Bezigheid in het vliegtuig

Hoe zorg je ervoor dat je je niet verveelt op het vliegtuig op weg naar NZ? Ik wel dat we een TV schermpje zullen hebben, maar ik zie mezelf geen 24 uur aan een stuk films kijken…

Wat neem jij zoals mee om je bezig te houden? Behalve dan de standaard dingen zoals leesboek, tijdschriften, sudoku’s e.d. Iemand een leuke tip?

Uhhh…slaappillen?

Haha, zover ga ik niet, maar om slapen vóór zo’n lange vlucht maak ik me nooit sappel nee… het is toch het makkelijkste tijdsverdrijf.

Mijn ritme tijdens een 12-uursvlucht in grote lijnen: kijken hoe we opstijgen, beetje lezen (in-flight magazines: welke films wil ik kijken, wat is er in de tax-free te koop), filmpje aan, eerste maaltijd. Even slapen, rondje lopen, wat uit de raampjes gluren. Wat lezen in mijn boek, nog een filmpje, wat meer slapen, nog een rondje lopen (belangrijk vanwege DVT). Nog een filmpje en wat slapen en met een beetje geluk is het dan na mijn rondje lopen tijd voor de tweede maaltijd. Daar neem ik vooral goed de tijd voor, het heeft geen zin om een maaltijd te haasten op een vliegtuig, hahaha!
Ja, en dan ben ik nog een roker ook… maar ik stel me er dus gewoon op in: 24 uur weinig doen, 24 uur niet roken… Het zij zo. :slight_smile:

1 like

Als je problemen hebt met slapen in het vliegtuig dan werken allergie pillen (anti-histamine) waar je lekker suf van wordt ook erg goed. Die zijn niet zo zwaar als slaappillen.

Als je van puzzelen houdt dan zijn kruiswoordpuzzels of sudoku ook goed om de tijd mee door te komen.

:wereld:

Eigen muziek (iPod) is ook fijn. En slapen :slight_smile:

Wat ik doe is ook weinig slapen wel wat kleine slaapjes van 1 uurtje en dan ben ik weer wakker. Wat ik doe is film kijken, lezen, ipod luisteren om me heen kijken wandelen en eten en drinken ondertussen. Oh soms ook wel eens wat puzzelen. Ja ik heb een hekel aan vliegen dus vind het altijd ook een straf om zo lang in een kleine ruimte te zitten maar goed het is niet anders en dan ga ik straks in Nieuw Zeeland wonen dan is het helemaal de hel van NZ naar NL.

Ik denk eraan om maar eens een keer slaappillen te proberen. Die kun je op recept van de huisarts (gewoon telefonisch bij de assistente aan te vragen) krijgen. Heb vaker lange vluchten gemaakt, maar naar NZ zijn het strakst 2 lange vluchten…

Ik vind slapen altijd zo´n zonde, je betaald heel veel geld voor een vlucht en maakt de helft niet mee? lol2

Ik heb ook zo´n ritme: Beteje in de taxfreeblaadjes kijken en niets kopen. Eerste maaltijd, boekje lezen, filmpje kijken. Foto´s van mijn vrouw maken terwijl ze slaapt met haar mond open :slapen: stukje lopen, genoeg drinken, muziek luisteren, filmpje kijken, rondje lopen, boekje lezen, weer drinken, plassen, boekje lezen, filmpje kijken en daar is het eten alweer!

:vak01:

Dan moet je vliegen wel heel leuk vinden als je slapen zonde vind. Ik heb een hekel aan vliegen dus het liefst ga ik daarom maar slapen dan schiet het voor me gevoel nog enigszins op.

