ik woon in jomtien weg van pattaya op 15 km ik ga in zee met de boot
sattahip samesaen choh samet dagen dat we geen mens brommer of auto zien alleen vis en zee hee<lijk
Ja Jomtien is ook zeker een optie! Heb je nog tips voor leuke verblijf plekjes?
hey
klop eens op uw pc condos for rent jomtien
ook hotels jomtien
alles hangt af van uw verlangens voor uw verblijf
zwembad,ontbijt,afstand tot de zee,bath bus etc.
hoe langer je verblijft hoe goedkoper
er zijn in jomtien leuke tenten om te eten ook nederlandse
maar daar kom je niet voor naar thai
de dames zijn er ook maar niet zo agressief als in pats
de zee is iets proberder dan pats maar ja de eilandjes hebben het mooiste probeer ook eens koh larn met de overzet 20bht een uur varen
monkey island is om te snorkelen het beste
enjoy uw vakantie
jp
Voor de zee gaan we niet echt, we gaan namelijk ook nog naar Koh Chang.
Verdere “eisen”. Niet te massaal, niet te druk of te rustig. Goed bereikbaar. Zwembad is leuk maar hoeft niet persé, idem met ontbijt. Als ik maar een kop koffie heb als ik net wakker ben dan ben ik al tevree;-)
Denk dat we een dag of 5 doen en dan door gaan.
Ga zo eens even googelen, dank voor de tip iig!
Als je rust zoekt. Ga dan niet naar Pattya. Als je een mooi strand zoekt, heerlijke massage (geen sex on the beach), goedkope ligstoelen, drankjes etc. maar ook veel vertier met het daarbij behorende geluid 's-avonds, Dan ga je naar Pattaya. En maak je niet zo druk om de “dames van plezier”. Die heb je in elk land en in elke badplaats. Het verschil is alleen dat de Thaise dames heel erg knap zijn. Daarom ben ik er ook met één getrouwd. En wil je geen herrie en geen Thaise dames, dan moet je wat meer zoeken dan een twee sterren hotel. Kortom, geef dan wat meer geld uit aan je hotel en je krijgt ook 's-nachts meer rust. Ik bedoel dan het geluid.:slapen:
Tegenwoordig anderhalf uur vanaf het vliegveld
van de luchthaven naar pats 1,30h met taxi 1500bht
met de bus airco 130bht 1,30h
laat je niet doen:cheer:
Als je goed goed zoekt ben je nog goedkoper dan 1500 THB. Want je kan ook met een snorder gaan voor 1000THB en ook zij hebben airco… Plus je ook nog via de Sky Way naar pattaya. ben je er binnen het daar.
voor een snorder of illegaal moet je op de depart level zijn als iemand uitstapt vraag je of je mag instappen,lukt als de flikken niet in de buurt zijn
de skytain gaat naar bangkok niet naar pats
of bedoel je de highway snelste tijd die ik gemaakt heb 1,25 min:vak02:
Al die keren heb ik een snorder gepakt bij de aankomst… Vroeger stonden ze gewoon te schreeuwen… en na de demostratie van Yellow shirts is er heel veel veranderd.Nu moet je ff goed zoeken… Ik bedoel de Skyway die is veel sneller dan de highway.
Met een snorder zolang het goed gaat (okee)
Beter een betrouwbaar iemand die ik ken IVM de veele contanten euro,s
die ik op zak heb.
Ik begrijp wat je bedoeld maar tot op heden nog geen problemen gehad. En ze zijn altijd vriendelijk.
ok je gaat naar surin isaan
nog het echte thailand
ik heb niets dan goede ervaringen up north
maar pats is iets anders yaba ice en die andere sh.t
jp
Ja je hebt gelijk. Ik kan niet wachten om snel naar Surin te gaan want heb daar iemand die op me wacht :wub::wub:… Ben wel een paar keer daar geweest heb het wel snel gezien daar vooral in de nacht de drukte… Ga dan nog liever naar Jomtien…
Ik maak deel uit van de vele categorien inwoners van de wereld beroemde badplaats. Woon er nu bijna 7 jaar (zo goed als onafgebroken).
Ga voornamelijk in het weekend “downtown”, want dan hoef ik niet te werken.
De snelste route vanaf het vliegveld/Bangkok is de #7; een snelweg/tolweg die nu helemaal kompleet tot in Pattaya loopt. Resulteerd in een reistijd van 1,5 uur NU in plaats van 4,5 uur 10 jaar geleden. De bedoelde “skyway” (BangNa-Trat Highway) is ook snel, maar die wordt onderbroken bij Chonburi en dat kan ophouden.
Pattaya is een vakantie bestemming voor iedereen.
Ben je vooral geinteresseerd in het nachtleven, dan zijn er mogelijkheden te over (Centraal Pattaya, Jomtien of Naklua). Bars, restaurants, hotels, guest-houses.
Wil je wat anders, dan kan dat ook: Pattaya heeft onder andere: Mini Siam, het glas museum, de Floating-Market, Sanctuary of Truth, Nong Nooch Gardens (20 km), diverse stranden (Jomtien is veruit het populairst), Koh Larn, Tigerzoo (SriRacha), Crodocile Farm, Elephant Village…
Zo’n 10 jaar geleden waren Naklua, Pattaya en Jomtien nog zichtbaar aparte ‘steden’ op de kaart, maar nu zijn ze met elkaar verbonden en vormen ‘1 geheel’.
