Ben nu 2 keer naar Thailand geweest, maar als je voor het strand gaat en je wil ook nog wat ‘vertier’, dan kan je beter naar HUA Hin gaan. Veel leuke barretjes een mooi strand, vriendelijke mensen en schoon.:dag:
Ik kom al ruim 20 jaar in Thailand en tot dat ik hier 8 jaar geleden ging wonen was ik er nog nooit geweest. Ja, Pattaya is niet echt Thailand en ja het is een stad. Een drukke stad met veel, heel veel bars. En heel veel buitenlanders. En ja het zeewater is niet schoon en de stranden niet mooi.
Maar … goeie shopping malls, veel en niet dure hotels, veel internationale en Thaise restaurants, makelijk bereikbaar en als je van het nachtleven houdt ben je aan het goede adres in Pattaya.
Maar … dichtbij zijn wel mooie stranden en schoon zeewater, mooie eilanden. Dichtbij zijn ook mooie natuur gebieden.
Afijn ik woon dus lekker 15km buiten Pattaya tussen de palmbomen, ga af en toe nog wel eens lekker stappen met vrienden. En ga eens in de 2 weken boodschappen doen in Pattaya. Makelijk Bangkok is iets meer als een uur rijden. Koh Samet is ook 1 uur rijden. Chantaburi is ruim 1 uur rijden, heerlijke motorfiets tochtjes nabij Chantaburi. 45min naar het vliegveld.
Chang Noi
Hallo
Ja ben er dit jaar nog naartoe geweest
Na een rondreis van 12 dagen in het noorden( zeer mooi gedeelte van thailand)
Ben ik even gaan uitrusten in pataya
En om eerlijk te zijn nooit nog zal ik daar naar toe reizen.
Zoals sommige vermelden kan ik enkel bevestigen sex tourisme in wat zowat in elke straat vind.
Zag er een zeer oude brit met een meisje om en bij de 20 jaar, op een gegeven moment dacht ik deze oude knar vald dadelijk neer en staat niet meer op.
Walgelijk vind ik dit, jammer maar helaas.
Toch zijn er nog vriendelijke en eerlijke thai’s niet iedereen is er blij mee.
Er zijn andere plaatsen in thailand die meer aantrekkelijk zijn dan pataya
Met vriendelijke groeten
Chris
Hey, kun je iets meer vertellen over de natuurgebieden in de buurt van Pattaya?
Ik ga er in mei naar toe… en wil zeker ook wat natuur zien, kan er zelf niet erg veel over vinden op internet… alleen dat ik dan naar het noorden moet, chiang mai e.d…
Maar ik ga naar Pattaya, voor uitgaan etc… maar zou ook wel wat natuur willen zien…
En is er in de buurt van Pattaya ook gewoon een interessante woonwijk?
zeg maar een ‘armoedig’ buurtje, wat wel interessant is om te bekijken? bedoel hoe ze nog echt zo leven als je op tv ziet?
Haha Kevin toch!
Pattaya was een klein vissersplaatsje tot ergens in de 60-er jaren.
Toen streken er Amerikanen neer voor een welverdiende R&R tijdens de welbekende oorlogen in deze regio.
Vanaf dat moment is Pattaya uitgegroeid van een vissersplaatsje met amper 6000 inwoners tot de huidige “metropool” en vergaarbak van tientallen culturen met 100,000 vaste inwoners en 500.000-600.000 tijdelijke bewoners.
In Jomtien, Pattaya en Naklua vind je nergens meer iets wat herinnert aan de tijden van weleer, misschien hooguit de aanlegplaats voor de vissersboten in Naklua en de pier aldaar. Zo lang het nog duurt, want ook daar rukken de resorts en hotels op en die zitten niet te wachten op stinkende boten en gore aanlegsteigers.
De enige plaatsen die ik ken en die een beetje passen in jouw beeld van “oud” zijn Ang Sila, Sri Racha (oude stad), Chonburi (ten Westen van Sukhumvit en ten Noorden van het stadion), Baan Amphur (15 km ten Zuiden van Pattaya).
hahah oke dankje wel
nja ben er nog nooit geweest, lees wel veel op internet… maar zulke dingen kan ik dus niet echt vinden…
net zoals de natuurgebieden… ja nat-uur gebieden zijn er genoeg :wub::kus:
bedoel eigenlijk meer iets van een jungle of bossen… of een mooi park…
net zoals koh larn, kan ik ook vrij weinig over vinden, over de jungle’s en bossen daar, zoals een goedkoop guesthouse daar… om ook daar een paar dagen te blijven, lijkt me wel leuk…
nou late reactie van jou, ben er inmiddels 2x geweest… heerlijk daar, russen idd veel, maar geen last van…
strand van jomtien is oke, niet super schoon ofzo…
koh larn is heerlijk… alleen veel chinezen helaas…
maar tis er heerlijk, aardige mensen… veel restaurantjes, kroegjes, uitgaan…
gewoon mooi, gisteravond terug gekomen weer… zit nu al rond te kijken naar de volgende ticket…
Pattaya moet je een keer beleefd hebben. Voor iedereen is de ervaring anders. Maar als je door de facade heenkijkt zie je ook weer de altijd lachende Thai die probeert een graantje mee te pikken. En de farang zijn zo stom. Ik ga ieder jaar een paar dagen naar Pattaya, maar ben blij als mijn bus richting Satuek (Isaan Buriram) weer vertrekt.
Ik kom elke vakantie wel in Pattaya, nu alweer vier keer in ruim één jaar. Het is voor mij echt een gemaksstad met alle dingen die je nodig hebt als westerling: de complete wereldkeuken, lekker weer en niet te heet, gezellige bier- en gogo-bars met goedkope sexy dames en veel toeristische attracties in de stad zelf of de directe omgeving. En je zit zo in Bangkok of, via U-Tapao, op Koh Samui. Nee, als er één stad in Thailand mijn favoriet is, dan is het Pattaya. Toch zou ik er niet willen wonen, want de irritatie slaat na verloop van tijd wel toe.