Ervaringen met Air Berlin

Hierboven kun je je waardering geven en / of deel je ervaring in een reactie hieronder. Graag eerst even registreren voordat je reageert i.v.m. ongewenste berichten.

Bekijk de website van Air Berlin

Air Berlin vond ik super. Heb er maar één keer mee gevlogen. Vlucht van Düsseldorf via Mallorca naar Jerez. Goede bediening, de zit was goed en de overbagage was absoluut geen probleem. Daarbij nemen ze ook grotere objecten (zoals bijv. een fiets) voor weinig extra (20 Euro) mee. En tot slot, de vluchthaven van Düsseldorf was echt fenomenaal! Die vond ik echt schitterend!

Liefs,
Carolina

Al enkele malen vanuit Dusseldorf (wow) naar Marsa Alam Egypte gevlogen met air berlin.
Stukken beter vriendelijker, beleefder en betere service dan transavia.
helaas vliegen ze dit jaar niet meer vanuit voor ons bereikbare luchthavens naar Marsa Alam zodat we weer gebruik moeten maken van veel te dure zonder catering vluchten…
Air Berlin was voor ons prijskwaliteit een ECHTE AANRADER!

Echt de beste LOW-COST maatschappij die ik ken.
Ben tot nu toe 2 met hun gevlogen (Warschau en Alicante).
Bijde keren vanuit Dusseldorf, ze hebben ook GRATIS broodjes (korte vlucht) en een warme maaltijd tijdens een vlucht langer dan 2 uurtjes.
Service en vliegtuigen zijn perfect, alleen liggen de ticketprijzen ook vaak ietsje hoger dan Ryanair en Easyjet.

Marcus…

Ik ben van Schiphol naar Mallorca gevlogen met Air Berlin. (terugweg Martinair)
Maar ik ben niet meer als tevreden; het eten is goed, het personeel is erg vriendelijk.
Inderdaad hadden ze ook gratis broodjes, dat was erg fijn; Ik vond het wel jammer dat de meerderheid van het personeel duits praatte, maargoed; dat krijg je met een duits vliegtuig.

Klopt! Ik weet nog dat 1 stewardess absoluut geen engels kon. Ik deelde haar bij het uitdelen van het eten mee dat ik ‘‘chicken’’ wilde en pas toen een medepassagier een kip nadeed begreep ze pas wat ik bedoelde…(echt een blonde chick:) )

Mijn ervaringen met Airberlin zijn redelijk goed, alleen zijn de prijzen van de tickets in het algemeen duurder dan die van Condor en Transavia!

Volgend jaar gaat Air Berlin ook vaker vliegen vanuit Nederland en dergelijke en werkt nouw samen met Sudtours. Air berlin gaat nog een belangrijke rol spelen.

Air Berlin kn ik nu goed vergelijken met Transavia, aangezien ik vorig jaar met AB en dit jar met TRA vloog. Nou… ik zie geen verschil hoor, ja in ene spreken ze Duits (we hadden toen nog vanaf Dusseldorf 24 uur vertraging door een staking in Frankrijk,onze vlucht naar Malaga moest uitwijken naar Mallorca. Werden daar op kosten AB ondergebracht in een uitstekend hotel aan de port, met zakgeld en al. terwijk AB er niks aan kon doen.
Uiterst correcte bemanning. Ze deelden nog wel een gratis maaltijd uit, maar zijn duurder dan TRA.
Dit jaar dus TRA weer op Palma. Geen klachten, erg aardig personeel, modern toestel, niks loos mee. Voor mij een belangrijk voordeel is dat TRA op Zestienhoven vliegt. Dit heerlijke vliegveldje kan ik iedereen aanbevelen: binnen 3 minuten door de douane en koffercheck; dat lukt je op Schiphol en zeker niet op Palma niet (reken daar maar op 1 uur) . Beslis zelf maar …

Ik ben zeer positief over Air Berlin. Vandezomer van Dusseldorf naar Zurich gevlogen en terug, 1 euro heen en 1 euro terug (excl. taxen). Dus de duurdere prijs die hierboven genoemd wordt herken ik niet :teeth:.
De service is erg goed; je krijgt een gratis broodje en een gratis drankje en ook vantevoren een snoepje (handig voor het stijgen en landen ;)). Verder waren ze erg vriendelijk.
Ook de staat van het vliegtuig was goed.
Ik heb een paar keer met Ryanair gevlogen en die vliegtuigen zien er smoezeliger uit en voor alles moet je betalen aan boord. Hier heb ik op zich geen moeite mee, omdat je weinig voor het ticket betaalt, maar het valt dan extra op als je voor dezelfde prijs bij Air Berlin wel meer service krijgt.

Ja, Airberlin heeft een prima service, alleen als je voor 2 euro een ticket hebt/koopt kom je toch uiteindelijk op 50-60 euro uit. (incl. belasting + creditcard toeslag).

Ja, zo’n broodje is ook wel lekker, maar voor mij niet noodzakelijk op zo’n korte vlucht van 1 uurtje. Als je met Ryanair vliegt moet je betalen voor alles, maar je mag ook je eigen eten + drank nuttigen, waardoor de kosten ook meevallen.

