Ervaringen met KLM

mijn ervaringen met KLM waren goed, je betaald misschien iets meer, maar goed, heb er geen klachten aan over gehouden, alleen jammer van dat uurtje vertraging de laatste keer :).

Alleen jammer dat ze niet meer van die broodjes hebben (waren niet echt geweldig, maar toch), nu kon ik kiezen uit een zakje chips of een droge liga. chips bij een ochtendvlucht is niet iets waar ik trek in heb.

mijn ervaringen met de KLM zijn goed, vlieg regelmatig naar Manilla rechtstreeks het enige probleem is dat de stoelen niet echt comfortabel zijn voor zo’n lange vlucht.

onze ervaringen met de klm zijn niet zo goed, gingen met ons zoontje van 2 jaar naar thailand, vroegen om een plaatsen vooraan bij het schot, kregen we niet, tijdens de vlucht bleek die plek toch vrij te zijn, geinformeerd of we daar toch mochten zitten, neen was het antwoord, ging allemaal vrij bot aan toe, mijn vrouw vond het eten slecht, je zou toch denken dat ze op een vlucht naar BKK voor de thaise passagiers wat meer aandacht aan hun soort eten zouden besteden
we gaan de volgende keer maar weer met china of eva.

Aziatische maatschappijen als Malaysian Airlines of Singapore Airlines zijn absoluut beter dan KLM! Vriendelijker personeel, lekkerder eten en ook luxere vliegtuigen! (Voor dezelfde prijzen.)

Vorige week op en neer naar Kopenhagen gevlogen met KLM, goede stoelen. Alleen een stewardes die vond dat ik mijn boek niet vast mocht lezen tijdens de landing omdat dat bij een noodlanding door het vliegtuig zou kunnen vliegen. Beetje raar, want op de heenweg was het geen probleem. En ook ik miste het eten/een klein broodje. Was een paar jaar geleden idd wel nog aanwezig, ook op korte vluchten…

Nee, KLM is zijn meerprijs niet meer waard. Al vliegen ze wel op gunstigere tijden.

Over KLM heb ik niets te klagen !!! 2 keer rechtstreeks gevlogen van msterdam naar Chicago, allebij een goede ervaring gehad.
De beenruimte was in orde, het eten was goed, entertaiment was goed en we hadden geen van beide keren vertraging.
We zijn nu weer van plan om naar chicago te gaan maar de prijzen van KLM in het hoog seizoen liegen er niet om.
Dus we gaan met Swiss International Airlines via Zurich.
Groetjes Sebas

Ik moet me werkelijk afvragen of ik t.z.t. met de KLM naar Dallas zal vliegen! Want bij American Airlines (Frankfurt - Dallas v.v. nonstop) heb je aardig ruime stoelen in de Economy Class, ieder een eigen schermpje op de voorstoel, redelijk eten, aardig personeel. Daarbij komt dat, toen ik vanaf Frankfurt vloog in 2007, ik van AA een zeer goedkoop retourticket van Düsseldorf naar Frankfurt v.v. kreeg aangeboden voor de supersnelle ICE trein. Ik woon in Noord Limburg, dus dat was net zo makkelijk als naar Schiphol reizen. Ook heeft de KLM net de vluchtprijs naar de USA verhoogd met €105,00 (ongeveer). Voor mij is dit alles het overwegen waard om toch maar weer naar Frankfurt te gaan.

Vanochtend bleek mijn vlucht door KLM geannuleerd. In plaats van het aanbieden van excuses was de vrouw aan de balie ontzettend onsympathiek en chagrijnig.

Daarnaast werd simpelweg ontkend (!) dat ik op de vlucht was ingeboekt, zodat ook geen alternatieve reismogelijkheid werd aangeboden!

