Ik ga eind september wederom voor 15 dagen naar Marmaris naar Hotel Grand Pasa. Mijn ervaringen in Marmaris zijn prima, leuke levendige stad met een prachtige wandelboulevard en een schitterende haven. Echt authentiek “Turkije” vindt je niet echt in deze badplaats maar het achterland compenseert dit allemaal. In het oude centrum is de bazaar uiteraard het walhalla voor de shoppende mensen…afdingen is een must maar dat is algemeen bekend. Wat het strand betreft mag je verwachtingspatroon niet te hoog zijn…bij het nieuwe centrum is het strand erg smal wat wel wat breder wordt naarmate je het oude centrum nadert. Maar een gegeven blijft dat de standen in Marmaris (zoals in de meeste turkse badplaatsen) bezaait zijn met kiezels en niet erg bijzonder zijn.
Ik ben begin juli naar Marmaris geweest, echt een supervakantie gehad!
We zaten in appartementencomplex Club Sediz, en dat is echt een aanrader.
Uitgaan is heel erg leuk, en ook kun je lekker eten in Marmaris, vind ik.
Ik kan dan ook iedereen aanraden om bij Jan de Wit te gaan eten, aan de boulevard, want daar hebben ze superlekker eten, en er werken hele aardige mensen waar je leuk mee kunt praten.
Kortom, als het zou kunnen, zou ik meteen het vliegtuig terug pakken ![]()
SUPER GEWELDIGE PLAATS! Jammer dat er weinig cultuur inde buurt is! Wij gaan er over 11 dagen (de 29e) weer heen voor 12 dagen all in naar hotel blue bays
Beste lezers!
Het seizoen is voorbij!!! Dus laat ons weten hoe jouw vakantie in Marmaris is geweest!!!
Gr. Cynthia
Onze vakantie naar Marmaris, is alweer geboekt voor 23 sept en voor 3 weken. dit wordt het 18e jaar in marmaris en verveeld nooit. Zie er weer naar uit.
Wij zijn driemaal in Marmaris geweest en hebben het erg naar ons zin gehad. De taksibootjes zijn erg handig, om bijvoorbeeld mee naar de markt in Icmeler te gaan. Marmaris vind ik persoonlijk leuker dan Kusadasi, waar wij 2 keer zijn geweest. Maar daarvandaan kom je weer makkelijker in Efese, Pamukkale enz.
6 Juni voor 15 dagen weer naar Marmaris. Het is een leuke en mooie plaats waar genoeg te doen is voor jong en oud.
Kan Marmaris zeker aanraden!
Gr. Melissa
Hallo Turkijefans:wereld:
Wij zijn van 9 t/m 23.5 jl in Marmaris geweest en hebben echt genoten:nod:
Marmaris : echt gezellige boulevard ( zo’n 6 km lang van de jachthaven tot bij Icmeler) met veel terrasjes en een schitterend uitzicht doordat Marmaris in een ronde baai ligt. :zon02:
Hebben 2 leuke boottochten gemaakt met Nederlandse Peter (niet te missen: in de buurt van het Attatürkmonument … let op z’n opvallende reclames) Grandioos gezellig maar… er zou alleen een aan- en uitknop op moeten zitten.(geintje):slywink:
Mooie omgeving (11e keer Turkije, 1e keer Marmaris en er zullen er zeker meer volgen!!!) en goed getroffen met het weer: 21+22.5 'smiddags onweer maar verder warm en een heerlijke frisse en schone zee.
Hotel Pasa Beach was ook goed (echter naar onze smaak te groot en te massaal) met gevarieerd eten en een goede sfeer.
Iedereen die nog richting Turkije gaat : fijne vakantie en geniet er van!:nod:
Groetjes>>>
Hans K
Hai Robin!
