Enquête: Vakantieliefdes

Het is zomer, het is lekker weer en love is in the air! :wub:

Hier op het forum staan verschillende berichten en topics over vakantieliefdes, in diverse landenfora. Maar, hoe zit het eigenlijk met de bezoekers van het Reiscafé?

Hebben jullie ooit een vakantieliefde gehad? Waar kwam hij/zij vandaan?

Hoe zit het verder in het algemeen, zijn er ook reislustige globetrotters waarbij de vakantieliefde de liefde van hun leven bleek te zijn?

Hieronder kun je je ervaringen delen.

Sorry hoor maar dat was voor mij in de vorige eeuw, maar wel leuk… :hippie:

Oh, toe maar! Was het dan ook echt in de flowerpowertijd, of dat niet? Waar kwam hij vandaan?

Ja midden jaren 60 van de vorige eeuw. Vondelpark , hij Bas, kwam ook uit Amsterdam.
Flower power ja was een fijne tijd als ik er nu aan terug denk ,onbezorgt -geen werkeloosheid- 1ste dansles-je kon nog van het centrum Leidseplein naar Geuzenveld lopen met 2 meisjes .Je werd niet lastig gevallen , zo mijn bijdrage en zijn achternaam was Veerkamp, geboren mei 1948 ,

Het was dus ‘de goede, oude tijd’, zoals men altijd zegt. Lief! :wub:

Nou lief…meer onbezorgt was het hoewel mijn vader overleed in 1964 ,ik moest naar “dansles” van mijn moeder.
het hoorde bij de opvoeding, wat resulteerde in een periode van wedstrijd- dansen …ach ja

Nou ik heb verscheidende vakantieliefdes gehad ,de meeste waren thaise vrouwen waar ik af en toe nog via skype chat.

Tja, wat noem je een vakantieliefde en wat niet hè… in mijn ogen is een vakantieliefde namelijk niet iets langdurigs maar alleen tijdens de vakantie. Ik vroeg mij dan ook na mijn vakantie in 2010 af of dit nou alleen vakantieliefde was of dat het toch meer dan dat was. Ik besloot in 2011 voor 6 maanden terug te gaan om het uit te zoeken en uiteindelijk zijn we in april 2012 getrouwd en ben ik geëmigreerd.
En tja, verliefd op het land zelf was ik vanaf het allereerste moment al, en dan heb ik het natuurlijk over Kenia!!!

Via Wereldwijzer app

Goh mariette. En nu woon je daar? Heb je er werk?

Ik heb een paar jaar geleden met mijn 3 pubers getrokken/gekampeerd in Kenia. Was heel leuk en avontuurlijk. Later ook in uganda, dat vond ik nog mooier/leuker :wink:

Ja, ik woon hier nu sinds april 2012 permanent. Wel midden tussen de locals in Ukunda zelf, en niet in een villa aan/vlakbij het strand zoals de meeste blanken, want heb geen werk, dus we leven van het salaris van mijn man. Een werkvergunning is onmenselijk duur en geld om een eigen business op te starten hebben we helaas niet (al zou ik heel graag een knusse huiselijke niet al te dure bed&breakfast ofzoiets opstarten) Het leven is soms zwaar, zeker ook omdat we ook nog mijn schoonfamilie ondersteunen aangezien zij geen inkomstenbronnen hebben (mama en 3schoolgaande broertjes), maar het bevalt me ondanks de zware tijden toch enorm goed! Voel me hier ontzettend thuis. De manier om mensen me elkaar omgaan is niet te vergelijken met in Nederland. Respect is enorm belangrijk en wordt hier dus ook al van jongs af aan met de paplepel ingegoten, mensen helpen elkaar, ook al hebbenze zelf amper wat toch delen ze dat, in het volste vertrouwen dat wie goed doet, goed ontmoet. Men is tevreden met weinig en superblij met een klein beetje hulp. Echt ondanks alle nare nieuwsberichten van de afgelopen tijd, een supermooie samenleving! Ik heb natuurlijk wel eens heimwee, vooral naar vrienden en familie, die nog niet in de gelegenheid zijn geweest hier langs te komen. Zou ze zo graag mijn leven hier willen laten zien. Helaas zit het er nog even niet in.
Maar voorlopig wil ik hier echt nog niet weg! :wink:

www.marriettevandervelde.waarbenjij.nu

klinkt goed! liefde is belangrijker. Lijkt me wel een aardige cultuurshock, dus die liefde moet goed zitten. ik heb zelf ooit 3 jaar in Afrika gewoond. Ik miste vooral de kou en regen :wink: Altijd warm en veel zon ging me de keel uithangen. ik hoop dat je werk gaat vinden. Er gebeurt nu veel in Afrika. Met handel/internet. Ik zoek bv nu een jurkje van vlisco stof, op etsy bv of gemaakt in Afrika. Kan ik niet gemakkelijk vinden terwijl daar wel markt voor is.
succes!

Hahaha, geen idee van die stofjes, ken het niet, maar een goede kleermaker voor jurken (gemaakt van bijv een kitenge, afrikaanse doek) ken ik zeker wel! :wink:

www.marriettevandervelde.waarbenjij.nu

ken je de Vlisco stoffen niet? Batik uit Helmond. heel mooi en heel duur. Afrikanen zijn er gek op! Maar de Afrikaanse markt is denk ik vooral Nigeria/Ghana alhoewel ik in Uganda ook laatst Vlisco heb gezien in winkels. Ik heb in zo’n stuk stof mijn kinderen op mijn rug gedragen. op zn Afrikaans. nooit een kinderwagen nodig gehad:)

Ik heb ook geen kinderwagen, draag mijn anderhalf jaar oude dochter ook op mn rug in een doek. Heeft hier ook niet zoveel zin op die zandpaadjes zo‘n kinderwagen :wink:
Ik heb geprobeerd een foto toe te voegen aan dit bericht, maar weet niet of het gelukt is. Maar zo ja, bedoel je zo‘n soort stofje?

www.marriettevandervelde.waarbenjij.nu

nee ik zie geen foto. maar als je googlet op vlisco zie je wat ik bedoel. scannen0057.jpg

hier (denk ik) n foto van een van mijn kids, die zijn aap op z’n Afrikaans op de rug heeft en ook iets op zijn hoofd :wink:

En deze:

Ik weet niet of je deze foto‘s in deze link kan zien (facebookvriendin en mn dochtertje), maar bedoel je zo‘n stofje? Ik heb gegoogled, maar zie veel verschillende soorten stofjes, lijken mij de echte afrikaanse patronen en kleuren. Ik dacht dat batik echt met die cirkels was enz. Dat duidelijke handgeverfde…?

Als je het leuk vind nog meer foto‘s te zien, oa van mijn dochter met haar pop op haar rug ;), voeg me dan gerust toe op facebook. Je kan me vinden via mijn hotmail.com emailadres: marriettevdvelde

Vakantieliefdes tja een keer was ik naar vietnam en daar zag ik haar en
wat denk je na 4 jaar ga ik nog heel goed met haar om bijna is ze mijn vrouw
goed he

Ik krijg deze melding Marriette.; De door jou opgevraagde pagina kan momenteel niet worden weergegeven. Mogelijk is de pagina tijdelijk onbeschikbaar, is de link waarop je klikte buiten werking of verlopen, of heb je geen toestemming om deze pagina te bekijken.
Ik weet wel dat een Brabants bedrijf oa naar Ghana hele mooie stoffen exporteert, en heeft ook winkels daar. Zal eens navragen hoe het bedrijf heet, is heel erg HOT in Ghana.

Ik denk dat dat dan komt omdat de foto‘s alleen zichtbaar zijn voor facebookvrienden. Maar ik heb wel een beetje een idee wat ze bedoelt en het lijkt wel op de kitenges die ze hier in kenia verkopen.