KLM is wat mij betreft typisch Nederlands: er wordt simpelweg geen enkele service geboden.

wie heeft wel eens gevlogen met batavia air

Het is net een soort bingo bij de KLM met haar vliegtuigen
Meestal is het verouderd en soms is het OK
Zelf vlieg ik 3 a 4 maal per jaar Amsterdam / Toronto
Voorheen altijd KLM. Nu nooit meer.
Als je belt om een vlucht te boeken ben je binnen 20 seconden aan de beurt.
Bel nu niet voor iets anders en vooral geen klacht dan hang je zo een uur in de wacht.
Heb je een gegronde klacht dan kan je een paar gratis airmiles krijgen.
Oh ja over airmiles, die moet je zo wie zo al in de gaten houden dat die bijgeboekt worden want die worden ook achtergehouden tot je er voor belt.
De druppel wat bij mij was dat ik een medewerker er op attendeerde dat andere maatschappijen goedkoper vliegen naar Canada, toen kreeg ik als antwoord u bent vrij om te boeken waar u wilt. Dit heb ik dan ook ten harte genomen. :slight_smile:

Graag stel ik jullie op de hoogte van een teleurstellende ervaring die mijn reisgezelschap en ik hadden met de vlucht KL0592 van Johannesburg naar Amsterdam die gepland stond op 29 maart om 23.40 uur.
De heenreis was perfect gelopen (KL0591) zoals ik een aantal van mij reisgenoten al beloofd had die eigenlijk liever met een goedkope Airline op een niet rechtstreekse vlucht waren gegaan, omdat dat goedkoper was.

De terugweg was een heel andere ervaring en graag maak ik een opsomming van de dingen die gebeurd zijn.
A: Er was een vertraging die aangekondigd werd door een mevrouw aan de gate want een microfoon was niet beschikbaar. Ze gaf aan geen idee te hebben hoeveel vertraging er was en dat het aan het weer lag. Uiteindelijk zijn we om 24.15 ingestapt en daar vertelde de piloot ons dat er problemen waren met het laden van het vliegtuig en dat hij maar moest afwachten wanneer we zouden kunnen vertrekken.
Later hoorden we van een stewardess dat de co piloot naar de laders was geweest met het verzoek of ze alsjeblieft wat op wilden schieten.
ā€œZuid-Afrika en de KLM zijn geen goede combinatieā€ vertelde uw purser mij later en deze kist is een ramp.
We vlogen uiteindelijk rond 01.15 uur weg

B: De tv’s werkten niet in de economyclass dus we bleven verstoken van films.

C: Er was een stel passagiers dat een dag van tevoren geannuleerd had toch op komen dagen en die waren weer toegelaten op de vlucht die al overbooked was, vertelde uw purser mij.
Deze mensen hadden volgens haar nooit meer toegelaten mogen worden maar dat was toch gebeurd.

D: Mensen die via het internet ingechecked hadden en een plaats toegewezen gekregen hadden kwamen er achter dat de plaats nogmaals was vergeven door de grondstewardessen.
Sommige stoelen waren twee tot 3 keer vergeven met als gevolg een chaos voor we opstegen.

E: Er waren een flink aantal IPB ers ( KLM Personeel dat tegen bijna 0 tarief vliegt) aanwezig die over het vliegtuig verdeeld werden en 1 IPB er zat op een klapstoeltje.

F: Aangezien er vanaf 22.00 uur niets meer te krijgen is op het vliegveld va Johannesburg kwamen de meeste mensen niet alleen doodop maar ook hongerig het vliegtuig in.
Uiteraard vielen de meesten in slaap waardoor ze ook het kopje soep en een broodje misten dat vrij kort na het opstijgen werd rondgedeeld.
Daarna wakker worden betekende niets meer te eten krijgen, zelfs geen zakje nootjes, een reep of andere snack.
-We kregen af en toe een glas water of jus ( 3 keer op de hele vlucht voor het ontbijt) en een warm doekje.

G: Toen ik om 09.40 uur ā€˜s morgens naar de keuken ging om te vragen waar het ontbijt bleef ontmoette ik daar de purser en ze verzekerde me dat het met 20 minuten zou worden verdeeld.
Ik uitte mijn ongenoegen en ging weer naar mijn zitplaats.
Een uur later was er nog niets te eten…
Toen ik haar daar op aansprak gaf ze toe dat ze me best een broodje aan had kunnen bieden en dat ze me verkeerd geĆÆnformeerd had, maar het kwaad was wel al geschiedt.

De purser gaf ook aan dat het normaal was dat ze twee uur voor de landing het ontbijt serveerden en dat lijkt me rijkelijk laat als je weet dat mensen niets meer kunnen kopen op het vliegveld.
Overigens werd het 1 uur voor de landing, terwijl de daling al was ingezet, met alle chaos van dien (flesjes en andere etenswaren die in een record tijd weggewerkt moesten worden)

H: De purser heeft midden tussen de passagiers tegen twee stewardessen haar ongenoegen geuit over de chaos die was ontstaan. Ze zei tegen hen:ā€we lossen niets meer op dat doen ze maar mooi zelfā€ of iets in de trant.
Toen ik haar daar later op wees gaf ze toe dat dat ook niet professioneel was maar toch was het wel gebeurd.

