Blue Bays Marmaris

Nou het is dan eindelijk zover, ik als verstokte Alanya-ganger ga waarschijnlijk in september naar een andere plaats in Turkije.
Zoals jullie waarschijnlijk wel weten :stuck_out_tongue: ga ik in juni naar Alanya. M’n vriend en ik gaan midden september op vakantie en willen graag iets anders. Nu zitten we een beetje te twijfelen. Marmaris lijkt me op zich best leuk, kan me er zo nog niet echt een voorstelling bij maken. Kan ik het een beetje vergelijken met Alanya, hoe moet ik me het centrum voorstellen qua winkels, terrasjes, discotheken enz.

Een hotel wat ons wel aanspreekt is Blue Bays. Op vakantiereiswijzer staan over het algemeen vrij leuke reacties. Was benieuwd of er hier nog mensen zijn die dit hotel kennen of er misschien nog iets meer over kunnen vertellen…

Een andere optie zou Side zijn. Ook van dit plaatsje heb ik niet echt een beeld. Weet dat het veel kleiner is dan Alanya en Marmaris maar is er voldoende te doen voor een week? Qua hotel zou het dan Side Star Park worden…

Ben benieuwd naar jullie reacties!!

hey diamond

ik ken het hotel wel.

ik heb wel het adress van hun site:www.hotelbluebays.com, misschien heb je hier wat aan.
Het ligt wel vlak aan het strand wat ik me kan herinneren. zo 400 meter en zo 2 km van het oude centrum, maar er zijn ook leuke kleine winkeltjes en bars in de buurt van het hotel Ik zelf vind marmaris leuk en gezellig. Ik vind het leuker dan alanya.Ik ben 2 keer in marmaris geweest en heb daar steeds een leuke en gezellig vakantie gehad.

In Marmaris kun je goed vermaken als je er een week verblijft,
Je kunt naar rhodos vanuit marmaris.
Dalyan, icelemer, enz

In de barstreet vind je vele bars en openluchtdiscotheken in de zomers is daar alrijd een hele gezellig sfeer.
Aan de haven vind je vele leuke terassjes met uitzicht over dde haven en de zee.
Er is ook een overdekte bazaar waar vele winkels zitten.

Veel succes met je keuze maken.

groetjes besmile. :wink:

Hé Besmile,

Bedankt voor je leuke en uitgebreide beschrijving, erg leuk!
Ga zo meteen even op de site van het hotel kijken. Denk je dat het te lopen is naar het oude centrum of zullen we dan met de bus moeten? Ligt er ook een beetje aan of je langs een gezellig stuk moet lopen met leuke winkeltjes enzo…

Is het er rond midden september nog een beetje levendig daar? We gaan niet heftig stappen, maar een gezellig barretje/terrasje/discotheek waar nog wat gezelligheid is, is natuurlijk altijd goed :smiley:

Was je nou trouwens al eens in Side geweest of wordt dit de eerste keer? Qua hotel spreekt Side Star Park me meer aan, qua plaats denk ik meer Marmaris. Oh wordt soms zo moe van m’n eigen besluiteloosheid :huh:

Groetjes, Diamond

Hallo Diamond,

Ik ben vorig jaar ook in dat hotel geweest.
Je hebt de gewone en Blue Bays de Luxe.
Wij zin in de gewone geweest en die was gezelliger dan de Luxe.Daar was alles heel strak ingericht enzo,en wat we van de mensen hoorden was niet echt positief.Heel veel dingen waren niet af,ze waren gewoon te vroeg open gegaan.
Blue Bays de gewone was wel gezellig,er was iedere avond animatie en het personeel was erg vriendelijk.Het zit inderdaad vlak bij het strand,je loopt een klein straatje door en je bent er.Het oude centrum is iets verder ,maar als je dat te ver vind lopen kun je ook een dolmus busje pakken,of gezellig over de boulevard lopen.Wij deden dat meestal ook altijd.Dat is wel gezellig over al hoor je muziek en er zijn vollop eet tentjes.Ik ben voor 2 jaar terug ook in Side geweest maa dat hoeft van mij niet weer,we hadden daar een perfect hotel met allemaal barretjes dus dat was heel gezellig.maar het plaatsje zelf vond ik niks aan.Was erg weinig te doen vond ik.Ik kan je Mamaris zeker aanraden,ze zeggen zelfs dat het mooier is dan Alanya.Maar dat kan ik niet over oordelen ben er nog nooit geweest.Als je meer info wilt dan hoor ik het wel van je !

