Wat moet je gezien hebben in Pattaya

Hoi,
Als vervolg op mijn eerder gestelde vraag wat er te doen is in Bangkok of omgeving zou ik het ook graag willen weten…

wat is een absolute aanrader wat je in Pattaya of omgeving… (een paar uur reizen geen probleem) moet zien of doen??? of juist niet…

alvast bedankt.

Hoe goed “Pattaya City” ook z’ n best doet om als serieuze toeristen- annex congresstad door het leven te gaan, het blijft toch vooral (in)famous voor het overdadige entertainment en shopping aanbod.

Je hebt in het nabijgelegen Sriracha de tigerzoo en veel golfbanen en nog wel wat andere attracties, maar niet van dien aard dat je daarvoor speciaal naar Pattaya moet afreizen.

Als je van uitgaan en shoppen houdt dan ga je je prima vermaken. Hou je daar niet van dan ben je gauw uitgekeken in Pattaya, vrees ik.:vak02:

golfcourses zijn er ook in PTY zelf. In Thaild hebben ze allemaal dames als caddies.
De Nong Noooch tropical garden-duur maar wat prijzig.
Het flessenmuseum of zoiets-geheel opgebouwd uit flessen zonder statiegeld.
De allerbeste travestietenshow ter wereld-Tiffany. Maar enkel als je lip-synch ‘‘I am your man’’ Sinatra met overdadige glitterjurken en veel te hoog opgestoken haar mooi vindt-of bezienswaardig.
Inderdaad-zoals falang zegt-het is er gewoon stomvervelend overdag als je niet tot 5 uur uitgaat en naast je gehuurde vriendin de halve dag in bed doorbrengt. Maar ach, het noord deel=Na Kleua (=bij het zout) en zuid=Jomtien, hebben veel minder seks voor sale, zijn rustiger en hebben zelfs nog wat redelijk schoon beach+sea.
Maar de meeste sights vanuit BKK ligen WEST van deze grote stad waar ik nu ben. En PTY ligt slechts zon 2 uur OOSt van deze grote niet-prachtige stad. Dus voor sights zien is BKK eigenlijk veel beter gesitueerd!

Ga eens een kijkje nemen op volgende site:
http://www.thaiwaysmagazine.com/pattaya/pattaya_attractions_most_visited_places.html
Ook zeker de moeite Alcazar Show (veel beter dan Tiffany’s) en uiteraard ook The Sanctuary of Truth.
Ook de omliggende eilanden zijn een bezoekje meer dan waard!!!
Hopende je hierbij van dienst te zijn geweest.
Veel plezier.

Waarom is Alcazar beter als Tiffany’s als ik vragen mag?

De omringende eilanden zoals Koh Lan zijn leuk om een dagje te relaxen, maar persoonlijk vond ik het redelijk hetzelfde als bij Jomtien, maar met wat minder gemakken. Ik weet niet hoelang jullie blijven maar ik denk dat je je tijd beter kunt besteden.

Als je met wat vrienden bent, ervan uitgaande dat jullie nog niet “heel erg oud” zijn, raad ik je aan om een dagje of een paar uur te gaan wakeboarden bij Pattaya lakeland cable ski! Meeste taxi’s weten het wel te vinden, laat me weten als je er ook daadwerkelijk geweest bent :smile:.

Thanks Thomas,

we vliegen morgen… en gaan vanaf volgende week naar Pattaya/Jomtien

en we zijn idd niet zo heel oud… alle 3 onder de 30 :stuck_out_tongue:

en een dagje wake Boarden en duiken lijkt ons idd heel gaaf! zit er ook een schietbaan in de buurt? of kan je dat beter in de buurt van Bangkok opzoeken???

ik laat het je dan ook zeker weten als ik er ben geweest :wink:

greetzzz

Zowel in Bangkok als Pattaya is het mogelijk om naar een rifle/shooting range te gaan, ik denk niet dat er een groot verschil zal zijn. Ik weet precies waar ze zitten maar ik denk dat je daar plaatselijk makkelijk achter zal komen. In Phuket zit zo’n zelfde wakeboard plek naast de riflerange trouwens, maar dat terzijde haha :p.

Goeie vlucht en vakantie gewenst!!