Wat Moeten We Zeker Bezoeken In Thailand

wij vertrekken dus op 2 september naar thailand voor 20dagen
ik en mijn zus.we zijn van plan om daar een beetje rond te trekken maar we zijn geen echte trekkers als je begrijpt wat ik bedoel.we zijn wel van plan om de trein te nemen naar chang mai en daar dan een paar dagen te blijven
wat moeten we zeker bezoeken? andere voorstelletjes zijn ook welkom
alvast bedankt

Uuh correctie Dave,
Voor mannen is het ook een geweldig land. En vooral in Pattaya! :wink:
Bovendien vond ik zelf nog heel wat leuke dingen te doen in Pattaya behalve gogo bars bezoeken. Zoals 's werelds grootste Tiger zoo, de tropische tuin, enz.
Maar ik denk dat het moeilijk is op te noemen wat je allemaal moet zien. Er is daar immers zo veel te zien.
Bangkok
-Siam night bazaar (3700 winkeltjes)
-Hollywood Awards (voor als je wilt gaan stappen zonder gogo gebeuren)
-Tuk Tuks…

Koh Pangan is geweldig, ik was er in april en er was geen hond. Slecht een paar bungalows waren er bezet, eindeloos wit strand met palmbomen, zonder drukke toeristen of verkopers.

Pattaya is ook leuk om te bezoeken als je niet van plan bent gezelgschap in je hotelkamer uit te nodigen. Honderden bars, gratis snooker, rustige stranden (als je weet waar je zijn moet) en erg gezellig!

hallo!

Ik ben toch een beetje in shock qua de tips! Heb zelf 2,5 jaar in Thailand gewoond en mag niet hopen dat je de standaard toeristische attracties wilt gaan bezoeken. Dus geen olifanqtentochten, grand palaces en zeker geen Pattaya etc… Op deze manier leer je het echte Thailand niet kennen.

Trek naar het Zuiden van Thailand zoveel mooier

• richting Trang, hier heb je een eilanden reeks liggen met authentieke zeezigeuners…Koh Muk, Koh Sirkorn etc.

• Phuket BEZOEK NIET PATONG !!!, is een groot eiland, veel te doen. Bezoek het Gibbon Project, Wat Chalong en laat je toekomst voorspellen

• Pak de boor richting Krabi, stap halverwege uit en ga verder met een longtail richting Koh Jam (slecht 3 families wonen hier…je kan hier leren jongleren!)

anyway indien je een local gids nodig hebt, kan ik dit regelen. Hij is zelf slachtoffer geweest van de Tsunami en is alles kwijtgeraakt. Indien hij weer als gids via jullie zou kunnen werken zou dat perfecte therapie voor hem zijn.

hoor het wel

voor vragen rubyschwager@hotmail.com

Hoi Rubys,

De tips die hier worden gegeven zijn voor mensen die voor de eerste keer naar Thailand op reis gaan. En ja, dan klopt het dat deze standaard toeristische attracties er nu eenmaal bij horen.
Als je een repeater bent, zijn er uiteraard nog genoeg andere mogelijkheden om onbekendere dingen te bezoeken in Thailand.
Dat je geen Pattaya moet bezoeken oke, die mening deel ik, maar het Grand Palace met de Wat Phra Kaew is toch echt wel een must. En niet enkel voor toeristen, ook menig Thai komt hier om te bidden en offerandes te brengen. Zoals je wellicht weet, bevindt zich het meest heilige boeddha-beeldje van Thailand in het Grand Palace Complex en is dit dus ook voor de Thai een bezienswaardigheid.

Klopt, ben het met Dave eens.
De andere ideeen van Rubys zijn trouwens prima, maar Grand Palace is zeker de moeite waard.

Weet je wat ik trouwens ook erg leuk vond:
Het MBK shopping center

Het idee om een gids te helpen die alles is kwijt geraakt door de tsunami vind ik overigens wel erg goed.

MBK (Mahboonkrong) is inderdaad een waar shopping paradise. Ook leuke restaurantjes en een prima bioscoop hier te vinden.

De MBK is inderdaad groot en er is ook veel tekijken en natuurlijk te kopen, maar of je dat wilt in je vakantie is wat anders.
IK vond het zelf wel leuk om gezien te hebben maar ben gauw weer verder gegaan.
eigenlijk kom je daar niet voor naar thailand.
voor mij veel te toeristische

groete vivien

Veel mensen zullen er nog niet geweest zijn die dit forum bezoeken maar ik ben in februari naar Prachuap kiri khan geweest en voor Bankrut was geweldig maar ook Mea Hong Son is super en Lopburi, Sukothai, Lampang,Tak , Trang, Sri satchanalai,maar ja zo kan ik nog lang door gaan.
Ik ben nu zelf 16 keer geweest en zoek steeds nog nieuwe dingen en dat lukt nog aardig. Gewoon een busje huren met driver voor ongeveer 50 euro per dag incl. brandstof en dan gewoon een reisje uit stippelen met dingen die je zoekt op het internet. Hotels zoeken en de afstand uitrekenen en dan heb je een geweldige vakantie. Je kan ook het ook heel goed combineren met de trein dan zie je ook prachtige dingen.