Vrijwilligen Ghana

Hallo,
Ik heb nu eindelijk wat gefilterd in de vele organisaties die je helpen met vrijwilligerswerk in Ghana. ik weet dat hier al veel berichtjes over zijn, maar met nog weinig info dan wat reclame voor eigen organisatie. Ik heb nu in mn lijstje Childaid, Vrijwillig Afrika, Travelactive. Ik weet dat de laatste veel duurder is, maar die bestaat in ieder geval wel vrij lang en wat ik ook belangrijk vind, maar waarvan ik niet weer of het bij de organisaties zo is: het lijkt mij prettig om goed contact te kunnen hebben daar met andere vrijwilligers, misschien zelfs met nog een vrijwilliger bij een project te werken. Die kans is bij travelactive weer groter, aan gezien ze grotere projecten hebben.

En, nog een laatste vraag: ik gebruik medicijnen, die je niet zomaar in Afrika zou kunnen krijgen. Meer mensen ervaring ermee, en kan je die gewoon vanuit Nederland laten opsturen?

Bedankt!
Tine

Ik was deze zomer met Kids world wide in Ghana (www.kidsworldwide.org). Ik kwam daar een Nederlandse vrijwilliger tegen die via Travel active gegaan was. Hij zei dat je erg weinig begeleiding terug krijgt als je kijkt naar wat je er voor moet betalen. Hij zou er niet nog een keer meegaan. Hij werkte trouwens wel alleen.

Kijk eens op www.norghavo.org. Ik ben zelf erg tevreden over hun organisatie. Ze hebben al een aantal jaren ervaring en weten waar ze mee bezig zijn, de nederlandse norghavo-ers werken vrijwillig waardoor ze een stuk minder duur zijn, en ze zijn betrouwbaar. Succes!

Ik ga met kidsworldwide ook naar ghana. Erg goed organisatie en ook mogelijkheden om meerdere projecten te doen.
Morgaine, het lijkt me leuk je eens te spreken over ghana. Zou je me willen mailen? [EMAIL=“Rebeccavanhassel@hotmail.com”]Rebeccavanhassel@hotmail.com

Groetjes

Hoi hoi,

Ik ga in februari naar Ghana met Childaid. Ik heb contact gezocht met één van de leiders daar, en heb al mijn vragen afgevuurd. Je kan zeker al contact leggen met mensen die ook gaan hoor!! Je kan als je wilt een lijst met (email) adressen krijgen om vast met elkaar te kletsen en dingen af te spreken. Je kan zelfs samen reizen, als je dit prettig vindt. Wanneer ga jij naar ghana??

Mail me maar als je wilt… dan kunnen we ervaringen over de voorbereidingen uitwisselen.
Groetjes Patricia
[EMAIL=“patricia_van_die@hotmail.com”]patricia_van_die@hotmail.com