Nou Hanneke,ik was het nog vergeten te vermelden ik dronk vroeger whiskey aan boord omdat ik vliegangst had.
Maar sinds enige jaren gebruik ik acton om mijn zenuwen onder controle te krijgen.
Nu de laatste jaren ben ik overgeschakeld naar water en orange juice als ik met het vliegtuig op reis ga.
Heel verstandig Georgie , of tomatensap ook goed voor de bloedvaten , die het zwaar te verduren hebben tijdens zo’n lange zit.
Vooral de benen :krukken:
Over drank gesproken, cocktails bouwen tijdens de vlucht, ook een leuke bezigheid.

Ra ra wat is het.
Als ik geluk heb val ik in slaap. Anders kijk ik films, staar wat voor me uit, lees wat tijdschriften, eet de maaltijd die we krijgen.
Op een slechte vlucht zit ik met zweethanden en een kotszakje bij de hand. (en heb dan intens medelijden met degene die dichtbij zitten…)
Ik probeer meestal te slapen, al lukt dat niet altijd. Dan maar wat films kijken. En ben vaak in gedachte op de plaats van bestemming.
Ik heb een paar jaar geleden een e-reader aangeschaft. Beste aankoop ever! Op het vliegveld, in het vliegtuig en eigenlijk overal waar ik kom vermaak ik me prima met een goed boek.
Ik neem altijd wel een boek of tijdschrift mee en een puzzelboekje, maar uiteindelijk raak ik daar op uitgekeken en kijk ik film na film ![]()
Slapen op een vliegtuig is me nog nooit gelukt. Ik lees wat (e-reader, beste aankoop ever inderdaad!), ik eet wat en ik drink wat, speel een spelletje op mijn laptopje en ik probeer zo weinig mogelijk op mijn horloge te kijken. Op de terugvlucht schrijf ik mijn reisverslag. Dan vliegt de tijd!
De vluchten tijdens m’n laatste trip: sudoku’s!