Nou ik ben sinds een weekje terug en ik moet zeggen ik had jaren eerder moeten gaan.Wil ook zo snel mogelijk weer terug!!En ik ga normaal gesproken niet 2x naar het zelfde plaatsje…Dus zegt wel genoeg denk ik…Was altijd een Mallorca fan.Maar Marmaris vond ik wel errrg leuk!Ben wel wat jaartjes ouder maar ik houd zeker te weten nog van het feesten!Dat kan je daar opzeker!Jouw appartement ligt ong in het midden.Ons hotel lag vlak bij jouw appartement…Je hebt Barstreet.Bij de haven.Je ziet het al vanver…een kasteeltje.Het is een straat met vele barretjes en (openlucht)discotheken.Het is qua drank wel wat prijzig.Weet nog dat mij vriendin voor een baco 25 lira moest afrekenen.Biertje is zo 10 lira(1 lira=ong 47 ct)ff naar de prijzen kijken.Het komt wel jammer genoeg wat laat opgang daar zo rond 1.00 en sluit om 4.00.Wat wij erg leuk vonden was Long Beach.Is de andere richting op,aan de boulevard.Vond de sfeer daar net wat gezelliger.Beach Club was mijn favoriet!Meerdere leuke tenten.Xbar meer voor jouw leeftijd en de turtlebar…schuimpartys.Aan het strand is het ook goed te doen je betaald voor 2 bedjes en een parasol maar 10lira een plaatsje verderop zelfs 5!Qua eten op het strand en drinken op het strand was het ook goed te doen.Wij waren per dag met de bedjes enz zoo tussen de 40/50 lira wijt voor met zn tweeen.Maar je kan het natuurlijk ook goedkoper doen en ergens in 1 van de tussenstraatjes een bakkertje opzoeken.Hadden wij 3 zoete,pizza broodjes voor 1 lira!Op het strand heb je ook verschillende tentjes waar je je bedjes huurd…Verse patat en bij Baja Beach.Blauw witte parasol kan je een broodje pindakaas of hagelslag halen mocht je dat missen hihi.Daarnaast …zie je en hoor je zo.Draaien ze muziek.Kan je Jetskieen,parasailen,banabootritje…Er werkt daar een kale hollandse turk uit Sneek!Eten hebben wij voornamelijk in het hotel gedaan.Heb wel een keer bij de turkse Jan de wit gegeten.Heb je gewoon een wienersnitzel,broodje kroket,sate…wij waren daar zo 67 lira kwijt met zn 2tjes.Maar ik zou zeggen ga ook eens bij de locals eten.Als je bij ons de straat uit liep…volgens mij komt jouw appartement er ook op uit…richting een grote winkel straat met ook de Fortisbank.Loop je zo tegen 2 kebabzaakjes aan.Bij de 1 hebben ze echt lekkere turkse pizza’s!Heel anders dan hier in Ned.hier eet ik ze ook totaal niet hoor!En mocht je excursies gaan boeken gewoon bij de locals…Er zit op een kruising als ik mn hotel uit liep…richting jouw appartement op een hoek een groot kantoor van Azun travel…En als je vanaf de boulevard met je neus naar de zee moet je naar links.Dolbus stopt daar ook…Juwelier op de hoek en die straat in gaan en doorlopen…Werken aardige vlotte gasten waar je wel kan babbelen.Jeepsafari kan ik je opzeker aanraden.Wij waren maar 15e kwijt eten icl.Maar zo kan je ook een quad safari houden.En de prijs…die moet je gewoon zelf voorstellen aan ze…Nou volgens mij heb ik je wel aardig op de hoogte gebracht;)En ik zou zeggen een fijne vakantie.Je gaat het zeker naar je zin hebben.Ben ook wel een beetje jaloers op je hoor:hihi:Want zou zo graag zelf ook weer mijn koffers willen pakken!!hihihi
Groetjes Diana
hoi hoi
ja ik ben 4 keer in side geweest
dit jaar voor eerst voor 4 weken in mamaris was voor werk
jammer genoeg liep ik een virus op naar 7 dagen daar te zijn
maar daar voor was het echt gezellig en aardige mensen ja leuke nederlandse barretjes heb je der ook
en er zijn nu nog steeds paar klas genootjes die er werken en die hebben er nog plezier voor 10 ![]()
dus echt een aanrader
In juni voor het eerst naar Turkije, direct mijn hart er aan verloren.
In juli weer 14 dagen geweest in mijn eentje, wat een top tijd.
Iedereen is aardig, gezellig om mee te praten, en staan allemaal
voor je klaar !! Marmaris bruist voor jong en oud.
Vooral de Marina is een leuke plek om te gaan eten.
Restaurant Divella is daarbij zeker een aanrader
Ga in september weer !!!
