Childaid??

Hoi hoi iedereen,

Mijn naam is Patricia en ik woon in Overijssel.
Op 2 februari vertrek ik richting Tamale, Ghana.
Ik ga met de organisatie Childaid. Door wat probleempjes met geld ben ik alleen een beetje onzeker geworden over de professionaliteit van deze organisatie!
Wie gaat er nog meer met Childaid naar Ghana, of is al met Childaid naar Ghana geweest??
Ik zou het leuk vinden om te kletsen over voorbereidingen, en/of ervaringen.
Je kan een reactie plaatsen op dit bericht, maar mailen gaat sneller,

[EMAIL=“Patricia_van_die@hotmail.com”]Patricia_van_die@hotmail.com

Liefs Patricia

Hoi Patricia,

Ik ben best een beetje geschrokken van je bericht. Vervelend zo’n begin en ik kan me goed voorstellen dat je hier niet vrolijk van wordt. Ik ben vorig jaar naar Tamale geweest, met de organisatie NorGhaVo. Jammer dat je niet met hen bent gegaan, want die zijn ontzettend goed. Leuke mensen en hele goede begeleiding zowel in NL als in GH. Ik ben daar childaid ook tegen gekomen en het is nog een erg jonge organisatie. Ik hoop van harte dat de problemen snel opgelost zijn en dat je een fijne tijd zult hebben. Als je nog vragen hebt, kun je altijd even een berichtje plaatsen.

Renate

Dag Patricia (en Renate),

Ik ben zelf ook in Tamale geweest afgelopen zomer. Het is echt een aanrader. Ik heb een gave tijd gehad. Ik ben daar naartoe gegaan via Activity International, op zich best redelijk, maar wel commercieel en dat stond we toch wel tegen. Ik kwam in Ghana ook mensen van Childaid tegen en die waren helemaaaal niet tevreden… Ik ken de organisatie verder niet, maar de verhalen waren weinig vleiend. Het schijnt slecht georganiseerd te zijn.

NorGhaVo ken ik ook, net als Renate. Ik ben eens bij ze op kantoor geweest in Tamale. aardige mensen en volgens mij een betrouwbare organisatie. Er zijn nog wat meer organisaties actief die werk in Ghana aanbieden, dus ik zou als ik jou was eens verder kijken.

Succes.
Michiel

Hi Patricia,

ik ben in die tijd ook in Ghana, vanaf 1 februari, voor mijn eigen organisatie OCEP (www.ocep.nl ). Problemen met de organisatie kunnen heel vervelend zijn, ik had ze zelf ook (Activity International) en ben daarom, net als onze goede collega’s van NorGhavo, zelf begonnen. Laat je niet uit het veld slaan.

veel succes,

Job

P.S. Als je zin hebt in een feest - we organiseren GhanAid in Amsterdam, zie www.ocep.nl voor de link naar de tekst … .die weer linkt naar de flyer.

Heej Job,

Dank je wel voor het leuke beirchtje!! Ik heb inmiddels met Childaid gepraat, en ik geloof dat alle problemen nu uit de wereld zijn!!
Wellicht zie ik je, eenmaal in Ghana (ik zit in Tamale)
Nog iets meer dan 2 weekjes, kan niet wachten!!
Liefs Patricia

Voluntary Childaid: WEL DOEN!!

Ik kom net terug van drie maanden vrijwilligerswerk in Ghana via de organisatie Voluntary Childaid en ik heb een super tijd gehad!!!

Alle verhalen die als roddel overal rondgebazuind worden dat ze geld van je afpakken etc is klinkklare onzin!

Er is een man geweest in de organisatie die er met geld vandoor is gegaan, waardoor er veel problemen zijn ontstaan met o.a. het betalen van gastgezinnen etc. Maar ze hebben deze rotte appel er uit gewerkt en de organisatie loopt nu op rolletjes. Men is erg behulpzaam en staat altijd voor je klaar.

Nogmaals: mijn avontuur in Ghana was SUPER!!

Groet,
Elletje