I: De purser gaf aan dat de oorzaak van het verlate vertrek de manier van laden was. Normaliter worden de koffers efficiĆ«nt geladen verdeeld over een aantal vakken maar nu deden ā€œzeā€ het een voor een waardoor alles veel langer duurde. Ook dat lijkt me de verantwoordelijkheid van de KLM. Ze vliegen immers niet voor de eerste keer op Johannesburg.

J: Wetende dat er geen werkende tv’s waren in de economyclass had ik verwacht dat de piloot om een uur of acht ā€˜s-morgens en daarna met een zekere regelmaat ons geĆÆnformeerd zou hebben over waar we zaten, hoe lang we nog te vliegen hadden enz. maar ik heb hem pas vlak voor de landing weer iets horen zeggen.
Overigens vind ik dat het niet werken van de tv’s eveneens een verantwoordelijkheid is van de KLM. Van een stewardess kreeg ik te horen dat de kist al eerder deze storing had gehad en dat die eigenlijk in de hangar hoorde te staan maar dat er te weinig vliegtuigen voor handen waren.

K: Wegens het niet werken van de tv’s werd ons bij het uitstappen een voucher overhandigd waarmee we 15 euro korting konden krijgen op taxfree inkopen ( die we niet meer konden doen uiteraard op schiphol en we kunnen 50 euro korting krijgen op een volgende boeking van minimaal 150 euro voor eind augustus 2008.
Een ā€œgebaarā€ dat we als beledigend ervaren en u ontvangt hierbij de 5 vouchers retour.

L: Voor de businessclass waren er onvoldoende voorzieningen op catering gebied vertelde de purser me, waardoor ook deze mensen niet op een KLM wijze bediend konden worden.

M: In de fonteintjes langs de toiletten waren geen bekertjes geplaatst dus die waren onbruikbaar zo ontdekte ik en dat was ook niet zoals het hoorde zei de purser.Ze deed er echter niets aan.

Na afloop uiteraard geklaagd bij de KLM maar die dee zich er vanaf met een briefje van drie zinnen.
Bij de rijdende rechter aangemeld want die vonden ook dat we in ons gelijk stonden maarde KLM weigerde elke medewerking en kwamen ook hier dus mee weg.
KLM zeurt dat ze het zo moeilijk hebben door de vliegtax maar zelf doen ze letterlijk niets aan het pleasen van hen die nog wel KLM vliegen waardoor ze zich verlagen tot het niveau onder de Rian Airs e.d. naar mijn mening.

Voor mij is de KLM dus niet een vanzelfsprekende keus meer en dat wil ik jullie toch even meegeven
Groet
Klaas

Ik vind het allemaal nog al meevallen en de meeste punten van je lijst heb ik ook meegemaakt. Ik ga er maar vanuit van jammer dan. De stewardessen doen waarschijnlijk ook gewoon hun best. U verwacht waarschijnlijk een prive behandeling voor een normale vlucht, helaas dan moet ik u teleurstellen dit zult u op geen enkele vlucht krijgen. Er is waarschijnlijk een regel hoe meer u zeurt, hoe minder u krijgt. En terecht ook. Probeer gewoon het beste van een vlucht te maken, vliegen is gewoon niet leuk. Altijd wachten en het duurt te lang.

Bedankt voor je reactie! Als je dit alles op 1 vlucht mee maakt en zelfs de stewardessen aangeven dat deze kist nooit had mogen opstijgen dan ervaar ik dat niet als doorsnee. Dat jij dat wel mee vindt vallen is je goed recht. De rijdende rechter vond het uitermate zwak van de KLM dat ze niet op tv wilden komen en ook dat zegt mij dat het niet normaal is deze behandeling. Zeuren doe ik niet dat ligt niet inmijn aard, goedkoper vliegen doe ik wel en niet met de KLM.
We zullen zien op d elange termijn of ze hun ,m.i. arrogante, houding naar hun klanten kunnen blijven voortzetten.
Groet
Klaas

Wat betreft arrogante houding van KLM moet ik je wel een beetje gelijk geven. Ik zie je probleem bij de rijdende rechter. Een leuk progamma, dus ik kijk er naar uit.

