Nou C4th dat viel wel mee waren kleintjes maar ze sprongen tegen je gehemelte aan in je mond, dus kwestie van kauwen en doorslikken 1 portie was dan ook wat mij betreft meer dan genoeg .
Via Wereldwijzer app
Nou C4th dat viel wel mee waren kleintjes maar ze sprongen tegen je gehemelte aan in je mond, dus kwestie van kauwen en doorslikken 1 portie was dan ook wat mij betreft meer dan genoeg .
Via Wereldwijzer app
Wat dacht je van een potje afval gegeten in Prince Alfred Hamlet Zuid Afrika. Het bestaat uit hersens,longen,hart,nieren,uier,lever en pens. Mits goed gekruid is het best wel te eten. Even wennen.
Jan
Pens is voor mij niet vreemd, want ik ben Englese en wij hebben er vroeger veel van gegeten, gekookt in melk en boter.
Maar in Frankrijk wordt de pens niet goed schoon gemaakt en het stonk erg naar poep. Hoe het smaakt kan ik niet zeggen want ik kreeg het niet door mijn keel.
Hersens van de Baboenaap(Brulaap in suriname) in het sipaliwini oerwoud in suriname klaargemaakt door indianen nadat ik 2 maanden geen normaal eten had gehad buiten vis en cassave.(en palm-maden,insecten etc.)
Mijn zoon wou 2 dagen niet meer met me praten want ik was een cannibaal
In vietnam slang gegeten, aangewezen welke ik wilde, de kok heeft hem onthoofd , opengesneden en het bloed in een half glas wijn laten lopen. Het kloppende hart erin en toen mocht ik het kloppend en wel afslikken . Iedereen kwam kijken dus ik heb het maar gedaan, de wijn was okee, van t hart heb ik niks geproefd
Voorheen in Nederland met Chinesen gewerkt en met hen de raarste dingen gegeten. Van kwal, tot eendentongetjes tot kippenpootjes (zeg maar de pootjes zelf), tot vis van kop tot staart, en nog veel meer gekke dingen die ik me gewoon niet meer herinner.
Maar nu hier in Kenia ook al heel wat gekke dingen gezien en gegeten, soep van met geitenkop, mix van ingewanden van de geit die ik ook geslacht heb zien worden, gefrituurde insecten die hier eens in de zoveel tijd bij het huis rondzwermen rond de buitenverlichting.
Via Wereldwijzer app
Rondje China…

Dat ziet er allemaal helemaal niet verkeerd uit! Als het ook net zo goed smaakt…
Leuk om alle ervaringen te lezen!
Jammer dat er geen foto’s van de gerechten zijn.
respect voor degenen die al die exotische en buitengewone gerechten hebben geproefd en lekker gevonden. Zelf ben ik minder avontuurlijk op voedselgebied. Ik verken liever het land dan het eten.
Mijn avontuurlijkste voedsel ooit is hertenvlees in blokjes gesneden en in Masala (Surinaamse kerrie) bereid. En dat was tevens een eenmalige actie.
Hallo Joyce
Het land verkennen oké, maar wat doe je met de gebruiken, rituelen en de gewoontes van de bevolking. Zelf heb ik bij de san [bushman] 2 dagen mogen door brengen dit heeft mijn levens wel beïnvloed.
Jan
[quote="“Joyce777, post:31, topic:144287"”]
Ik verken liever het land dan het eten.
[/quote]
Het een hoeft het ander toch niet uit te sluiten? Eten (en dan uiteraard niet alleen de rariteiten) zie ik als een belangrijk en vooral ook toegankelijk deel van de cultuur van een land, en meer dan eens juist ook een middel om in contact te komen met de lokale bevolking.
Ik was een keer in Peru en de reisbegeleidster vertelde een verhaal van een mevrouw, die wel graag het land wilde bereizen, maar die tegelijk bang was voor dat vreemde eten.
Zij had voor drie weken krentenbollen bij zich. Resorteert dat ook onder “Vreemde gerechten in het buitenland”?
Eerder in de categorie “vreemde knakkers in het buitenland” als je het mij vraagt…
Nu ben ik nog nooit in Peru geweest, maar volgens mij is het eten daar toch niet zo absurd? Afgezien van wellicht eens een geroosterde cavia…
De aardappel komt daar vandaan! Maar ook zonder die aardappelen heb ik daar lekker gegeten. Aan de cavia ben ik pas toe gekomen een paar jaar later, in Ecuador.
Hahaha Videjo!
Ik kreeg laatst van een Duitse oudere dame die hier in een hotel aan de Keniaanse zuidkust verbleef een blik knakworsten. Die hadden ze meegenomen mocht het eten hier in Kenia niet lekker zijn… ![]()
Ik heb er van genoten moet ik zeggen! Hahaha!
Via Wereldwijzer app
hoi Jan,
De gebruiken/rituelen/gewoontes van een bevolking is zeer zeker interessant maar voor mij hoort dat dan bij het land verkennen. Dus ik bedoelde het dus breder dan dat k het daar gesteld heb. Maar elk individu is anders en met andere interesses. Dat is juist mooi vind ik persoonlijk, zodat vele facetten uitgelicht kunnen worden.
:wereld:
gr JJ
Hi WizardOfOss,
Het een hoeft het ander zeker niet uit te sluiten… correct… ik zou wel de ‘gewone’ gerechten willen proeven, maar de genoemde exotische gerechten dat trek ik echt niet. Ik bedoel slangenbloed? Zo een slang ophangen, snijd hem in de lengte over en houd een glaasje onder en hup in 1 slok naar binnen gieten. Nee, dat kan en wil ik echt niet.
Elk land heeft haar unieke gerechten, en ik zou prima iets vegetarisch of een visgerecht kunnen eten. Thais (om een simpele dwarsstraat te noemen) eten vind k geweldig lekker maar dan met kip of vis/garnalen/krab/kreeft…(ik eet zowieso geen ander vlees dan gevogelte; daardoor is mijn keuze beperkter).
Gr JJ
Misschien ook een idee voor een topic. :teeth: