Ervaringen met Air France

Hierboven kun je je waardering geven en / of deel je ervaring in een reactie hieronder. Graag eerst even registreren voordat je reageert i.v.m. ongewenste berichten.

Bekijk de website van Air France

Air France roeleert :stuck_out_tongue: Air France is een goede luchtvaarmaatschappij waarbij je comfortabele stoelen hebt en lekker eten. Air France is dan ook wel iets duurder dan prijsevechters.

Wij zijn dit jaar met AF via Parijs naar Cuba geweest. Eerst dachten we is er geen bediening oid onderweg. Blijkt het een “open bar” principe te zijn. Op 2 plek in een in het vliegtuig (een oud lijk van een 747 zonder de tegenwoordig nette tv schermen of zelfs tv in de stoel voor je) staat drinken klaar. Vervelend als je steeds de persoon naast je moet lastig vallen, met mag ik er langs want ik wil wat drinken halen.
Karig allemaal en CDG (Parijs) is ook nog eens een vervelende luchthaven met dat overstappen.

Parijs (CDG) een vreselijke plaats om over te stappen, het is er één grote bouwput.

Air france heeft slechte on board service. Vorig jaar van amsterdam-cdg-hongkong naar noumea (nieuw caladonië) vlakbij australie gevlogen en op de vlucht van parijs naar hongkong krijg je een mini maaltijd. Echt beroerd. Met de nieuwe regels kun je amper eten meenemen en we kwamen dan ook uitgehongerd aan. Als je om extra eten vraagt krijg je een zakje pretzels (mini zakje japanse mix zoutjes). Echt beroerd voor een lijnvlucht van die lengte.
Verder is de beenruimte net zo beroerd als bij de meeste luchtvaartmaatschappijen en zijn er gezamelijke tv schermen ipv lcd in de hoofdsteunen.

Ben in 2005 met ze naar Mali gevlogen (vv). on board redelijk, echter bagageafhandeling slecht. Mijn tas had na inchecken een ander nummer gekregen, en dit klopte niet meer met mijn recu. ergo tas in Parijs eruit en pas na 5 dagen in Mali ontvangen. Was een rondreis, dus gelukkig kon iemand het naar een van de etappe hotels brengen.
guust

hoi

Ik heb diverse vluchten gemaakt met air france aan het begin van dit jaar

Dusseldorf - Parijs -> prima vlucht, zelfs iets te drinken/snack nog aan boord, voor nog geen uurtje vliegen

Parijs - Buenos Aires -> Goeie vlucht, een uur korter gevlogen 12 uur ipv 13,5. Persoonlijk entertainment systeem in stoelen met zoveel keus dat je niet uitgekeken raakt. Eten was prima. Ontbijt werd wel laat geserveerd. Met drank komen ze s nachts niet langs, moet je zelf gaan halen of voor vragen. Wel veel turbulentie gehad, maar daar kan air france niets aan doen

Rio - Parijs -> Wederom perfecte rustige vlucht. Persoonlijk entertainment systeem, 3 stoelen voor mezelf :slight_smile: Goed eten. nadeel op CDG veel controles, bij het naar buiten gaan sta je al in de rij, dan weer bij de douane, vervolgens weer bij het overstappen op een andere pier wederom controle.

parijs - Dusseldorf -> perfecte vlucht, ontbijt 2 verse croissantjes met koffie/thee waar ze 2x mee langs kwamen op korte vlucht

Mijn ervaringen waren dus supergoed met Air France >>>

Ik vlieg nooit meer met Air France.
Dit jaar van Dusseldorf naar Miami geweest via Parijs.
Tussen dusseldorf en parijs viel een stuk plastic dat boven de nooduitgang zat, eruit. Op het hoofd van de persoon naast mij. Vond het vliegtuig en oud uit zien.
In Parijs ga ik nooit meer overstappen, wat een onlogisch vliegveld. Je wordt er nog vervoerd met busjes.
Parijs -> Miami, weer een oud vliegtuig, vieze stoelen en voor zo’n lange vlucht maar zo’n slecht werkend tv-schermpje in het midden van het gangpad, was ook geen succes.

Dit jaar gevlogen met Air France naar Z. Amerika.

Moet zeggen dat er niets op- of aan te merken is.
Tevredenheid aan deze kant.

Leuk om te horen, ik vlieg er volgend jaar ook mee.

