Wij zijn Stefan en Natasja en willen graag in augustus 2008 naar Ghana met de organisatie Voluntary Childaid. We willen graag weten of mensen een goede of slechte ervaring hebben met deze organisatie?
Als mensen ervaring hebben met de werkzaamheden die daar verricht moeten worden, dan horen wij dit ook graag.
Voluntary Childaid werkt met een gastgezin, wij willen graag weten hoe mensen een gastgezin ervaren hebben. Heb je veel privacy en vrije tijd? Zijn er ook bepaalde verplichtingen??
Ik weet niet precies hoe het met de gastgezinnen van Child Aid zit, maar het is erg leuk om daar te wonen. 't Is toch een heel unieke manier om mensen te leren kennen. NorGhaVo (www.norghavo.org) werkt ook met geselcteerde gastgezinnen en dat bevalt altijd erg goed. Zij worden gescreend en krijgen (net als de vrijwilligers) een culturele introductie. Kijk anders gewoon 's op hun site, dan kun je hen mailen.
Hallo!
Childaid is van Roxy of niet? Als dat t geval is: NIET DOEN!! Hij is namelijk niet betrouwbaar, hij is een Ghanees met veel geld die alleen met blanken omgaat om zo nog meer geld te krijgen. Hij heeft 1 van de Nederlandse meiden bestolen die er tegelijk met mij was. Ze hadden daar tijdelijk iets en hij heeft meerdere malen haar Visa-card meegenomen om daar geld vanaf te halen! Ze kwam er jammergenoeg pas laat achter!!
Ikzelf ben met NorGhaVo geweest en dat was super! De voorbereiding in Nederland is goed en terplaatse kun je altijd bij de Ghanese staf terecht… En ze zijn heel voordelig omdat in Nederland alles op vrijwilligers draait!
Succes en veel plezier!!
Groetjes Sandra
PS: met vragen kan je me altijd mailen!