Ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met de organisatie childaid…
zou graag willen weten of dit een goede organisatie is en of alles goed geregeld word hier…
Ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met de organisatie childaid…
zou graag willen weten of dit een goede organisatie is en of alles goed geregeld word hier…
Ik ben op dit moment ook geinteresseerd in Childaid om vrijwilligerswerk te gaan doen. Van de countrydirector heb ik begrepen dat de stichting pas sinds 2004 bestaat en dat de eerste lichting vrijwilligers in februari vertrekt. Een hele nieuwe organisatie dus! Tot nu toe komen ze op mij betrouwbaar en professioneel over. 22 januari is hun informatiedag in Utrecht en aan de hand daar van wil ik uiteindelijk een beslissing maken.
Ik heb ook begrepen dat de organisatie bestaat uit Ghaneze en Nederlandse vrijwilligers die niet tevreden waren met de vrijwillgersorganisaties die tot nu toe bestonden. De meesten hebben ook zelf vrijwilligerswerk gedaan en vonden dat de begeleiding beter kon.
Ik ben benieuwd… Als je wil kan je me mailen, om verdere info uit te wisselen.
groetjes, Sabine
hoi sabine
bedankt voor je reactie!!!
wat grappig dat het sinds kort pas bestaat, ik had echt gedacht dat het een organisatie was die echt al jaren bestond…
maar jij gaat naar die infodag? zou je mij willen mailen als je leuke of interessante informatie te weten bent gekomen… (liesvandijk2@hotmail.com)
wanneer ben jij van plan om te gaan…(als je gaat) ik ben in juni klaar met school en wil dus denk ik!!! aankomend jaar gaan tussen september en maart ofzo (even ruim gezegd)
hoop wat van je te horen
groetjes annelies
He Annelies,
Ik dacht zelf ook dat Childaid al veel langer bestond en moest daarom ook even drie keer slikken toen ik het hoorde. Nu maar hopen dat ze ook echt waar kunnen maken wat ze allemaal beloven op de website. Mara dit verklaart wel dat je nergens verhalen leest van ex-vrijwilligers.
Heb je geen zin om mee te gaan, de 22e? Ik heb ook e-mailcontact met een paar andere meiden die erover denken met Childaid naar Ghana te gaan. Je moet je dan nog wel opgeven bij de countrydirector via de website, of als je mij mailt kan je van mij ook haar e-mailadres krijgen.
Ik wil wel wat eerder gaan dan jij, ik wil rond april / mei naar Ghana en dan voor een maand of vier. Dus we zouden elkaar best nog eens tegen kunnen komen!
Ik wil het liefst in een weeshuis gaan werken en jij?
groetjes, Sabine
Hallo
Evenals een hele andere mensen merk ik nu
Ben ik aan het twijfelen met welke organisatie ik naar ghana wil gaan.
Ik heb tot nu toe alleen informatie over ik geloof travel activity en Childaid is er iemand ie mij kan helpen, meer informatie heeft of rond begin juli 2005 wil gaan?
groetjes Anske
Hoi Anske,
Ik heb nog wel wat meer goede informatieve sites voor je van organisaties die naar Ghana gaan.
www.childaid.nl
www.commissiesamen.nl
www.ontmoetafrika.nl
www.cidghana.org
www.travelactive.nl
www.activityinternational.nl
Bekijk ze allemaal zou ik zeggen, dan krijg je het beste beeld.
Verder een advies: gewoon zoveel mogelijk via google zoeken naar info. Ik wil zelf dus al wat eerder gaan dan juli, dus ik ben dan al ws. in Ghana… Suc6!!!
groetjes, Sabine
Hoi
Kijk eens op http://www.kidsworldwide.org.
Ze hebben projecten in Tanzania, Kameroen en Ghana.
Er zijn vaak meerdere vrijwilligers op een project, dus op het project ben je niet alleen.
Ik ga deze zomer naar Ghana en heb al enkele vrijwilligers die er dan ook zijn leren kennen. Ze hebben namelijk een actieve mailinglijst van vrijwilligers die er al zijn geweest, er nu zijn en die nog gaan. Hier kun je ook met al je vragen terecht.
Ze vragen een kleine bijdrage die je ter plekke aan het project geeft (in vergelijking met andere organisaties heel weinig). En je kan zo lang blijven als je wilt. Dus van 2 weken tot jaren.
Goedendag mensen,
ook ik ben in aanraking en contact met Childaid gekomen. Ik weet ook helemaal zeker dat ik naar Ghana wil, lijkt me prachtig. Ook ik heb lichte voorkeur voor werken in een weeshuis.
Het zou heel leuk zijn om al in contact te komen met mensen die ook hierheen willen gaan of al zijn.