Groetjes Miran

Hé Miranda, ook jij heel erg bedankt voor je leuke reactie. Het klinkt in ieder geval erg positief! Ik vraag me ook af of wij Side niet te rustig zouden vinden. Staan inderdaad supermooie hotels in de gidsen, maar qua plaats weet ik het niet…

Wat voor plannen heb jij dit jaar? Wordt het voor jou ook weer Turkije?

Groetjes, Diamond

hey diamond,

ik weet niet hoe marmaris er in september eruit ziet.
Maar spetember is nog in het hoogseizoen van marmaris, dus er zijn nog genoeg leuke en gezellige bars, terrasjes, discoteekjes. Want het eind seizoen van marmaris is 31 Oktober. Het weer is september is ook wel altijd lekker zo 30 graden.

Ik ben 1 keer in Side geweest dar was alleen, mensen ophalen voor een excursie, dit is zo 2 jaar geleden en toen waren ze in Side nog veel aan het bouwen. Het is voor mij de eerste keer dat op vakantie ga naar Side. Ik weet wel dat het wel rustiger is dan Marmaris, maar ik ga er gewoon weer een gezeligge en leuke vakantie ervan maken , want ik altijd ook in marmaris deed.

Je kunt langs de boulevard lopen wat lekker gezellig is en s’avonds lekker druk , hier zitten vele eetbars. Je kunt ook gewoon langs de winkeltjes lopen die vlabjij blue bays zitten volgens mij was dat rechtaf slaan. DAar zitten vele winkeltjes op de rij wat ik me kan herinneren als je links af gaat dan kun je met de dolmus naar icelemer gaan en maar aan de linkerkant van blue bays zitten ook wel eenpaar winkeltjes. Het ligt eraan hoeveel minuten je wilt lopen. Wij zaten vorig jaar in Green Nature dat is nog verder dan Blue bays. Als je naar de Haven wilt dan kun je het beste een taxi of een dolmus pakken, De echte barstreet. met rembrandt , den tol zitten ook vlakbij de haven dus je kunt den ik ook wel met de dolmus gaan. Sommige bars/feescafees zitten in de boulevard zelf of zijn ongeveer 15- 20 minuten lopen, ik weet hier niet meer de namen van.

groetjes besmile

Hmm als ik het zo hoor is het hotel wel leuk gelegen, net iets buiten de drukte maar voldoende levendigheid. Alleen naar de haven zullen we dan met de dolmus moeten, maar is helemaal niet erg…

En tja qua reacties op vakantiereiswijzer is het heel verschillend, de één vindt het geweldig de ander is niet tevreden. Ga er niet teveel op af…
Bovendien is het hotel niet al te duur, ook erg prettig natuurlijk…Helemaal als je nog niet zo lang geleden bent gaan samenwonen :stuck_out_tongue:

Groetjes, Diamond

He Diamond,
wat nou?? Marmaris?? Kan niet hoor, daar ga je spijt van krijgen!!! :smiley:

Nee hoor, ik vind het er ook prima, alleen is het allemaal gewoon anders! Het nadeel is wel dat het er allemaal net ff duurder is, maar dat kan je ook zelf aanpassen natuurlijk.
Hotel ken ik niet, wij willen altijd dichterbij het oude centrum zitten, maar goed wij zijn natuurlijk ook al aardig ‘bejaard’ :unsure: !!

ik persoonlijk vind het nieuwe centrum te engels, dus vaak te druk en lawaaiig, maar nogmaals, zal de leeftijd wel zijn(nee hoor was al zo toen ik puber was!)

