Ervaringen met Onur Air

Ben net weer terug uit Kusadsi en heb weer twee goede vluchten gehad met Onu air geen vertraging en goede verzorging aan boord.:thumbsup::thumbsup:

ik ga binnekort vliegen met onurair… Dus ben benieuwd!

Ja ik ook, maar ik zie het wel. Alleen begrijp ik niet wat derf bedoeld met goede service aan boord. Die is er toch niet meer en als die er wel is, moet je ertoch voor betalen? Niet dat ik dat erg vind, want was dat al gewent bij Transavia.

@ Roanna: Eerst maar hopen dat we aankomen in Turkije!!!..:D:D…;);):wink:

Door alle opmerkingen heen lezende snap ik soms de opmerkingen niet helemaal,
*Toen het vliegtuig van de grond kwam maakte deze veel lawaai bij de motoren.
*Ik zou zeggen gelukkig als ze geen kabaal zouden maken heb je een uitdaging.

Mocht je bedoelen dat ze meer kabaal maken dan b.v. Transavia:
Ligt er aan met welk type toestel je vliegt en waar je zit. Voorin of achterin maakt heel veel uit qua herrie.

Wel eens met Airoflot gevlogen dan weet je wat lawaai is.

*Verder was het een charter - toegegeven, dat is hun fout niet!

*Wat is het verschil tussen charter en lijnvlucht?
Dus wat voor verschil maakt dit dan uit?

*en begonnen al de andere toeristen tijdens zware turbulentie te roepen dat we doodgingen… Leuk!

*Heeft Onur hier patent op of zou dit ook bij andere maatschappijen kunnen voorkomen?

*Tijdens de terugvlucht was er ook een ā€œtechnisch probleemā€ waardoor we eenmaal opgestapt vriendelijk werden verzocht terug van het vliegtuig te gaan en 3u te wachten in de terminal

*Ja dat kan maar wat was het probleem?
Ik heb dit, en ik vlieg zo’n 30 keer per jaar, ook wel meegemaakt. Verkeerde koffers in het toestel is ook een technisch probleem en ja dat gebeurt wel eens meer in Antalya.

Met welke maatschappij je ook vliegt als je bang bent om te vliegen ja dan zoek je vaak achter alles wat.

Ik vlieg vaak en met veel verschillende maatschappijen en moet zeggen qua veiligheid simpel: Als ze op Nederland mogen vliegen zit dit goed om de simpele reden dat maatschappijen die niet aan de regels voldoen geen landingsrechten in Nederland krijgen.

En service ja dat is simpel een questie van prijs. Ik kan voor lux of low-budget kiezen maar verwacht geen luxe service voor een low-budget prijs.

In al de jaren kan ik alleen maar stellen dat Onur Air qua prijs-kwaliteitsverhouding bij mij zeer goed scoort.

En ja overal maken ze wel eens fouten. Heb wel eens een nacht langer in Egypte gezeten omdat ze vergeten waren ons op te halen.

En persoonlijk zit ik liever in de lucht dan dat ik op de A12 in de auto zit :smirk:

Ik heb vorig jaar voor de eerste keer gevlogen met Onus Air.
Het was een prima vlucht, zowel de heen als terugreis. Geen vertragingen, hoewel we wel in het hoogseizoen vlogen.
Dit jaar gaan we gewoon weer met Onur Air

Ook ik heb vele malen met onur air gevlogen,en nooit veel problemen gehad.
alleen vertraging,maar die komen ook voor bij THY en KLM enz.,vooral in drukke periodes zijn vertragingen onvermijdelijk,en is niet altijd de schuld van de vliegmaatschappij.
En ik ben ook nogal nuchter,als het je tijd is ga je toch,of het nou met Onur is of met de KLM, en als je goedkoop vliegt dan kun je ook geen luxe verwachten.
De controle’s zijn op schiphol zijn zeer zwaar,dus ze voldoen nu aan de regels.

hallo allemaal

ik ben afgelopen donderdag op vrijdagnacht met onur air terug gevlogen… alleen wist ik dat zelf pas, nadat ik op het bord keek van het de vluchten op het vliegveld, want op mijn ticket die ik in istanbul geboekt had, stond het niet. het is was een nare vluch, maar dat kwam niet alleen door onur.
de beenruimte was te klein, waardoor ik niet echt lekker heb gezeten. ik durfde ook niet een andere stoel te pakken, zoals vele deden om lang uit te liggen ( er zaten echt heel weinig mensen in het vliegtuig vandaar ) daarnaast vertrok mijn vliegtuig niet op de geplande 06.30 maar om 04.15. ik heb weinig van de vlucht gemerkt want ik heb heel diep geslapen.
de man van het reisbureau had gezegd dat het een rechtstreekse vlucht was, maar ook dat bleek niet het geval, dus mijn moeder in de stress want ik was niet bereikbaar en ik kwam 2 uur later aan dan gepland, want blijkbaar moesten we via ankara!! waarom geen idee.
ik wil niet zeggen dat ik niet meer met onur air vlieg, want op zich, als je slaapt maakt het toch niets uit… ik denk dat ik alleen de volgende keer meer informatie moet vragen… en het scheelt onur air is gewoon goedkoper… niet altijd maar met wat passen en meten en veel zoeken…

gr. leyla

kan iemand me trouwens vertellen of onur standaard op Ataturk land of ook die andere?