Naklua is iets of wat meer up-scale en duits, russisch gericht.
Jomtien is over het algemeen noord-europees/russisch, maar tijdens Thaise vakanties wordt het strand overspoeld door Thai (voornamelijk uit Bangkok)
Pattaya (Centraal) is vooral een magneet voor de nachtuilen met talloze bars (karaoke, gogo en host). Daarnaast zijn er grote uitgaansgelegenheden: Alangkarn, XZtye, Hollywood, Ziffer, Mixx, Moon River Pub, Euro Disco, Marina Inn Disco…vergeet er ongetwijfeld een paar.
Sex-industrie? Bestaat niet in Pattaya e.o.; zoals misschien bekend is prostitutie verboden in Thailand. In de regel bieden veel heren en dames zich aan aan de clientele van de bar waar ze werken. Ze worden vaak ingehuurd door de klant om ze voor kortere of langere tijd gezelschap te houden. Voor de bewezen diensten (mee uit eten, afwassen, de was doen, de hond uitlaten, strijken…:kus:…) worden ze (rijkelijk) gecompenseerd. Tenzij er mensen zijn, die hevig opgewonden raken van een strijkende partner, heeft e.e.a. niets te maken met sex. Toch?
Hoerententen zijn er dus niet in Pattaya. Ik noem ze al jaren sociaal-werkers en daar houd ik het bij.
Shoppen kan natuurlijk ook in Pattaya: Mike’s Shopping Mall, diverse souvenir-plaza’s, de dinsdag en vrijdag markt op Soi Bhoakouw, de weekend markt op Thepprasit, de dagelijkse markt in Naklua en natuurlijk niet te vergeten: 2 Big C’s, 2 Tesco-Lotussen, 1 Carrefour, Avenue Shoppingmall, Royal Garden Plaza en Central Pattaya Beach.
Plannen voor de toekomst (let wel: PLANNEN):
- het bouwen van een nieuwe Marina (jachthaven) al la Cannes ter hoogte van de Bali Hai Pier
- het ombouwen van Walking Street; zou een boulevard moeten worden die uitkijkt op de nieuwe Marina
- de aanleg van een Skytrain (Beachroad, 2nd Road)
Nou, dit was Pattaya e.o. in ene notendop.
Voor degenen die niet willen zeggen dat ze naar Pattaya op vakantie gaan, kunnen zeggen dat ze naar Banglamung gaan. Zo heet het district waarin Pattaya gelegen is.
Joepattaya
geweldig hoe jij ons geliefd Pattaya verwoord hebt !!!
:dag:
Heb inmiddels wat gevonden! Het is in Jomtien. Ben de naam even kwijt (gegevens staan op de pc, tik nu op laptop) Lijkt mij iig heel leuk.
En waarom schamen voor Pattaya? Tuurlijk niet! Degenen die zich schamen maar wel gaan noem ik gewoon schijnheilig. Ik wil naar Thailand en Pattaya hoort daar ook bij! Wil wel eens meemaken hoe het daar is.
Ik ben in mei dit jaar 3 weken in Jomtien geweest, Hotel “Grand Jomtien Palace”.
Mooi en goed hotel, weg oversteken en gelijk het strand oplopen.
's Avonds live music buiten en diverse thema avonden.
Mijn vriendin uit Bangkok wist van dit hotel en ik heb er echt genoten, goede kamers, uitgebreid ontbijt, kortom goed verzorgd.
Misschien dat er meerdere Russen aanwezig waren maar geen problemen of overlast gehad van deze mensen. We hebben er regelmatig 's avonds mee aan de buiten bar gezeten met live music en gedanst met elkaar, misschien dat het helpt dat ik ook wat Russisch spreekt doordat ik daar veel geweest ben met de vrachtwagen, maar het zijn absoluut ook gezellige en vriendelijke mensen.
Volgend jaar ga ik er absoluut weer naartoe.
Ook veel wezen stappen in Pattaya, fantastische sfeer en gezelligheid en vele mooie dames, maar geen (over) last van gehad.
Op de weg van Jomtien richting Pattaya heb je net buiten Jomtien aan de linkerkant een Italiaans Restaurant “Pang-Pang”, gegeten zoals in Italie, fantastisch.
Voor mij een geslaagde vakantie in Jomtien en zal er zeker meer komen.
ik ben momenteel in thailand voor 5maand
inderdaad langs de baan naar pattaya vn jomtien vele uitstekende restaurants bruno news restaurant captians corner enfin trveel om op te noemen ital indie frans belg etc min 8 verschillende nationaliteiten
groetjes
jp:zon02:
Pattaya is een heerlijke stad om te wonen.
Afgelopen 2 jaar ben ik er regelmatig geweest.
Mooi weer,lekker eten en als je er zin in hebt een
druk uitgaansleven.
Het is zeer betaalbaar voor de europeaan.
Er is van alles te doen.Er wordt veel georganiseerd.
Van tennistoernooien tot strandvoetbal.
Pattaya I love you mak mak.
Tony