Mijn adres is chela_23@hotmail.com
groetjes, Marcel
Hoi Lies,
Ik wil even reageren op jou berichtje. Mijn indirecte ervaringen met child-aid zijn niet goed. Ik ben zelf in Ghana geweest en heb gezien dat ze het organisatorisch niet goed geregeld hebben. Ik wil je niet bang maken, maar ik raad je sterk af om met deze organisatie weg te gaan. Ze zijn nog erg jong en hebben veel opstartproblemen.
Renate
hallo,
ik zie veel vragen over child aid.
ik ben zelf van februari (ja, de eerste groep!) tot mei via hun naar Ghana geweest. En dat er opstart problemen zijn kun je wel zeggen ja!!
Ik weet alleen niet of mijn beeld reeel is omdat we echt de eerste groep waren, wel hoor ik van mensen die er nu nog zitten dat het niet echt soepel loopt. Ze zijn dus wel de goedkoopste, maar staar je niet blind op de prijs bij het zoeken naar een organisatie. (heb ik wel een beetje gedaan)
Ik zou in een weeshuis gaan werken, maar dat ging allemaal niet door en uiteindelijk ben ik op een school les gaan geven, wat opzich wel aardig was, maar daar was ik niet voor gekomen. Ook zijn de geldzaken niet heel goed geregeld een hoop gedoe met gastgezinnen die niet optijd betaald worden enzo. Maar zoals ik al zei het kan zijn dat dit inmiddels beter verloopt. Wie meer vragen heeft kan me rustig emailen.
groetjes carolien
ps. als je les wilt geven in Ghana kijk een bij de organisatie HASP (help a school project) heb ik wel goede dingen over gehoord.
Misschien is mijn mening gekleurd doordat het alweer enkele maanden geleden is dat ik terug ben gekomen vanuit Ghana. Mijn mening over Child Aid is: NIET DOEN!!
Waarom zul je je afvragen? Welnu toen ik in Ghana ben geweest heb ik gemerkt dat het aanpassen aan een totaal andere cultuur al enorm moeilijk is. Je komt in een gastgezin te wonen, waarbij het leven totaal anders is en wat erg wennen is (zeker als je al ruim 4 jaar op jezelf woont
). En dat allemaal bij zo’n 40 graden (of meer…).
Als je dan ook nog een ‘organisatie’ in Ghana hebt waar je niet van op aan kunt (niet opgehaald worden op het vliegveld, je gastgezin is niet betaald aangezien het geld helaas aan luxe hebbedingetjes van de staf is opgegaan, geld uit je kamer gestolen…etc.).
Ik ben heel erg blij geweest dat ik niet via Child aid maar via **NorGhaVo **ben gegaan. De projecten zijn veelal dezelfde, maar je krijgt wel begeleiding, de staf is **bekwaam **en erg **aardig **en bij problemen (bijvoorbeeld toen ik ziek was) krijg je tenminste hulp. Kijk dus maar eens op hun website: norghavo
Groetjes,
Sylvia
Ook voor mij is het alweer een paar maanden gelden dat ik in Ghana vrijwillegerswerk ben wezen doen. In tegenstelling tot sylvia ben ik wel met childaid geweest, ik denk dat ik dus een beter beeld heb van deze organisatie.
Het klopt dat childaid nog een relatief nieuwe organisatie is en dat heb ik wel gemerkt… Tijdens mijn verblijf zijn er wel een aantal zaken iets minder goed georganiseerd, hier heb ik echter niet veel hinder van ondervonden. (ik ben in ieder geval wel gewoon van het vliegveld afgehaald en netjes in accra ondergebracht).
Hier staat tegenover dat juist door de kleine schaal van de organisatie er veel contact was tussen de ghanese staf en de vrijwilligers. Ik heb veel lol met ze gehad en hulp kon ik altijd verwachten. Nu schijnt wel dat de Tamale staf iets minder betrokken was dan de Kumasi staf.
Bovendien heb ik begrepen dat childaid steeds meer aan het ontwikkelen is richting een gedegen organisatie, kinderziektes zijn er natuurlijk altijd…
Tot slot is childaid minder dan de rest een commerciele organisatie, en gaat een deel van het geld echt naar de ghanese gemeenschap.
Ik heb gewoon een hele leuke tijd gehad in Ghana en vind het jammer dat childaid zo zwart wordt gemaakt!
ik zie dat de laatste reactie op ervaringen met childaid van bijna een jaar geleden is… zijn er mensen met recentere ervaringen?! de organisatie bestaat nog steeds, dus ik neem aan dat er nog steeds ook nederlandse vrijwilligers met ze meegaan! ik vind wat ik tot nu toe van ze gezien heb erg goed eruit zien… dus ik hoor graag meer van mensen die er zelf ervaring mee hebben!! alvast bedankt,
Sandra
Hallo allemaal,
Ik ben zelf ook in Tamale geweest, en heb daar veel negatieve reacties gehoord van Childaid-vrijwilligers. Het loopt allemaal niet zo goed en de voorlichting van vrijwilligers is slecht. Heb zelf goede ervaringen met NorGhaVo (www.norghavo.org). Zij bestaan nu een jaar of vier en hebben dus alle kinderziektes overwonnen. Ook hun staf in Ghana is erg goed!