September word het er al wel rustiger, wij gaan meestal in die periode, en zijn de verkopers het allemaal al wel een beetje zat, maar das logisch.
Ik vind het er nog steeds heerlijk, alleen gewoon jammer dat het oude Turkije verdwijnd, en das in Marmaris gewoon net ff meer te merken.

Veel plezier daar
Annemiek

Hahaha ben er zelf ook wel verbaasd over. Voelt een beetje als vreemdgaan :smiley:

Wij zouden ook het liefst wat dichter bij het centrum vinden, maar kan niet echt een allinclusive hotel vinden daar…Als je nog tips hebt, ze zijn van harte welkom!

Vindt het niet erg dat het in september alweer wat rustiger wordt, dat massale hoeft van mij niet zo. Zaterdag gaan we nog even naar het reisbureau, en dan moeten we maar een keuze gaan maken. Na twee jaar Mallorca dan toch weer saampjes naar Turkije, nooit gedacht!

Groetjes, Diamond

Zou geen all inclusive weten, om eerlijk te zijn!!
Ze zullen er vast wel wezen, maar wij gaan meestal in app of hotel LO. Vinden we meer dan genoeg, we vinden het nl zaalig om 's avonds lekker in de turkse restaurantjes te eten, en lekker ergens tussen de middag(of om 4 uur!!! :stuck_out_tongue: ) een donertje of zo.

Het gaat jullie vast bevallen, en dan ben je toch weer een ervaring rijker!

Je kan natuurlijk ook nog ff bij het reisbureau kijken of er all-in’s zijn die dichterbij liggen. Wij houden meestal de weg langs de boulevard aan, tot dat hij afbuigt! Daar begint het ‘andere’ centrum ongeveer.
Tot dat punt is het strand ook breder!

Nou veel suc6 met beslissen
Annemiek

Hoi diamond,

Ik weet nog niet wat de plannen zijn dit jaar,maar het zal vast wel weer Turkije worden.Mijn vriendin is getrouwd met een turkse man,en hij zit daar nu weer.Hij woont niet in een toeristisch plaatsje maar het moet er wel heel mooi zijn.Heb plaatjes gezien en de stranden zien er heel erg mooi uit.Dus misschien dat we daar een weekje heen gaan.En anders word het Griekenland denk ik.Ben nu de laatste 4 jaar naar Turkije geweest,dus eens iets anders is ook leuk.Wat ook een leuk plaatsje in Turkije is,is Gumbet dat ligt tegen Bodrum aan.Ben daar 4 jaar terug geweest en dat vond ik ook erg leuk.In Bodrum is ook genoeg te doen.Maar persoonlijk vond ik Marmaris leuker.En je hebt het over alles all-in,volgens mij zou Bleu Bays dit jaar all-in worden dat stond er wel aangegeven in ieder geval.Weet je al of je gaat ?

Groetjes Miran

Ben vandaag even naar het reisbureau geweest voor printjes uit Toeristiek. Kan ik alles even met elkaar vergelijken. Dit weekend moeten we dan maar de beslissing nemen…Mijn voorkeur gaat op het moment toch meer uit naar Marmaris dan naar Side. Alhoewel die laatste me ook wel erg leuk lijkt…Ik en keuzes maken :blink:

Vindt jullie reacties trouwens allemaal erg leuk, helpt weer een beetje in het maken van de keuze :smiley:

Liefs, Diamond

He Diamond

Als ik moest kiezen tussen Side en Marmaris, zou ik, ondanks mijn negativiteit over Marmaris, kiezen voor Marmaris.
Centrum is behoorlijk groter, maar kleiner dan Alanya, en je ziet weer eens een ander stuk van Turkije, want de weg naar, en omgeving bij Side heb je nu wel gezien toch??!!
En als een kind(wel mondig, maar toch maar 10jr) zegt dat ze in Side nog niet dood gevonden wil worden, zegt dat iets over het centrum van Side. Wij zijn een paar keer door Side geweest, en 1 keer het centrum in, maar het is niet ons ding!

