Pattaya

Hallo,

Ik ben Patrick en 45 jaar en alleen. Ik ga met kerstmis voor de 3 keer naar Thailand deze keer naar Pattaya. Het is een mooi land en ik ben er wat verlieft op geworden. Weet er iemand wat ik er allemaal kan bezoeken van uit Pattaya en in Pattaya zelf? Ik zit er ook niks mee in als ik een paar uren moet reizen voor op mijn bestemming te graken dat heb ik vorig jaar ook gedaan. En weet je waar je goed thaise kunt eten in Pattaya zelf. Ik logeer in Klein Vlaander is het daar goed? Ik heb 3 jaar geleden een rondreis in het noorden van Thailand gehad. Vorig jaar ben ik in
Phuket geweest en dat was beter als ik verwacht had door jullie informatie en daar dank ik jullie voor. Ik hoop dat je me dit jaar ook kunt helpen. Ik dank u voor de info die ik krijg

Groetjes

Patrick

Pattaya heeft in de omgeving diverse attracties die de moeite waard zijn om te bezoeken. Tussen Pattaya City en Jomtien beach bevindt zich een mooie heuvel met het grote Boeddha beeld. Naast de grote Boeddha heb je een volledig uitzicht op de kustlijn van Pattaya. Pattaya Park is een groot zwemparadijs met grote glijbanen, whirlpools en een veilig kinderzwembad. Nong Nooch Village ligt goedbereikbaar op 15 km afstand van Pattaya City. Nong Nooch Village een Thai-dorp met mooie tuinen, vijvers en bloemen. In Pattaya Elephant Village kun je een rondrit maken op een olifant. Er is zoveel te doen in Pattaya en omgeving men kan ook de bus nemen naar Ban Phe,éénmaal daar aangekomen zet de overzetboot je af aan Koh Samet eiland.Ben zelf daar al een paar keer geweest,in de weekdagen is het daar vrij rustig vertoeven,Weekends kan het wel heel druk worden,de meeste Thais gaan dan vanuit Bangkok richting Koh Samet om daar uit te rusten.
gegroet:georgessiam:chin:

georgessiam
Dank u voor de info

Groetjes
Patrick

Patje,
vanuit Pattaya kun je de volgende dingen ondernemen:

• Flight of the Gibbon (Sri Racha) - 1 dag
  • Nong Nooch Gardens - 1 dag
  • Sanctuary of Truth (Naklua) - halve dag
  • Mini Siam (Pattaya) - halve dag
  • Glasbottle Museum (Pattaya) - halve dag icm Mini Siam
  • Underwater World (Jomtien) - halve dag
  • Floating Market (richting Sattahip) - halve dag
  • Elephant Village (Pattaya) - halve dag
  • Pattaya Water Park - Jomtien - 1 dag

Overnachtingen:
Wil je midden in het nachtleven zitten, tegenover Soi 7 met Walking Street binnen bereik en ga je elke avond/nacht uit? Dan is inderdaad Klein Vlaanderen perfect. Eenvoudige doch schone kamers, goed restaurant, veilig en comfortabel tegen een zeer goede prijs: THB 500 of THB 650 excl ontbijt.

Wil je dicht bij een goed strand zitten en hecht je niet zo veel waarde aan het nachtleven? Dan is Ons Moeder een geschikte plek. Vlak bij Dongtang Beach (1 minuut lopen) en op 50 meter van de Song Taew route naar Pattaya. De kamers zijn ruim en gerieflijk en ook Ons Moeder heeft een restaurant.
Prijzen van de kamers ken ik niet, maar zijn ook zeer gunstig.

23-6: Vertrek Schiphol
24-6: Aankomst BKK, taxi Pattaya
25-6: -
26-6: Elephent Village
27-6: -
28-6: Yellow submarine
29-6: -
30-6: Tiger zoo
31-6: -
1-7: Underwater world
2-7: -
3-7: Koh Larn
4-7: -
5-7: Khao Kheow Open Zoo
6-7: -
8-7: Nooch Tropical Garden
9-7: -
10-7: Floating market Jomtien
11-7: Crocodile farm
12-7: BKK
13-7: BKK
14-7: Vertrek BKK
15-7: Aankomst Schiphol

Mijn planning voor mei/juni 2012… :o
Iemand in een idee wat me dat zou gaan kosten, ongeveer?
De dagen dat ik weinig doe… met een - dus… is gewoon wat rond sjouwen, terrasjes, uitgaan, strand… (ben dan 25 jr…) dus beetje uitgaan is ook leuk…

Iemand nog wat ideeën/opmerkingen???

Thx.

Ik verblijf in Pattaya in Klein Vlaanderen of in Malee bar… is nog niet helemaal zeker…
Maar waar in Bangkok heb ik een soortgelijk Guesthouse…? beetje van dezelfde prijsklasse, en ideaal gelegen, op loopafstand van het uitgaansgebied? Wil daar dus 3 dagen verblijven… 12-7 s’morgens mooi op tijd die kant op…

Bangkok ken ik niet zo, althans niet van de budget-categorien.
Men zegt dat aan en rond Khao San Road talloze guesthouses zijn.

Dankje, die had ik inderdaad op internet ook al gelezen, maar kon er niet echt duidelijke info over vinden… zal nog eens wat beter zoeken :slight_smile:

Hey Kevin

Ik ben pas terug van thailand en ik heb een paar plaatsen bezocht van je lijst
Ik vond de Nooch Tropical Garden een van de mooiste uitstappen maar je moet er een helen dag naar toe gaan.
Underwater world is ook mooi maar je ben snel rond.
Elephent Village is ook de moeite, maar als je in Chang Mai of Chang Rai ik weet niet juist meer waar het was het is ook al 4 jaar geleden, al naar de elephent heb gezien dan is Elephent Village niet veel maar het bijft mooi. ik heb dit jaar 2 elehente tochten gemaak.
Floating market Jomtien daar ben ik ook 2 jaar geleden geweest en het is de moeite waard
Grts

Patje

1 like

Ik zou zweren dat ik uit jouw post van 5-8-2011 heb begrepen dat je voor de derde keer naar Thailand zou komen en DIT KEER (eerste keer?) naar Pattaya.
Uit je laatste post begrijp ik dat je 2 jaar geleden ook al eens in, op of bij de Floating Market in Jomtien bent geweest…of zat je toen niet in Pattaya?

Ik was toen op een rond reis met een groep in Thailand. We zijn toen niet in Pattaya geweest.
Maar ik persoonlijk vind de meisje in Phuket anders dan in Pattaya. hoe ik het moet zeggen weet ik niet goed. als ik moet kiezen dan de meisje van Phuket
Dat is iedereen zijn mening of goesting he.

1 like