Succes!
Marielle
Dank je wel voor je reactie! Ik heb inmiddels echt te veel negatieve verhalen over Childaid gelezen, dat ik me nu maar op andere organisaties concentreer… Norghavo wordt vaak aangeraden en ziet er ook echt professioneel uit. Deze zijn zelfs nóg goedkoper dan Childaid! Ik heb in augustus een kenningsmakingsgesprek en hoop dan alsnog eind september weg te kunnen… Spannend!!
groetjes Sandra
Voluntary Childaid: WEL DOEN!!
Ik kom net terug van drie maanden vrijwilligerswerk in Ghana via de organisatie Voluntary Childaid en ik heb een super tijd gehad!!!
Alle verhalen die als roddel overal rondgebazuind worden dat ze geld van je afpakken etc is klinkklare onzin!
Er is een man geweest in de organisatie die er met geld vandoor is gegaan, waardoor er veel problemen zijn ontstaan met o.a. het betalen van gastgezinnen etc. Maar ze hebben deze rotte appel er uit gewerkt en de organisatie loopt nu op rolletjes. Men is erg behulpzaam en staat altijd voor je klaar.
Nogmaals: mijn avontuur in Ghana was SUPER!!
Groet,
Elletje
Voluntary Childaid: WEL DOEN!!
Ik kom net terug van drie maanden vrijwilligerswerk in Ghana via de organisatie Voluntary Childaid en ik heb een super tijd gehad!!!
Alle verhalen die als roddel overal rondgebazuind worden dat ze geld van je afpakken etc is klinkklare onzin!
Er is een man geweest in de organisatie die er met geld vandoor is gegaan, waardoor er veel problemen zijn ontstaan met o.a. het betalen van gastgezinnen etc. Maar ze hebben deze rotte appel er uit gewerkt en de organisatie loopt nu op rolletjes. Men is erg behulpzaam en staat altijd voor je klaar.
Nogmaals: mijn avontuur in Ghana was SUPER!!
Groet,
Elletje
Ik hoor en lees ook veel negatieve verhalen over Child Aid en zeg dan altijd: “waar rook is is vuur”. En hoewel iemand anders op dit forum zegt dat de problemen nu moeten zijn opgelost, “omdat degene die er met veel geld vandoor is gegaan is ontslagen”, klinkt mij dat weinig vertrouwenwekkend in de oren.
En soort gelijke verhalen hoor en lees ik ook over CID-Ghana. Dat zou ook al zo’n rommeltje zijn. Ik ben zelf een tijdje in Ghana geweest en heb veel van dit soort slechte verhalen gehoord over “vrijwilligersorganisaties”. Ik vind dat erg spijtig en vind dat goedwillende vrijwilligers, maar vooral de Ghanezen hiervan niet de dupe mogen worden. Om die reden ben ik een discussie over dit onderwerp gestart op dit forum (vrijwilligers, een nieuwe bussiness?"). Ben benieuwd naar jullie reacties.
Michiel
Sommige vrijwilligersorganisaties zijn meer betroubaar dan anderen. Probleem is denk ik ook dat Ghana zo populair is dat vele organisaties denken vrijwilligers te kunnen werven (wat ook lukt) maar daarnaast misschien nog niet de nodige ervaring hebben.Alles werkt nu eenmaal wat anders in afrika :slywink:
Zelf ben ik met Travel Active weggeweest. dit is misschien een commerciele organisatie, maar ze hebben wel al 17 jaar ervaring in wat ze doen en ze werken met een partnerorganisatie in het land zelf. Verder zijn ze aangesloten bij overkoepelende uitwisselingsorganisaties en moeten ze steeds aan die eisen voldoen. Misschein zullen er andere organisaties heus goed functioneren, maar met TA ben je er iig zeker van. Mensen die meer informatie willen over TA of Ghana kunnen altijd reageren en zaterdag 9 september is er ook een informatiebijeenkomst in Utrecht (www.travelactive.nl)
groetjes marije
Ik heb geen ervaringen met dit soort organisaties maar wat ik hier lees verbaasd me wel: zijn deze organisaties commercieel??? Ze willen dus geld verdienen aan het verlenen van hulp aan derde wereld landen??? Daar begrijp ik niets van. Ik begrijp best dat er in een organisatie kosten worden gemaakt die gedekt moeten worden, maar dan hoeft er toch nog geen winst gemaakt te worden…
Groeten,
Pat