Helaas Samba zoals ik al schreef wil de KLM niet verschijnen en dan staat de rijdende rechter machteloos.
Dus ze durven zich niet publiekelijk te verantwoorden.
Laf maar waar.

Beste Klaas,

Graag wil ik reageren op je verhaal en ervaring met KLM (al is je verhaal subjectief en eenzijdig, maar de ervaring komt niet uit de lucht vallen en ik kan me er wel iets bij voorstellen).
Ik begrijp dat deze ervaring een zeer teleurstellende is geweest… en toen ik je verhaal las, heb ik erg moeten lachen want veel van wat er mis kan gaan, is ook echt mis gegaan. En het lijkt erop (uit jouw verhaal opmakende) dat die bemanning er niet erg handig mee om is gegaan. Maar ook dat kan gebeuren en iedere situatie is zoals je hem zelf ā€˜ervaart’.
Voor jou geldt dus helaas dat DEZE laatste ervaring overheersend blijkt ten opzichte van (zoals je zelf zegt) ā€œeen perfecte heenreisā€ en de andere WEL positieve ervaringen met KLM (wat je ook je reisgenoten had verteld). En dat vind kortzichtig maar vooral jammer.

Allereerst ben ik wel benieuwd met welke drie zinnen KLM zich ervan af heeft gemaakt (zoals jij dat zelf schrijft)? Want een reactie op een klachtenbrief is een belangrijke stap om evt. schade te beperken en klanten te behouden. Ze hebben teminste gereageerd. Dat kun je ook niet altijd zeggen van andere bedrijven of maatschappijen. Wat had je eigenlijk verwacht van KLM? Hoe had je gewild dat ze hadden gereageerd? En zou die reactie dan voldoende zijn om wel te blijven vliegen met KLM? Wat is nu eigenlijk het probleem? Was het alles op een hoop? Of zijn er echt dingen waarvan je zeker weet dat KLM structureel fout doet? Want misschien vind KLM de gebeurtenis echt wel treurig en zeker dat je het zo ervaren hebt, maar het blijft een momentopname. En wat als jou brief de enige is die ze hebben ontvangen hierover?

Evengoed zijn er een aantal punten die voor jouw waarschijnlijk een optelsom van ergenissen waren, maar die eerlijk gezegd in mijn ogen een beetje zeurderig over komen en erg ā€˜gemakkelijk’ gedacht zijn. Ook vraag ik me af hoe jij aan bepaalde informatie bent gekomen want weten wat een IPBer is, en dat bemanning zulke ā€˜verschillende’ verhalen verteld over een situatie vind ik toch apart. Heeft de bemanning jouw echt zo openlijk alles verteld of ben je geen ā€˜leek’ in de vliegwereld?
Ook vraag ik me af met welke verwachtingen jij in het vliegtuig bent gestapt?!! Lees ik nou door de regels heen dat je verwachtingspatroon bij een ā€œgoedkopereā€ chartermaatschappij minder hoog ligt en dat je de daarbij hoorende service (of juist ontbrekende service), wel voor lief neemt?

Hier mijn reactie op een aantal punten;

• Hoe het ā€˜boarden’ precies gegaan is weet ik niet, maar meestal geldt; als dat vlotjes verloopt, gaat de rest van de vlucht ook prima (zoals je op de heenreis waarschijnlijk WEL ervaren hebt)… En als ik jouw verhaal zo lees was dat dus nu niet het geval. Noch het grondpersoneel, de captain en noch de purser van de vlucht heeft het voor elkaar gekregen om jullie duidelijkheid te verschaffen over de vertraging (met welke reden dan ook), en dus de frustratie die er zat niet weggenomen…

• Het laden van de bagage of vracht wordt volgens mij door personeel van desbetreffende luchthavens gedaan. Als het goed is hebben zij de juiste gegevens om het vliegtuig correct te laden en binnen een bepaalde tijd. Ook de manier waarop en het materiaal waarmee ze dat doen is niet direct de verantwoording voor KLM. Als dit dan niet gaat zoals het hoort, kan een evt. captain of purser hen hierop wijzen en hen ā€œachter de vodden te zittenā€ om te proberen te zorgen dat het goed en zo snel mogelijk gebeurd. Maar ook daarbij geldt: dat het per continent, per land en helaas per persoon verschilt hoe deze afhandeling gaat. Africa staat dan ook niet bekend om het ā€˜snelle’ werken (net als velen andere landen). En meestal gaat het goed, helaas deze keer niet.