dank je wel

Leyla

Hallo Leyla,
zover ik weet vliegen ze in Istanbul alleen op Ataturk havalimanı.
waarom vlieg je niet met THY dıe vliegt ook op Sabiha gƶkƧen,en Ć­s maar €20 a€30 duurder dan Onur en een stuk goedkoper dan Corendon(die van prijsvechter nu een belachelijk dure vliegmaatschappij is geworden).
Ik dacht dat THY veel duurder zou zijn,maar via internet kun je er redelijk goekope tickets kopen.
Groetjes Antoine

Kunnen jullie mei 2005 nog herinneren???
Die dag kwam ik terug met knikkende knieen en kreeg Onur Air een vliegverbod!!!
Boven duitsland gingen de gordijnen dicht, de crew in de riemen en hoorden we dat we misschien moesten uitwijken naar brussel. 100.000 angsten hebben we doorstaantot we uiteindelijk wel mochten landen in een uithoek van schiphol.
NOOOOOOOIT MEER stap ik in bij deze maatschappij.
Bovendien zijn de vliegtijden een ramp en hebben ze altijd vertraging.
Definitief schadeclaim van Onur Air

De Turkse luchtvaartmaatschappij Onur Air voegt daad bij woord en dient ā€œdefinitiefā€ een schadeclaim in bij de luchtvaartinspecties van vier Europese landen, waaronder Nederland.

Onur Air kreeg medio mei 2005 een vliegverbod opgelegd in Nederland, Duitsland, Frankrijk en Zwiterland vanwege de vele mankementen aan de vliegtuigen van de maatschappij. Twee weken later was Onur Air weer welkom in deze landen, omdat er een verbeterplan was ingediend.
Onur Air heeft zich altijd verzet tegen de vliegverboden. ā€œDe vliegtuigen zijn veilig en er was geen reden om ze aan de grond te houdenā€, aldus het bedrijf.

Niks mis mee.

Dit jaar opnieuw met Onur Air gevlogen. De heenreis was nogal hectisch. We hadden veel last van turbelentie, maar dat was niet het probleem. Het personeel gedroeg zich erg paniekerig en zorgelijk. Ze liepen steeds heen en weer naar elkaar en begonnen dan zenuwachtig te overleggen. Ook gingen steeds op hun stoel zitten en maakten dan ook de riemen vast. Door de onrust van het personeel, was er ook veel onrust onder de reizigers.
De terugreis was super. Je had gewoon niet het idee dat je in een vliegtuig zat, zo vlekkeloos verliep alles. De landing was ook perfect. Dus al met al was het dit keer een wisselende ervaring.
Maar ik zou de volgende keer gewoon weer instappen.

Heel erg slechte service in het vliegtuig
onbeleefd en ongeinteresseerd personeel

Zijn er nog mensen die omlangs met onur air hebben gevlogen. Wij gaan in oktober naar Turkije met onur air,
Graag zou ik willen weten wat de ervaringen zijn en hoe de service is.
Groetjes Mirjam

Wij hebben in 2006 gevlogen met Onur toen dat gezeik er was over dat ze niet meer mochten vliegen op Schiphol.

Onur is een lowbudget dus dat is proppen als sardien in een blik maar waar heb je dat niet? Verder was het goed, op tijd, en je kreeg cake en wat drinken. Maar wat wil je, duppie eerste rang?

Het gevoel was gewoon niet goed, dus voor ons geen Onur meer.

hallo allemaal,

beetje dubbel gevoel bij onur air .

Ik heb gevolgen met Onur air toen het ongeveer begon in media met wat er gebeurde . Wij zouden eigenlijk met transavia vliegen maar aangezien verkeerd geboekt hadden moesten ongeveer 100 mensen waaronder wij ineens met onur air vliegen tickets omboeken enz maar dit was de fout van transavia.

Inchekken ging gewoon op een normale manier niks mis mee .

We vertraging gehad maar dit kwam omdat er 3 mensen te laat waren ( hoe kan je te laat komen kom op liepen gewoon nog te winkelen op schiphol ) dus dit was niet hun fout .

Met het opstijgen kwam er ineens eens een soort rook onder de bagage ruimte vandaan iedereen schrok maar dit bleek achteraf normaal te zijn .

Vliegtuig was van binnen schoon en netjes en redelijke zit ruimte .

Personeel sprak geen Nederlands en gebrekkig engels.

Liever vlieg ik niet meer met onur air vanwege het personeel

6 uur vertraging 3 dagen op terug weg
we waren ook onze koffers kwijt bij aankomst
NOOIT eer low budget bedrijven

Bij Pegasus Airlines heb je dat niet.
Veel beenruimte, vriendelijk personeel (met een crewlid dat Nederlands spreekt) en goede service met warme (!) maaltijden (lekker eten) inbegrepen in de prijs. Echt een verschil met Onur Air het jaar ervoor, waar we inderdaad als sardientjes opeengepropt zaten en helemaal geen service kregen.

nooit!!! nooit!!! meer Onur Air het zijn vreselijke oplichters.
vorig jaar van Eindhoven naar Antalya gevlogen, meer als 5 uur vertraging,
dus een claim want ze hanteren de EU lijn en dat betekend een vergoeding, alle papieren in het engels en Nederlanders met de klacht op gestuurd naar Istanbul niets gehoord, dus ook via het IVM (inspectie verkeer en waterstaat) mijn klacht voorgelegd en die hebben ook gezegd dat de claim van 400 euro per persoon moest worden vergoed, maar wat tot op de dag van vandaag een jaar later nog niet gehoord of een bericht gehad, het is gewoon schande dat die maatschappij de regels zo overtreed terwijl ze zeggen dat ze die regels wel naleven. zelfs na alle e-mails nog niets . het zijn een STEL GROTE OPLICHTERS.
nooit zal ik nog met die maatschappij vliegen.