Enquete : Hoe kom je de tijd door tijdens een lange vliegreis?

Vliegen kan heel leuk zijn, maar ook erg lang en vermoeiend. Vooral reizen naar het westen en verre oosten zijn tripjes waarbij je soms wel meer dan acht uur in een vliegtuig zit.
Neem jij tijdens een lange vlucht een leesboek/puzzelboek van thuis mee of kijk je naar films,beluisteren van muziek op je Ipad of sla je een babbeltje met je buurman?
Hoe kom je die tijd door?
Hieronder kan je het één en ander kwijt over het onderwerp !

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT2FqJyFsbc7M9XhT23l-ClOJtavXT6l9DQabx1-YGZn4tVZ-DnKw

Bij voorkeur slapend want dan gaat de tijd sneller :slight_smile:

Daarnaast luister ik naar mijn iPod en soms kijk ik een film of serie.

Ik slaap altijd (ja soms merk ik het opstijgen zelfs niet eens)

Als er dan nog tijd over blijft een puzzelboek of anders een film (afhankelijk van de opties in het vliegtuig)

Slapen of een film/serie kijken. Een babbeltje vind ik ook prima. :slight_smile:

Ikzelf heb altijd wel boeken bij of lees even informatie na over de bestemming waar ik naartoe ga. Maar uiteindelijk zijn de vliegtuigen tegenwoordig zodanig uitgerust dat je je onmogelijk kan vervelen. Bij de meeste lange afstandsvluchten heb je je eigen tv schermpjes met zovele films, series, spelletjes, muziek. Ik vind dat ik vaak tijd te kort kom :smiley:

Nou heb daarjuist een paar Spirituele muziek cd’s gedownload oa: Sacred Earth - Call to the Divine
Die zal ik in alle rust beluisteren tijdens de vlucht van AMS naar BKK, volgende maand.

Ik ben een slechte slaper in vliegtuigen dus bij mij is het ritme film - eten (en dan film stoppen) - verder met film - wc - ogen dicht doen - na half uur opgeven en kijken hoe lang het nog is - boekje van vliegmaatschappij lezen wat in stoelzak zit - kijken hoe lang het nog is - nog … uur dus nieuwe film maar weer dan - etc. :biggrin:

Denk dat ik me bij dutchgirl aansluit.
Slapen in een vliegtuig lukt me alleen als ik echt compleet bekaf ben (dus ik wil een laatste dag voor een heel lange vlucht wel eens een nacht overslaan, dan lukt het me wel).

Inderdaad: Film (of serie), onderbroken door eten, wc, boekjes in de stoel voor je en vooral heel vaak het vliegtuig vooruit staren op de vluchtinfo-schermpjes!

Ik ben blij dat we tegenwoordig meer entertainment mogelijkheden hebben dankzij technologie, maar ik kan ook maar zoveel films en series kijken voordat het mijn oren uitkomt en tijdens een vliegreis van 25+ uur blijft er dan nog veel tijd over.
Het helpt zeker als je iemand naar je hebt zitten die open is voor een gesprek, maar dat kun je niet altijd hebben which is fair enough.
En wat betreft slapen, dat is makkelijker geworden sinds ik niet meer zo bescheiden ben als aankomt op alcohol bestellen. Een biertje, een paar wijntjes en een night-cap en ik ben ready for dromenland.

In-ear oordopjes + vliegtuig adapter is trouwens ook ideaal en veelzijdig. Geluid is veel beter en duidelijker te horen, en het sluit veel meer geluiden van buitenaf af zodat het ook prima werkt als oordopjes. Beetje klassieke muziek aan en welterusten.

Nog een maandje geduld en dan…

[video=youtube_share;dA-ilg2k_8A]Landing at Bangkok Suvarnabhumi Airport 12.04.2012 from France - YouTube

De meeste tijd breng ik slapend door.
Voor de rest eet en snoep ik belachelijk veel. Ik heb altijd de halve supermarkt in mijn handbagage zitten. Ja, ik ben een enorme vervelings eter.

tja… mijn handbagage bestond vroeger altijd uit grote hoeveelheden twee-literflessen water, aangeschaft en gesealed bij dat supermarktje op schiphol (en compleet leeg bij landing, vooral bij 25+ uur reizen…) maar sinds een zekere Alberto Stegeman dat geintje heeft uitgehaald met die flessen die hij omgewisseld heeft en je maximaal van die halve literflessen mee mag nemen… Ben geen fan van die man.

Waarom neem je zoveel water mee? Je krijgt toch ook in vliegtuig op langere vluchten?

Ik heb vaak het geluk dat ik wel redelijk slaap in het vliegtuig, nachtvlucht van kaapstad naar Schiphol bijna helemaal geslapen, op een lange dagvlucht vaak tv kijken, naar buiten kijken, boekje lezen, eten, rondje lopen, soms een powernap van een uurtje.

Sent from my HTC Desire X using Wereldwijzer

In willekeurige volgorde; slapen, lezen, film kijken, spelletje doen, kletsen.

Ik sluit me aan bij C4th die zich aansluit bij Dutchgirl, ik ben een slechte vliegerslaper dus de nacht voordien extra kort houden. Nog de hele vrijdag werken, vaak nog tot 7 's avonds, dan eerst beginnen pakken, terwijl ik een film kijk met “een half oog”, 2 à 3 uur slapen en 's zaterdags nog enkele last minute aankopen doen… perfect.Dan slaap ik in de vlieger naar Bangkok 3 X een uurtje en de rest spendeer ik met fragmenten van voorspelbare actiefilms te zien of, vooral, het vluchtschema te volgen op mn schermpje.14 uur in het vliegtuig… doffe ellende.

Ik drink altijd veel water. Ben niet zo’n frisdrank of fruitsapdrinker, maar water… minimaal anderhalve liter gaat er per dag normaliter al doorheen, maar in zo’n vliegtuig, met die droge lucht die daar altijd hangt…
En om nu om het kwartier zo’n klein kopje te vragen…
Ik wil drinken als ik zin heb en ja… dat gaat wat lastiger in het vliegtuig

Ja is ook zeker waar hoor, ik neem altijd wel zo’n half liter flesje mee dat ik op Schiphol vul na de security, maar zou van die 2 literflessen veel te veel gesjouw vinden, dan loop ik liever een keer extra naar de pantry van het cabinepersoneel.

Vroeger in mijn jonge jaren dronk ik whiskey tijdens de vlucht,daarna viel ik als een blok inslaap.
Ik werd dikwijls wakker gemaakt door de stewardess,omdat ik teveel snurkte !!! :slight_smile:

Ja, het vliegtuig in is het even veel gesjouw, maar het vliegtuig uit niet meer, die lege flessen heb ik ondertussen al achtergelaten in de pantry :slight_smile:

Ik ben altijd zo’n type dat anderen niet onnodig lastig wil vallen met extra heen en weer geloop naar de pantry, waar ik vervolgens het personeel weer stoor in hun werkzaamheden. Nee, vrijheid blijheid, mijn eigen voorraadje water!