Ik heb mij aangemeld om wat extra informatie in te winnen voor mijn vakantie naar Thailand. Ik ga met 2 vrienden 3 weken naar Thailand in juni. De tickets en locaties zijn geboekt, alleen nog uitzoeken hoe en wat te doen!
Ik ben vorig jaar ook al in Thailand geweest maar daar heb ik niks voor uitgezocht, ik ging mee met mijn vriendin en haar ouders. Ik vond het een mooi land en had zeker nog niet alles gezien. Ook ben ik op Bali geweest, het Aziatische leven bevalt mij wel!
Hoi Michael,welkom op wereldwijzer!
Nou leuk dat je op vakantie gaat naar Thailand,Michael !
Volgende dingen zijn het bezoeken waard:
Bangkok: het Grand Palace en de Wat Phra Kaew (het heiligste boeddha-beeldje van Thailand), de Wat Po, de Wat Arun, Chinatown, een tochtje met een longtailboot over de Chao Phraya-rivier, de avondmarkt in Patpong.
Chiang Mai: een heerlijke stad, vooral als je net uit het drukke Bangkok komt. Bezoek hier zeker de avondmarkt. Je kan souvenirs en t-shirts beter hier dan in Bangkok kopen, want Chiang Mai is nog iets goedkoper.
Ook een bezoek waard is de Wat Doi Suthep (vooral 's ochtends mooi uitzicht over de stad), tenzij je al tempelmoe bent.
Ook leuk is een dagtocht naar de Gouden Driehoek, voorheen vooral berucht om de opiumhandel tussen Laos, Thailand en Myanmar.
Wat betreft eilandhoppen,Ko Samet is errug leuk, op ca. 2,5 uur rijden met bus vanaf Bangkok en dan nog 30 minuten met de boot. Weinig te doen, maar heeeeerlijk strand en veel leuke restaurantjes op het strand. Geen bruisend nachtleven, daarvoor kan je beter naar Ko Samui of Phuket. Zijn ook leuke eilanden, maar meer toeristen.
Ko Chang is nog vrij ongerept en nog niet ontdekt door het massatoerisme; mooie natuur.
Cha’am is ook leuk, hier is het vooral in het weekend druk als de Thai zelf vanuit Bangkok hier komen relaxen en de drukte van de stad willen ontvluchten.
Mocht je meer info willen dan kan je altijd een berichtje posten op het Thailand Forum
Succ6 met de voorbereidingen,Michael !
groet,georgessiam.