Indien je ruim van tevoren een reservering maakt, is Air Asia goedkoper dan Malaysia Airlines. Bij Air Asia geldt: hoe eerder je boekt, hoe lager de prijs.
Het is typisch dat je problemen hebt gehad met 100 gram teveel ik heb wel eens 2 kilo teveel gehad meerdere keren zelfs en het was nooit een probleem. Dus het ligt er maar net aan wie je voor je hebt. Verder is het duidelijk dat je geen drinken krijgt en dat je dat moet kopen daarom zit er ook een menu je kunt altijd even op de bel drukken en dan komen ze zelfs nog extra dingen brengen. Wat dave ook zegt hoe eerder je boekt hoe goedkoper het is als je dus maar een paar dagen of paar weken van tevoren boekt kun je inderdaad net zo goed Malaysia Airlines boeken.
Wij zijn van plan om in april met Eva Air naar bangkok te vliegen en willen daarna meteen doorvliegen met Air asia naar chiang mai.
Nou hebben ze diverse tijden op een dag wat raden jullie aan is 2 uur overstap tijd op bangkok te weinig?
Dat zou ik persoonlijk ruimer nemen, want je kunt pas in Bkk inchecken bij Airasia. Bij vertraging van je Eva Air vlucht heb je dan pech gehad. Neem dat risiko liever niet, want twee uurtjes heb je zo aan je broek.
het kan net maar als je vertraging hebt met je vlucht met eva dan ben je dus te laat ik zou meer tijd nemen en als het nu erg vlot gaat allemaal kan je altijd nog proberen om met de vroege vlucht mee te gaan, als er plaats in het vliegtuig is kan dit waarschijnlijk wel met een bijbetaling uiteraard maar dan ben je wel vroeger in chiang mai
Bangkok Airport is groot. Ik zou er niet op gokken om een overstap van twee uur te nemen.
Je komt aan in Bangkok. Je staat niet gelijk bij de gate, eerst moet het vliuegtuig getaxied worden. Stukje lopen, dan moet je door de douane. Even wachten op de rij en het stempel in je paspoort. Stukje lopen. Bagage ophalen. (Al die stukjes lopen vind ik nog best tegenvallen in BKK, het vliegveld is net als Schiphol behoorlijk uitgestrekt.)
Vervolgens moet je van de internationale terminal naar de domestic terminal/naar Air Asia. Je moet inchecken voor je vlucht, minstens 45 minuten voor vertrek. Je bagage weer droppen. Weer een stukje lopen.
Nee, dit alles haal je niet in 1.15 minuten! Ik zou dus voor een latere vlucht kiezen.
Hallo reizigers,
Voor iedereen die met Air Asia vanaf of naar Bangkok gaat vliegen.
Vanaf 1 oktober 2012 zal deze luchtvaartmaatschappij weer vanaf de "oude luchthaven Don Mueang Airport gaan vliegen. Deze luchthaven ligt dichterbij het centrum dan de grote luchthaven Suvarnabhumi International Airport. Let hier dus op als je boekt cq in Bangkok bent.
Groet,
Erwin.
P.s. onderstaand het bericht zoals te lezen valt op de website van Air Asia
AirAsia Ready to Transfer Flight Operations to Don Mueang Airport from October 1st, 2012
Bangkok, 25 June 2012
AirAsia affirms its readiness to transfer all operations to Don Mueang International Airport by October 1st, 2012. The airline assures Don Mueang Airport will be able to accommodate its growing fleet and provide its customers with the utmost satisfaction.
Mr. Tassapon Bijleveld, CEO of Thai AirAsia, said that AirAsia’s decision to return to Don Mueang Airport was carefully assessed as he noted that the capabilities of Don Mueang Airport are in line with AirAsia’s own growth plan. Thorough consideration into transferring to Don Mueang Airport found that the airport’s capabilities, coupled with the Airports of Thailand Company’s assistance measures, meant AirAsia could better manage its cost more effectively and provide passengers with improved service.
“The uncongested Don Mueang Airport is sure to prove a benefit to AirAsia when it boosts its fleet of Airbus A320s to a total of 48 and welcomes more customers. The airport’s location also makes it conducive to further travel. Prospective travelers should have confidence in what Don Mueang has to offer”, said Mr. Tassapon.
AirAsia has scheduled October 1st this year as the date when all of its services will be based at Don Mueang Airport. The airline’s flights will retain their FD code and original schedules. Passengers who are affected by the switch to Don Mueang Airport, may alter their flights by either choosing another travel date on the same route either 7 days before or after their original travel date, at no additional cost. Passengers also have an option to convert the paid flight into credit shell available to be used within the next 90 days. The change options are only available to affected passengers who purchased their tickets before 26 June 2012 whose travel dates are from 1 October 2012 onwards. For further information and developments visit www.airasia.com or contact the AirAsia Call Center at 02-515-999.
Niks mis met AirAsia,
Ik ben van Ho chi minh City via Kuala Lumpur naar Melbourne gegaan, en ik moet zeggen dat het mee gevallen is dan dat ik verwachte.
Voor 600 Euro een retourtje (inclusief 40 kilo bagage) vind ik zelf ook helemaal niet duur.
Maar je moet ook niet met veel verwachting naar het viegtuig gaan, want het blijft een low-cast carrier.
Air Asia? Toch maar liever niet. De Website ziet er goed uit. Boeken geen probleem; betalen evenmin. Maar…als je een probleem hebt. Dan kun je het vergeten. Ondanks de extra verzekeringen krijg ik mijn geld niet terug. Mijn vrouw werd twee dagen voor de vlucht ernstig ziek met zeer slechte prognose.
Dan beginnen de problemen…met air asia bedoel ik. Ongelooflijk onprofessioneel en keihard. Je communiceert met machines (letterlijk) en de meeste mailtjes kun je niet beantwoorden. De website functioneert opeens een beetje anders. Alles mogelijke wordt verzonnen om de klant te ontmoedigen en om zo niet aan de verplichtingen te hoeven voldoen.
Denk niet: " Dat overkomt mij niet". Dat dacht ik ook.
Dat is (bijna) met alle low budget maatschappijen…
Ja, dat kan zo zijn Maar hoort niet zo te zijn. Als ik bij Air Asia boek en een extra verzekering afsluit, dan mag ik verwachten mijn geld terug te krijgen. Dat is de maatschappij gewoon verplicht. Maar wat doet Air Asia? Ze spelen maandelang een spelletje met je, om onder de verplichtingen uit te komen. Net zolang totdat de klant het opgeeft. Ze doen allerlei beloften en komen die simpelweg niet na. En dat is geen manier van zaken doen. Het gaat hier dus om een serieuze annulering op medische gronden. Betaal liever een paar euro meer aan een degelijke maatschappij die je kunt vertrouwen.
Ik heb ook een keer een meningsverschil met Airasia gehad, maar kon via hun eigen voorwaarden aantonen dat ik in mijn recht stond. Nadat ik hun hierop wees hebben ze de teveel berekende kosten naar mij teruggeboekt.
Het is wel vervelend als je niet datgene waar je recht op hebt terug krijgt.