Marcus…

Ook 1 keer met Air Berlin gevlogen via Palma naar Lissabon.
Echt super, goede bediening, niet lang wachten met overstappen en dat voor € 29,- enkele reis, incl. belastingen…

afgelopen vakantie met air berlin gevlogen via Dusseldorf naar Malaga was helemaal top :nod: vriendelijke mensen ruim vliegtuig en goed eten en geen lange rijen aan de incheck balies.
Volgend jaar weer zeker weten :thumbsup:

Vlucht Dusseldorf - Antalya v.v (Airbus 320-200)
Zeer vriendelijke bediening. Ruime beenruimte. Broodje smaakte prima. 4 keer kwamen zij langs om drinken te geven.
Monitoren in vliegtuig super modern. Google Earth in 3D. Super om te zien vooral bij landen vanaf 3 oogpunten.
Voor ons geen Transavia meer. We weten nu weer hoe vliegen kan zijn. En Dusseldorf is ook ideaal. Modern en parkeren voor 2 weken 40.50 euro

Zijn er ook mensen die naar Bankok zijn gevolgen met Air Berlin?

We zijn 3 keer met Air Berlin naar Mauritius gevlogen vanaf Dusseldorf. Het is ons uitstekend bevallen. Helaas vliegt Air Berlin niet meer naar Mauritius. Gelukkig spraken de stewardessen ook engels.

Ik ben onlangs met Air Berlin / LTU vanaf Dusseldorf Airport naar New York JFK gevlogen en dat is erg goed bevallen. Sowieso waren de tickets erg goedkoop (nog geen 500 Euro in totaal voor 2 tickets!), maar ook aan boord was alles keurig verzorgd. Het enige minpuntje was dat je geen personal entertainment hebt, maar wat wil je voor die prijs. Twee keer eten aan boord, voldoende te drinken, na het eten nog een likeurtje en voor de nachtvlucht kreeg iedereen keurig een setje met oordopjes, oogmasker, tandenborsteltje met tandpasta en sokken. Er zijn genoeg duurdere maatschappijen die dat allang hebben wegbezuinigd. Opvallend vond ik dat er redelijk veel cabinepersoneel was, voor mijn gevoel meer dan bij bijvoorbeeld KLM. De toestellen zijn redelijk nieuw tot gloednieuw. Helemaal niets te klagen.

Air berlin is zeer goed en goedkoop. vooral op de USA.

Hoi,

Ben vorig jaar met mijn man met AB naar Milaan gevlogen en het was gewoon goed.

Groetjes

Wij zijn met Air Berlin in juni 09 naar de Malediven gevlogen. De vlucht duurde 9 uren. Nog nooit eerder gevlogen en het was een beetje eng. Maar de maatschappij was prima, net als de stewardessen. Zeker voor herhaling vatbaar, net als de bestemming!

In de zomer van 2010 met Airberlin vanuit Dusseldorf naar Barcelona gevlogen voor €45,- enkele reis! Erg goedkoop dus. Helaas is er bij ons veel fout gegaan, Airberlin heeft wel alles netjes opgelost en afgehandeld.

Op de heenvlucht (5.50 uur) kregen we vlak na het opstijgen te horen dat er iets mis was met de luchtdruk in het vliegtuig en dat we terug zouden vliegen naar Dusseldorf Airport. Wij hebben in Dusseldorf 3 uur aan de grond gestaan en mochten het vliegtuig niet uit. Wij kregen als compensatie wat extra’s te eten en drinken. Daarna toch opgestegen en heel erg lang boven Barcelona gecirkeld omdat er geen landingsbaan vrij was. Hier kan Airberlin vrij weinig aan doen. Ze hebben toen we geland waren uitgebreid excuses gemaakt voor al het ongemak.

De terugvlucht zou om 20.20 vertrekken vanaf Barcelona Airport. Om 20.20 stond er nog geen vliegtuig bij onze gate. Er stond wel op het scherm “boarding”. Erg vreemd, ben even gaan informeren bij een medewerker van Barcelona Airport. Die vertelde mij dat er vertraging was maar dat het nog onbekend was hoe veel. We hebben na 2 uur wachten een voucher gekregen om op het vliegveld iets te eten en te drinken te halen. Prima geregeld dus. 3 uur later dan gepland zijn we toch de lucht ingegaan. Halverwege de vlucht kregen wij te horen dat we niet op Dusseldorf zouden landen (mag niet na 12 uur) maar dat we uit zouden wijken naar Koln-Bonn. Mijn vader zou mij komen halen en stond al lang te wachten op Dusseldorf Airport. Heb op Koln-Bonn erg lang moeten wachten op mijn koffer om vervolgens nog een busrit van een uur te maken naar Dusseldorf. Uiteindelijk was ik om 3 uur 's nachts op Dusseldorf Airport in plaats van half 11 's avonds. Airberlin heeft uitgebreid excuses gemaakt en heeft alles gedaan om ons toch op de plaats van bestemming te krijgen.

Komende zomer vlieg ik met Airberlin vanuit koln-bonn naar Valencia als het goed is. Hoop dat ik dan meer geluk heb met het vliegen.