Ik breng het een beetje als een grapje en dat is het natuurlijk ook wel. Maar toch… Ik geniet best wel van vliegen, zolang de rest van het vliegtuig maar slaapt of in elk geval stil is. (ooit een vlucht naar Curacao, dagvlucht. tien uur lang in een vliegend kakelend kippenhok gezeten, echt een drama)
Maar heerlijk om in het donker lekker naar muziek te luisteren, of een filmpje te kijken. De crew is ook altijd nog wat vriendelijker en stoppen je eens wat lekkers toe ´je bent immers zo zielig omdat je niet kunt slapen´.

Ik ben één van de weinige geloof ik, maar ik vind lange vluchten eigenlijk best wel leuk! >>>

Ja de vlucht naar Curacao heb ik ook wel eens gedaan daar gingen ze ook niet echt slapen. Ik slaap altijd op en af en ben daarna de hele dag brak. Ik vind het echt een straf maar het is niet anders het is de snelste manier om ergens te komen. Ik heb vaak gevlogen en dan kun je vaak naar voren lopen waar ze altijd mandjes met eten en drinken hebben staan dat is ook wel ideaal.

haha, 1 keer plassen maar? het viel mij al op dat niemand daar over begon :slight_smile: Ik word altijd onrustig en ga op zo’n vlucht wel tig keer naar de wc “dan heb ik weer even wat te doen” :slight_smile: Verder lezen, films kijken, Ipod luisteren, eten, drinken en de uren aftellen.

Nu ikzelf heb een hekel aanvliegen,maar ik moet wel om de 10000km naar Th te overbruggen!!
Gewoonlijk neem ik een paar acton pillen van tervoren(kalmeringspillen)tot je er praktisch bijloopt als een zombie.
2uur daarna val ik in slaap,juist genoeg om het eten dat ze voorschotelen nog binnen te spelen,en ik ben vertrokken in dromenland.
Ongeveer 2uur voor de landing wordt ik weer terug wakker,juist op tijd om het onbijt te nuttige,dan nog een uurtje op mijn vingers draaien en we zijn geland!
Moet je maar eens proberen(Acton is wel met een doktersvoorschrift)

Muziek luisteren en films kijken en ik kom de tijd wel door. Liever slapen natuurlijk, maar dat lukt me zelden :frowning:

Sommige mensen kunnen het gewoon van zichzelf. Mijn vrouw heeft vorig jaar naar Nieuw Zeeland ‘gewoon’ vijenhalf uur aan één stuk geslapen.

En ‘vroeger’ reisde ik met een vriend, die sliep soms al tijdens het opstijgen (makkelijk, at ik zijn eten op)

Hallo,

Je kunt hier in Thailand al die pillen gewoon zonder recept krijgen. Zo heeft mijn man een soort relax pillen gekocht hebben we helemaal uitgezocht op internet schijnen in NL helemaal niet zomaar gegeven te worden. Hij heeft er nu 1 gebruikt om te kijken hoe het werkt en hij heeft ontzettend goed geslapen dus die gaat hij nu innemen.

In Nederland kun je ook allerlei ´pillen´ krijgen hoor, hele mooie met allerlei symbooltjes er op… schijnen ook HEEEEL erg relaxt te zijn… :stuck_out_tongue:

Ja XTC nou die bedoel ik niet beter legale pillen bij je hebben dan opgepakt worden bij de douane.

Ja geintje tussendoor :wink:

Maar in dat kader moet je ook opppasen met slaappillen via internet, of pillen die in NL onder recept vallen, ook al zijn ze in andere landen vrij verkrijgbaar. Ik ben altijd maar voorzichtig met dingen die niet door een arts zijn voorgeschreven, je kunt wellicht altijd wel weer aantonen dat het geen drugs is, maar je zit zo een dag in een kamertje: zonde van je vakantie!!

Hallo,

Ik denk dat je dat eerder overkomt als je dozen vol met pillen hebt. Ik denk dat als je 1 strip hebt daarvan dat er echt niets met je gaat gebeuren. Maar goed ik zal ze toch niet nemen ben helemaal niet van de pillen ik ga ze graag uit de weg.