Nettie :dag::zon02:
Wij zijn al zovaak naar Turkije geweest en een van de mooiste vind ik persoonlijk toch marmaris. Je heb er zoveel te doen. Vervelen doe je er zeker niet. Mensen zijn gastvrij vriendelijk en het centrum is zeker mooi. Alles is zo makkelijk te bereiken mensen zijn hulpzaam en per voet is het schitterend om heel veel te zien en te ontdekken.
Ik voel me er echt thuis.
ik ga aanstaande maandag om 6:30 de lucht in richting turkije ik verblijf 3 weken in marmaris van 1 t/m 22 sep.in deze plaats ben ik nog niet geweest wel 2 x kusadasi en 1 x alanya,ik heb er ontzettent veel zin aan het zal mijn weer benieuwen wat ik deze vak weer mee maak ik reis alleen voor de 3de x ik verblijf in appartement mango
gr marcel
Ik kom al vele jaren in marmaris. En ook heel vaak 2 keer per jaar. Dit jaar ben ik weer in augustus geweest en as dinsdag ga ik ook nog even voor een weekje terug. Het is daar gewoon in 1 woord geweldig. Super daar.
Ik ben net terug van twee weekjes Marmaris. Was erg benieuwd hoe het zou zijn in de winter. Nou het is erg goed bevallen, het weer is redelijk soms regen maar je kan ook in de zon zitten. De mensen hebben alle tijd voor je en het is er zo gezellig. Moeten we toch maar drie keer per jaar gaan.>>>
Leuk om eens een keer te horen hoe het in de winter in Marmaris is. Wij gaan namelijk altijd in april en eindsept/beg oktober naar marmaris, en dan wordt ons altijd verteld dat het in de winter uitgestorven is en koud. Maar jij beleeft dat dus heel anders Lenie…leuk.![]()
Ik ben nu in totaal 17 keer in Marmaris geweest in de afgelopen 11 jaar.
En het verveeld me nog steeds niet. Er is voor iedereen wat wils.
Je kan watersporten doen: Jetskiën, op de banaan, parasailen noem maar op, je kan met een boot weg. Ook zijn er op elke hoek van de straat wel restaurantjes en barretjes te vinden en je kan voor zo veel geld uiteten als je wilt.
Ook heb je lekkere marktjes waar je over heen kan struimen, er is een grote bazaar vol met kleding, juweliers, specerijen noem maar op.
De boulevard is lang en heerlijk om savonds een wandeling over te maken. Ook hier zijn weer volop restaurants, barren en discotheken te vinden.
Om dan niet te vergeten: De Barstreet.
Een lange straat vol clubs en discotheken, voor ieder wat wils!
Uitermate goed geschikt voor een stapvakantie, maar je kan er ook uitstekend relaxen door middel van turkse baden, mooie omgeving opzoeken en noem maar op! Mijn opa en oma zijn nu 69 en 71 en gaan nog steeds elk jaar!
Ik kan niet wachten om weer te gaan! Een aanrader voor iedereen!
We gaan namelijk in juli naar het hotel Marmaris Palace. We vroegen ons af hoe het nog met Marmaris gesteld is?
Merhaba,
Ik ga eind mei naar Marmaris, eerste keer, maar wordt al helemaal enthousiast van jullie verhalen!
Ik zou graag ter plekken excursies boeken, maar heb geen idee of je bijvoorbeeld Efeze in 1 dag kunt doen of dat dat toch echt te ver is en een meerdaagse excursie wordt. Wie kan me vertellen welke excursies vanuit Marnaris te doen zijn?
Alvast bedankt!
groetjes,
Ingrid
Dit jaar voor de 3e keer naar Marmaris, ik ga altijd in september en zit dan in Hotel Grand Azur. Het is een wat duurder hotel, maar je zit er perfect en je wordt er goed verzorgd.
Overdag kun je in de stad en aan de kustlijn (het strand is overigens niet megabreed) prima vermaken. 's avonds barst het nachtleven los. Vooral in Bar Street en in het “Engelse district” gaat het helemaal los. Afgelopen 2 jaar daar wat mensen leren kennen en vriendschappen gesloten met Turken, Engelsen en zelfs met een paar Russen.
Ik kijk er weer erg naar uit! :dag: