Het klinkt misschien niet geloofwaardig maar wij vonden de service aan boord erg tegenvallen.
Op de heenreis vlogen we met airfrance en was de service erg goed.
Wij hadden hoge verwachtingen van Jal maar dat viel erg tegen;temeer omdat we zeer goede
Ervaringen hadden in Japan zelf. Wij willen heus niet in de watten gelegd te worden, maar als
Je pas na 6 uur vliegen een kop thee of koffie wordt aangeboden en de stewardesssen meer op
De stoel zaten tijdens de nachtvlucht. Wij denken dat ze er tijdens een nachtvlucht van uitgaan
Dat de meeste passagiers slapen en zij weinig inspanning hoeven te doen.
Heeft iemand dezelfde ervaring opgedaan .
Maar we willen niet al te negatief , want we hebben erg genoten in Japan.
Hans en Ria
Binnenkort kan ik het vergelijken. Vlieg 1e week van juni met JAL van Tokyo (Haneda) naar Parijs.
't Zal mij benieuwen of ik een stoel kan krijgen bij de check-in. Tevoren lukt dat niet omdat Air France naar JAL verwijst en omgekeerd. Met bijna 2 meter is 31 inch bij 12 uur 30 min vliegen niet echt prettig. Hoewel dit los staat van de service aan boord, gaat het ook om de service van JAL.
Helaas moet ik het bericht van Hansw49 onderschrijven. Tijdens de binnenlandse vlucht (Itami-Haneda) werd niets te drinken aangeboden, alleen een snoepje (letterlijk). Tijdens de vlucht naar Parijs zou een warme maaltijd en ontbijt geserveerd worden. Die warme maaltijd was niet meer dan een snack (1 warm broodje en 1 koud). Het ontbijt was redelijk, maar hield niet echt over. Tussentijds is 1 x een drankje aangeboden op een vlucht van meer dan 12 uur. Ik wil daarbij wel zeggen dat de stewardessen erg vriendelijk en behulpzaam waren; ik heb tussendoor om water gevraagd en dat ook meteen gekregen.
Los daarvan vond ik de service bij het inchecken belabberd en bij de overstap was het ook niet super. Inckeck duurde meer dan 30 minuten (!) omdat ik geen JAL-boekingscode had. Het was een codesharevlucht met Air France, maar dat leverde kennelijk een enorm probleem op. Ook het doorlabelen van een koffer bleek een probleem. Het was Parijs of niets. Amsterdam zat er niet in en op mijn voorstel dan alleen de binnenlandse vlucht te labelen, zodat ik de koffer zelf in Tokyo kon ophalen en weer inchecken voor de internationale vlucht, kon niet worden ingegaan.
Hoewel ik weet dat SkyTeam-frequentflyer niet meetelt, was ook het wijzigen van een stoel in Tokyo vreselijk. Met meer dan 1.90 tijdens een vlucht van 12,5 uur op een stoel met 31 inch afstand te zitten lijkt me niet zo verstandig. Het duurde maar liefst 20 minuten voor iemand bereid was een andere stoel aan te wijzen. Exitrow was er alleen voor JAL-klanten, upgrade (ik wilde best betalen) naar Premium Economy kon eerst niet. Later kon dat wel, voor 40,000 Yen. Dat vond en vind ik misbruik maken van de situatie. Na veel vijven en zessen ben ik op een andere rij gezet, met meer beenruimte.
Mijn totaaloordeel is dan ook niet alleen gebaseerd op de service aan boord, maar het plaatje inclusief bejeging op de luchthavens. En dat totaaloordeel is dat JAL en service niet echt samengaan.
Wat schraal, had ik ook niet verwacht :disgust:
Jammer dat All Nippon Airways (ANA) niet direct vliegt vanaf Schiphol (hoewel…ANA Cargo meen ik weleens te hebben gespot…).