Thanks

Onze ervaringen met Air France zijn enigzins anders. Stoelen niet echt ruim maar dat is bij meer maatschappijen ondanks de dure tickets. Maar nu over de verzorging aan boord, s’morgens diner in plaats van ontbijt en s’avonds ontbijt in plaats van diner. Lijkt me toch makkelijk om te wisselen? Foutje?
Bediening zeer ongeïnteresseerd, tijdens uitserveren maaltijden was er één zelfs kauwgum aan het kauwen. Gedurende ruim 10 uur vlucht heen en terug geen service naast de maaltijden. Geen drankje tussendoor of een verfrissingsdoekje s’morgens. Drankje diende je zelf te halen en zelf in te schenken. Ja, zo kan ik het ook, 10 uur vliegen en 2 uur iets doen! Goed betaald. Kortom als het niet echt hoeft gaan wij niet meer met Air France.
ps: er zit nog steeds verschil tussen KLM en Air France. KLM is over het algemeen (nog steeds) beter.

Van Bangkok naar Parijs in een Airbus 340 omdat ik wilde testen of er verschil is tussen Air France en KLM. Enige minpunt was de stoelstelling van m’n stoel: die was namelijk defect… Dus telkens bij eten, stijgen, dalen: meneer, wilt u uw stoel omhoog doen… Heb er verder niet echt last van gehad maar toch. Eten vind ik wel iets beter en gevarieerder dan bij KLM. En van Parijs naar Schiphol, dacht in een Airbus A320. Geen klachten en aardige stewardessen. Wel ontzettend knullig dat er na de landing een bandje in Nederlands wordt afgespeeld in navolging van de rechtstreekse Engels- en Franstalige omroepen.

Cheers!

Air France is een van de maatschappijen die ik zoveel mogelijk mijd na een niet-geslaagde vlucht naar Z-Afrika verleden jaar.

• Vluchttijden werden zomaar verzet, waardoor ik ineens 6 uur moest wachten op de terugreis. Sommige mensen kregen andere vluchten, sommigen mochten met de trein, ik werd alleen maar uitgescholden.

• De stoelen zijn te krap. Ik kon mijn benen niet kwijt, tenminste niet zonder mijn knieen omhoog te houden tegen de stoel van mijn voorbuurvrouw.

• Voorbuurvrouw ging klagen, dus ik moest mijn benen wegdoen. Waarheen? Als ik niet kon zitten dan moet ik maar in het gangpad gaan staan! - nee, alles behalve vriendelijk

• Eten is niks, en weinig drinken op de vlucht. Nu was het deels een slaapvlucht waar ik op zat, maar slapen terwijl je in het gangpad staat gaat niet goed. Er zou drinken achterin moeten zijn, maar dat was snel op. Geen personeel te bekennen om iets aan te vragen

• CDG is een vervelend vliegveld

Boek geen vliegticket via air france op de route marseille eindhoven. Ze sturen je gewoon 3 dagen voor vertrek een mail dat de vlucht is geannuleerd, zonder reden, en je moet maar via amsterdam vliegen.
Telefonisch air france erg klantonvriendelijk en zowel de heen als terugvlucht worden zonder reden geanuleerd.
Niet doen dus!!! Gewoon Ryanair vliegen.

Zou op 8 November van Geneve naar Honolulu vliegen, via Parijs en Los Angeles. Bij het inchecken in Geneve werd ik meteen geweigerd omdat mijn paspoort niet biometrisch zou zijn. Dit is dus klinkklare onzin, alle geldige Nederlandse paspoorten zijn biometrisch (zie bijv. wikipedia). Nog gewezen op het biometrisch icoontje in mijn paspoort, maar zelfs dat bood geen soelaas. Pas in derde instantie, een paar dagen later, moest het grondpersoneel toegeven dat ik ten onrechte ben geweigerd. Echter, in het officiele antwoord op mijn claim stelt Air France nog steeds dat mijn paspoort niet biometrisch was. Ga dus nu mijn geld (en meer) via KLM proberen terug te krijgen, en anders via de rechter. Voor mij nooit meer Air France!!

Dit jaar met Air France naar Cancun gevlogen. Wat een drama. Op het vliegveld niks goed geregeld. Zooitje met boarden. Aan boord vooral geen service verwachten van de dames en regel je drankje maar zelf. Op zich helemaal geen probleem maar wel de manier waarop. Wij vliegen echt nooit meer met Air France. Dan heb ik het nog niet een over de chaos in Parijs met overstappen. Heel slecht. !!!

Wat jammer.
Wij hebben juist super goede ervaringen met Air France…
Top Serive

Kan je zien hoe verschillend het kan zijn…
>>>