• IPB-ers vliegen zeker NIET met een 0-tarief. Ik weet niet wie jou dat wijs heeft gemaakt en of het een beetje aandikken is van je verhaal, maar dat is verkeerde informatie. Plus wat wil je met die boodschap zeggen? Al vraag ik me ook af wat zij op deze vlucht deden aangezien deze overboekt was. En als ik het goed begrijp was die overboeking juist jouw grote frustratie?..dus nog meer frustratie…

• Tsja en dat die tv’s niet werken is niet fijn en op een lange vlucht zelfs erg teleurstellend en jammer (nog meer frustratie…). Maar hopenlijk deden de radio’s het wel, dan had je teminsten nog geluid. Want ook dat kan voorkomen op ā€œdie oude kistenā€. Bij vertrek wordt wel altijd duidelijk verteld door de cockpit hoe lang het vliegen is en nog wat andere informatie. Dus die informatie krijg je wel. Wat me meteen op het volgende punt brengt…
    Ik weet niet of je het je nog kunt herinneren maar op de heenvlucht heeft de cockpit hoogstwaarschijnlijk niet veel vaker iets omgeroepen dan: het welkomswoord en vluchtinformatie (waarbij OOK verwachte reisduur), evt. informatie over turbulentie of andere noodzakelijke dingen EN ergens in het laatste uur informatie over aankomstgate, weersverachting op bestemming e.d. Dit wordt bewust NIET tijdens de vlucht gedaan (zeker nachtvluchten) om passagiers niet wakker te maken. Zij (cockpit) gaan er ook vanuit dat je die informatie indien gewenst bij de bemanning navraagd.

• Ook het volgende puntje sluit hier een beetje bij aan; er worden voor maaltijden OOK geen passagiers wakker gemaakt! WEL zou het mogelijk moeten zijn, om op een later tijdstip een maaltijd te krijgen. En zeker de mogelijkheid tot wat snackjes (die naar mijn idee ook op iedere lange vlucht aanwezig zijn, en waarmee rond wordt gegaan of te verkrijgen zijn bij de bemanning). Al kan ik me vergissen. Maar kreeg je echt niets meer te eten? Ben je het gaan vragen in het keukentje of heb je dit tijdens de nacht vanuit je stoel gevraagd? Niet dat het zou moeten uitmaken maar het maakt helaas wel verschil. En er wordt tijdens een vlucht tussen de maaltijden door, ieder uur (soms wat langer er tussen) een drankje aangeboden aan de mensen die wakker zijn, en er zijn nonstop drankjes en snackjes te verkrijgen in de keukentjes. Maar dat ze maar drie keer zijn lang geweest met een drankje, betekend dat dat jij de hele nacht bent wakker geweest?..frustratie wordt alleen maar groter…

En dat het ontbijt later komt dan de purser gezegd heeft, is vervelend en wederom wat onhandig maar wel geneuzel!! Begrijp ik het goed dat dit in deze situatie ook alleen als vervelend werd ervaren omdat sommige passagiers meteen zijn gaan slapen bij vertrek en niets meer gegeten hebben tijdens de vlucht? Vervelend maar ik vind het ook een beetje eigen verantwoording om iets mee te nemen in handbagage. Maar leermoment voor een volgende keer (op chartervluchten moet je dat namelijk toch altijd zelf meenemen?!)…nog meer frustraties…

• Geen bekertjes bij de fontijntjes? Waar hebben we het over? Misschien is het slordig dat ze er niet waren en misschien is het raar dat een purser dat dan ook nog eens bevestigd en vervolgens niets ermee doet…maar dan vraag je toch een beker bij de bemanning (welke ze overigens ook met andere dranken kunnen vullen, en wat ze vaak nog met veel plezier doen). Dan kun je vervolgens het ā€˜lege’ bekertje weer gebruiken voor bij de fontijntjes…

Begrijp me niet verkeerd, als ik je verhaal mag geloven is het allemaal erg vervelend gegaan en is er onhandig mee omgegaan door de bemanning en met name de purser. Ook is het jammer dat de frustraties niet echt zijn weggenomen of geminimaliseerd tijdens deze vlucht. Dit had jou (en mij in dit geval) veel tijd en energie bespaard. Informatie is namelijk erg belangrijk en reizen vraagt al veel van je geduld. En als je dan onjuiste informatie krijgt (wat haast nog vervelender is dan geen informatie), loopt die emmer aardig vol. Maar wat is nu echt het probleem? Kun je niet terug kijken en denken: het was een erg ongelukkige, onprettige vlucht en er ging van alles mis, misschien wel alles. Maar ik heb KLM geinformeerd en ik hoop dat ze er iets mee doen. En hopelijk gaat een volgende vlucht beter. Maar dat kan haast niet anders aangezien het al eerder goed is gegaan! Dan ben je er nu toch klaar mee?! Je hebt een kleine tegemoetkoming gekregen van KLM, wat misschien niet opweegt tegen de frustraties en onhandigheden, en wat in jouw ogen niet afdoende is… maar het is in ieder geval iets.
Voordat je kiest voor een andere maatschappij, bedenk dan wel waar je voor kiest. Want je moet ook niet met KLM vliegen als je het voordeligst uit wilt zijn!

Misschien geeft mijn reactie jou en evt. andere gedupeerde ooit een andere kijk op de situatie. Het is toch verspilde energie om ergens negatief over te blijven denken? …maar goed, zo denk ik.

Succes ermee:dag:

Hallo Siebeni,

Om maar met je laatste opmerking te beginnen: maak je geen zorgen: ik beschouw het niet als verspilde energie om negatief over de KLM te blijven denken.
Vreemd vind ik het dat ze bij de bekendmakig van hun cijfers niet reppen over de mogelijkheid dat ze hun slechte resultaten wellicht deels te wijten hebben aan hun omgang me thun klanten.
Ik ben een ervaren reiziger en maak dus veel mee maar wat ik hier meegemaakt heb slaat alles.
Mijn klacht was namens 5 mensen en ik weet van 2 andere mensen dat ze ook een brief geschreven hebben met hetzelfde resultaat: arrogante antwoorden.

Als he tallemaal gezeur/geneuzel is dan heeft de KLM toch geen enkele reden om medewerking aan de rijdende rechter te weigeren?
Als ze gelijk hebben was dat juist een zeer goede stap geweest. Ik zou dan ontmaskerd zijn als zeur en de KLM had het banier gezuiverd.

Ik denk echter dat het sturen van een briefje met de tekst: ā€œdank voor uw opbouwende kritiek,we zullen dat zeker in het vervolg trachten te voorkomenā€ Met vriendelijek groet…
Toen ik daarna belde met ā€œklantenserviceā€ kreeg ik maar 1 zin: u heeft onze compensatie terug gestuurd dus meer kunnen we niet doen. goedmorgen…

Ik ben van alle zaken over ipbers op de hoogte gebracht door de bemanning en ook het feit dat deze kist nooit had mogen vliegen kwam van een stewardess.
We hebben zelf de co piloot de koffers in het vlieguig zien laden en nee de radio’s deden het ook niet. Wat een zeur he:)

Als de KLM dergelijke dingen veroorzaakt meten ze hun verantwoordelijkheid nemen en een stuk van de reissom terug betalen.
Het geven van een taxfreebon die je binnen 3 maanden na aankomst moet besteden( kan alleen als je weer gaat vliegen want je hebt een ticet nodig) is een farce in min ogen.
Ik plan nu een wereldreis en die gaat zonder de KLM in te schakelen.
Overigens lees je slecht: ik heb nooit beweerd dat
ipbers tegen 0 tarief vliegen maar tegen BIJNA 0 tarief. E he twas nie tmijn grootste frustatie maar de regel is simpel: geen plaats betekent geen ipbers. Dus die hadden er gewoon af gemoeten.
En je geeft aan da tik gewoon had moeten bellen voor een bekertje. Prima! alleen lagen de stewardessen ivm de enorme drukte te slapen boven en was er dus geen respons op de belletjes. Dus laat staan dat ze elk uur langs kwamenWat een zeur ben ik toch he:)
Om 2200 uur op een vliegveld moeten zijn waar verder niets te krijgen is ( alles is dan dicht) en dan pas om 10.00 uur sochtends ontbijt krijgen na herhaaldelijk vragen in het keukentje bij de purser ja dat vind ik waanzin.

Jouw opmerking over het goedkoopst uit zijn bij de KLM is bijna hilarisch.
IN elk geval niet waar en als ik de KLM kan mijden dan gaat dat gebeuren. Ik hoop dan andere mensen ook twee keer nadenken voor ze hier mee in zee gaan.
Deze maatschappij neemt geen verantwoording voor haar fouten en als je dit overkomt ben je dus de klos en maken ze zich er met een hooghartig optreden van af.

Jij bedankt voor je reactie en als je nog niet bij de klm werkt is dit een leuke sollicitatie voor een baan bij de klantenservice.
Misschien dat men onder jouw leiding d eklant wel serieus neemt en bij blunders gewoon de konsewkenties draagt.
Groet
Klaas

Ik ben net terug van Stockholm en heb met KLM gevlogen.
Op zich een beste heen en terugvlucht gehad ,
Op de heenvlucht hadden we een toestel met wel heel weinig beenruimte
Ik zelf ben maar 1,78 lang maar ik had een vrije ruimte tussen mijn knie en de voorstoel van slechts 3 centimeter dus besat wel krap
Het broodje wat we keregen kon ik ook niet erg warm voor lopen
Het was wat cakeachtig droog en het beleg was wel aardig gevonden, een soort mozezzerella met jam eronder en het tweede broodje ook met jam en daarop chocolade knoopjes (zoals hagelslag). De geserveerde thee was te donker geworden (leek wel koffie ) maar smaakte overigens best wel aardig Bij elkaar aardig maar toch niet meer waard dan een zesje.

De terugvlucht zaten we in een een toestel en daar hadden we wat meer beenruimte ik kwam wel tot 8 centimeter een hele verbetering. De broodjes op deze vlucht waren ook een stuk beter hoewel de thee wederom veel te donker was, verder niets op te merken anders dat de bediening op beide vluchten aardig snel en correct was.
We zijn beide keren op tijd vertrokken en kwamen op tijd aan
Op de laatste vlucht maakte het rechter achterwiel bij iedere keer dat er geremd moest worden een vreselijk lawaai (piepen en schuren) op zich helemaal niet erg, alhoewel KLM hier wel op moet letten want het komt onderhoudstechnisch wat vreemd over , Iedere keer dat lawaai bij het minste of geringste gerem en ik kan jullie verzekeren dat we heel lang hebben getaxied ca. 12 minuten , Het is gewoonweg slordig.

Voor de terug reis wil ik een achtje noteren.

Ik reis regelmatig naar Thailand en eerlijk gezegd de bediening was alles behalve :thumbsdown: tijdens de slaap periode:slapen: wilde ik een blikje spuitwater:drugged: de steward keek me aan en het was precies dat ik zijn brieventas gevraagd had:confused:,ik vind dat op zulke lange en dure vluchten er wel iet meer mag gegeven worden:mad:.Ik hoop juist dat dit niet gebeurd op al de KLM vluchten en dit enkel mijn vlucht was.Het eten was ook alles behalve en aan mij zal het niet liggen want ik eet al 32 jaar legerkost (laatste jaren veel verbeterd).
Als het aan mij ligt verkies ik tot Aziatische maatschappijen:king:.

Grtz Nesten :dag:

Over het algemeen heb ik redelijk fijn en confortabel gevlogen met KLM. Ook als van Nederland af vertrekt is alles in het vliegtuig ook lekker nederlands hoef je niet druk te maken over vies vliegtuig voedsel uit het oosten. Er zijn natuurlijk betere maatschappijen zoals Singapore, United en Malasian airlines maar ik vind toch dat je een redelijke kwaliteit voor een redelijke prijs krijgt bij KLM.

http://www.outbackafrica.nl/Graphics/Vliegen/KLM-logo-klein.gif

Tijdens mijn werkzame periode heb ik vaak KLM gevlogen ook op midden lange afstanden o.a naar Tehran. de service is over het algemen beneden niveau. Als je de wat oudere stewardes treft ben je echt de pineut.Tax free sevice niet aanwezig tenzij je er om vraagd. Een alternatief is Lufthansa vriendelijke bediening en goede maaltijden