Wij (twee vriendinnen) gaan voor de 3e keer naar Thailand. Maar dit keer is het om wat uit te rusten, aangezien mijn vriendin 5 maand zwanger is.
We hebben al een vliegticket nr Bangkok. We wilden dan een taxi nemen naar Pattaya daar 6 nachten verblijven. En dan wilden we teruggaan richting BKK en daar twee nachtjes blijven en rustig de highlights daar gaan bekijken.
Ik weet het Pattaya is misschien voor sommigen een bedenkelijke keuze, maar we kunnen echt genieten van shoppen, een manicure, een goeie massage, eens naar het strand en wat luieren aan het zwembad. Ik vind niet echt een andere badplaats in de buurt van BKK die aan die eisen voldoet. Als er iemand een alternatieve suggestie heeft, ook altijd welkom…
Maar waar ik het meest naar op zoek ben is naar tips voor een comfortabel hotel in BKK dichtbij een aantal bezienswaardigheden en markt/shops, en niet te ver van het openbaar vervoer, zodat we makkelijk aan de luchthaven geraken.
Bedankt voor jullie tips!
yalika
Mijn vrouw en ik zijn verleden jaar ook naar Thailand geweest toen mijn vrouw zwanger (7 maand) was.
Wij hebben gewoon rond gereist (wel wat rustiger aan gedaan dan anders en wat luxer), wij zijn geweest een paar dagen bangkok, phuket, phi phi, koh lante, ao nang en toen weer naar bangkok.
Als ik jullie was zou ik naar Hua Hin toegaan of Cha am, Pattaya zijn we 4 jaar geleden geweest en 6 jaar geleden naar hua in en Cha am (van hier uit kun je heel gemakkelijk met de taxi naar Hua in).
Pattaya was leuk om een keer geweest te zijn maar daar hoeven wij niet meer naar toe.
Royal Princess Larn Luang, ligt op een redelijke rustige plek niet ver bij de Wat Saket & Golden Mount vandaan. Ligt ook precies tussen bezienswaardigheden en shoppingmalls in. Met de taxi ben je binnen no-time bij Phaya Thai vanwaar de Airport Link naar Suvarnabhumi vertrekt.
Ik zou ipv Pattaya ook voor Hua Hin/Cha’am kiezen…