Ervaringen met Air Berlin

In 2009 zijn wij met Air Berlin van Dusseldorf naar Bangkok gevlogen. Dat is prima bevallen, op de heenweg was zelfs de warme maaltijd bijzonder lekker, en dat gebeurt niet vaak in een vliegtuig. Nadeel is dat de beenruimte wat krap is, en dat je geen eigen schermpje hebt, dat is toch wel lekker op zo’n lange vlucht.

heb eenmaal gevlogen met deze maatschappij maar nooit meer een lange vlucht naar bangkok en voor een man van 95 kg bijna geen ruimte tussen de stoelen zeer nare ervaring weet nu beter maatschappijen

Ik ben ook met Air Berlin naar BKK gevlogen. Ik weeg geen 95 kilo, maar ben wel lang. Qua beenruimte kun je het slechter treffen dan bij Air Berlin.

In juli weer met Airberlin gevlogen. Heenreis zonder noemenswaardige problemen (kwartiertje vertraging, ach kan gebeuren). Terugweg kreeg ik spontaan flashbacks van naar mijn ervaring met Airberlin van vorig jaar juli. Nu zou ik op 24 juli om 22.15 vanuit Valencia naar Koln/Bonn vliegen. Toen ik aankwam op het vliegveld (2,5 uur voor vertrek) was er nog niets bekend van vertraging. Netjes ingecheckt en door de douane heen. Al snel zag ik op een van de borden staan dat de vlucht pas om 23.15 zou vertrekken. Na 4 niet omgeroepen gate wijzigingen zelf de goede gate gevonden. Hier stond op dat de vlucht om 00.15 zou vertrekken. Toen ik om 12 uur in het vliegtuig zat dacht ik ook even om 00.15 te vertrekken maar helaas nog lang moeten wachten totdat we op mochten stijgen. Heb rond de 3 uur vertraging gehad en verder geen compensatie gehad, daar waar ze het vorig jaar zo netjes hadden opgelost.