Laat anders wat namen van hotels vallen, misschien maakt dat de keuze weer wat makkelijker.
En wat dat kiezen aangaat, daar ben ik ook altijd jaren meebezig, en ik kom dan meestal op mijn 1ste terug.

Sterkte, want nu ben je weer aan het twijfelen, en eigenlijk had je vandaag dus willen beslissen, toch!!??
Groetjes
Annemiek

Ik ben echt een vreselijke twijfelkont ja…En inderdaad, meestal kom ik ook weer bij het eerste terecht…Altijd bang de verkeerde keus te maken en iets anders leuks te missen…

Ook na de Toeristiek gelezen te hebben klinkt Marmaris toch leuker…Dus denk dat we er wel uit zijn…

Enne…ben wel even benieuwd natuurlijk wie dat was die zei niet dood te willen worden gevonden in Side :stuck_out_tongue:

Fijn weekend!

Liefs, Diamond

Was mijn nichtje van 10, ze is een vervent Turkije-gangster, voelt zich er heerlijk, verheugd zich mateloos op de meivakantie in Alanya. Maar toen ze een paar keer in Side bij vrienden geweest waren, en mijn zus vroeg of ze meeging naar die vrienden die daar in app zaten, zei ze dus dat ze Side niets vond en… ach ja kinderen en dronken mensen zeggen ze :smiley: !!

Wij hebben altijd die twijfels, en komen dan ook vaak terug waar we het goed gehad hebben!! Maar ja je wilt wel eens iets anders, toch!!

Een fijne zondag,
Annemiek

Goh, leuk dat je nichtje ook al helemaal Turkije fan is! Zit er al jong in he :smiley:

Wij willen inderdaad ook graag eens wat anders. Het is wel aanlokkelijk weer terug te gaan naar waar je het altijd zo leuk hebt…Maar wie weet ontdek je nog wel iets veel leukers. We hebben zelfs even naar wat andere landen gekeken, maar ik kom toch telkens weer bij Turkije uit hoor…Het trekt me gewoon meer dan bijvoorbeeld een Gran Canaria (da’s één van de bestemmingen waar we vanuit de regio naartoe kunnen vliegen).

Groetjes, Diamond

Hmmm het hotel daar twijfelen we alleen nog een beetje over. Blue Bays Deluxe krijgt ontzettend slechte reacties, hier op het forum staat er ook één…Ben meteen een stukje minder enthousiast. Het hotel moet gewoon goed zijn, met lekker eten, we gaan maar één keer per jaar op vakantie samen per slot van rekening…Toch nog maar even verder zoeken…

Groetjes, Diamond

Hoi diamond,

Ik zag net je laatste reactie nog.Maar Blue Bays de gewone is goed hoor.Anders kun je die natuurlijk boeken.De luxe heb ik ook slechte dingen over gehoord.Maar de gewone was prima.Wij zij ook in Grand Ideaal geweest,die zit een stukje verder.Was ook een goed hotel,iets groter en luxer allemaal.Nou succes met je beslissing

Groetjes Miranda

De gewone krijgt inderdaad wel heel leuke reacties ja, een stuk beter als de Deluxe…

Ligt Grand Ideal een stuk verder? En is dat ook een all-inclusive hotel? Is het vanaf dat hotel nog te lopen naar het centrum?

Groetjes, Diamond

Diamond

Ga naar het reisbureau en haal een uittreksel van Marmaris en de hotels. Neem je eigen uiterste grens, en ga kijken wat er aan hotels binnen valt. Dan ga je gewoon kijken of het all-inn is, en wat de reakties zijn op reiswijzer!
Met onze( :stuck_out_tongue: ) twijfels doet dat het voor mij meestal het beste!
Je kunt dan ook meteen kijken waar een hotel ligt als je iets ziet dat je wat lijkt!

Zo heb ik van alle plaatsjes er een liggen, en dan weet je ook ong waar je terecht komt!
Verder moet je het toch zelf maken toch??

Succjes
Annemiek