Leuk optrekje in Pattaya

Dit najaar willen we ook (voor het eerst!) een keer een paar daagjes in Pattaya gaan kijken (ligt toch op de route)

Iemand een idee voor een leuk “hotel”.

Dit zijn onze “wensen” …
-niet te massaal, dus geen 756 kamers;)
-niet direct in het red light district;)
-er mag levendigheid zijn!
-het liefst geen of weinig Russen in het hotel
-wat winkels in de buurt
-lekkere eettentjes in de buurt
-makkelijk bereikbaar

Wat niet uitmaakt,
-zwembad aanwezig of niet
-vlakbij strand

Of laat ik het anders formulieren, wat is een leuke “buurt” om te zitten? Noord-midden-zuid?

Ben totaal niet bekent met Pattaya en zoek ik op internet dan is het of ooooh zo geweldig (dat zeggen de reisorganisaties) of 3x niets want prostituees…

Het Bella Villa Metro hotel in pattaya ligt in een rustige buurt.Het hotel heeft 53 mooie uitgeruste kamers,prijskaartje 1150bath per overnachting incl:ontbijt.
Het adres=38/15M.5 Naklua rd in Pattaya.

http://nyc.images.agoda.com/hotels/108564/OTHERS/OTHERS_108564_8.jpg

Goed beschouwd is het gewoon een grote kermis die je met een even zo grote korrel zout moet nemen. Ik woonde al een jaar in Bangkok en heb Pattaya eigenlijk altijd links laten liggen. Maar toen ik toch maar een keer gegaan ben is het me eigenlijk erg goed bevallen.

Het aanbod op alle terreinen (dus niet alleen dames) is zo groot dat er dus veel keuze is en het prijsniveau het laagste is van alle vakantie-oorden. Het lokale vervoer is top. En het uitgaansleven is second to none.

http://www.seaside-guesthouse.com/index.html

Is een prima guesthouse in een relatief rustige soi (3) op 200 meter van het strand verder alles (shoppen en eten) ook ruimschoots voorhanden.

Ik denk dat Jomtien wel een leuke(re) buurt voor je is. Het licht als het ware net naast Pattaya, maar als je een blauwe taxi aanhoud zit je voor ongeveer 20/30 bath zo in het centrum. Overigens zitten er wel russen hier:tssk:.

Dank! Ga t straks even bekijken.

Pattaya heeft twee kanten:

a. Veel te bieden, lees:
Pattaya heeft (bijna) alles
Pattaya werkt aan een nieuw imago

b. Berucht nachtleven, lees:
Seksparadijs voor oudere mannen

Als je van stranden houd kan je beter in Jomtien gaan zitten. Mooier en breder strand. Het Strand van Pattaya bij Beach Road is 3x niets.

Als je je niet stoort aan de prostituees en alles wat daar mee te maken heeft, is het een leuke stad die veel te bieden heeft, zoals goede restaurants en uitstekende livemuziek.

Oordeel zelf.

Groet,

Peter

Had Jomtiensk buiten beschouwing gelaten omdat Neyana had aangegeven het niet op Russen te hebben. Bovendien wilde ze winkels in de buurt en daarvan is in Jomtiensk ook al geen echt overschot.

Als je nou echt eens Pattaya wilt zien dan moet je ook in Pattaya gaan zitten naar mijn smaak. Jomtiensk is meer een Vinexwijk (voor de longstayers) van Pattaya en het strand is ook niet echt mooier. Ja, misschien wel rustiger, maar als je voor rust komt heb je sowieso niet veel te zoeken in Pattaya.

Het is eigenlijk net als Amsterdam bezoeken en voor je rust in Diemen gaan zitten…enfin, het moge duidelijk zijn Jomtiensk is het niet helemaal voor mij.

Haha das een goeie! Je wilt naar Amsterdam maar gaat in Diemen een hotelletje pakken!

Wij gaan maar voor een dag of 5, dus dan word het denk ik idd Pattaya zelf.
Strand maakt niet veel uit, gaan toch door naar Koh Chang:vak02: Ben zoiezo geen strand hang mens, vind t lekker hoor. Maar net zoals hier op Scheveningen…vind die massa een Drama met de hoofdletter D! Handdoekje aan handdoekje liggen is niets voor mij.

Ga straks even de tips bekijken, nog niet aan toe gekomen vandaag. Nu eerst met kop koffie een film kijken…

Maar welk gedeelte van Pattaya is nou eigenlijk het leukst om te zitten? Noord-Midden-Zuid? En waarom?

En over die Russen, vat het ajb niet verkeerd op hoor…zou me haast gaan schamen om die uitspraak. Russen in Rusland, prima. Russen in Thailand…hmmm ze doen alsof de wereld van hen is. Heb t gewoon niet op dat soort arrogante luidruchtige gasten, idem trouwens met “rijke” lui uit India! Gatver! Wat arrogant zeg!

vraagt zich nu af wat ze van mij zullen vindenlol2

Zien er beiden goed uit! Alleen die van Georges zal ik al moeten laten waaien want betalen moet per credit card…en die heb ik niet.
Seaside guesthouse weet ik niet, kon t zo gauw niet vinden op de site.

Maar lieve schat,dit kun je terplaatsen betalen!!In oktober zijn er minder toeristen,dus geen paniek Esther.
Ik zal voor alle veiligheid nog eens goed rondkijken op het internet,zodat je in alle rust kunt kiezen!Ik zal de info morgen doorsturen via pm.Gegroet:georgessiam.

Dus desnoods even een mailtje sturen naar het desbetreffende hotel/guesthouse en dan met het verzoek dat we graag willen betalen bij aankomst?

Of zeg je, ga er heen loop naar binnen en nemen die hap!

Ben zo’n schijterd wat dat betreft…ik houd van zekerheid. Zie het maar als een Esther-afwijking. Ik erger me soms dood aan mezelf;)

Maar fijn als je nog wat tips zou hebben…Zoals ze zeggen, kan door de bomen het bos niet meer zien. Nou datzelfde geld in Pattaya voor hotels.

http://www.seaside-guesthouse.com/index.html

Wat kun je niet op de website vinden? Dit is gewoon de website van het guesthouse zelf…

Seaside ligt in Soi 3 in Pattaya-noord. Dicht genoeg bij Walking Street en toch ver genoeg weg. Vlabij strand (200 m) en vlakbij shoppen etc. Soi is redelijk gemoedelijk. Naar mijn smaak de beste plek om in Pattaya te zitten.

Naklua is verder weg en heel veel Duitsers…

En vwb die Russen in vooral Jomtiensk…tja, ze spreken geen Engels, zijn op zichzelf gericht en hebben gemiddeld geen interesse in anderen. Dus die voegen weinig toe aan het vakantie-genot.

Hoe de betaling gaat;) Voor de rest was de site heel duidelijk hoor;)

Dus het Noorden daar moet ik wezen?! Dankjewel!

En die Duitsers…ghe;) Kan natuurlijk niet blijven zeiken:D Ach ieder slag volk heeft zijn voor en nadelen. NL’ers zullen in sommige oorden ook bekent staan als schreeuwerds en zuiperds!