Hoe vermaken jullie je tijdens de vlucht?

Ik ben benieuwd hoe jullie je vermaken bij een lange vlucht bij voorbeeld van Schiphol naar Melbourne? Ik zelf zit te denken aan genoeg leesvoer, mijn MP3 en volgens mij worden er ook films getoond tijdens de vlucht toch? of lekker slapen, als ik dat teminste kan… Ik vlieg met Cathay Pacific…

thanks Angel:wereld:

Als je kijkt op de site van Cathay dan kan je zien welke films er gedraait worden op jouw vlucht etc.

Dank je voor de tip, kan ik nu nog niet zien denk ik? ik vlieg pas in november…

Nee dat klopt dat je het nu nog niet kan zien.
Waarschijnlijk kan je het zijn vanaf oktober.

wij vliegen zelf met Emirates naar Australië en wij kunnen het ook nu nog niet zien want wij vliegen in september

Gelukkig stop je nog onderweg tuseen Amsterdam en Melbourne.

Wij vliegen van Ams dubai singapore brisbane cairns

wij moeten 2,5 uur wachten in dubai
1,5 uur in singapore en 6 uur in brisbane

want in brisbane hebben wij een van de laatste aankomsten en een van de eerste vertrekken.

dus wij hopen dat er iets open is op de luchthaven van brisbane en dat we stoelen kunnen vinden om een paar uur te slapen

Probeer zoveel mogelijk te slapen, zodat je een beetje uitgeslapen aan je reis begint. Wel zi prettig, hoewel je toch wel gebroken zult zijn.
Verder lees ik veel (moet je van houden, natuurlijk). En een film brengt je al snel weer een uur of twee verder. En vergeet niet af en toe even te lopen om je bloed weer een beetje te laten stromen, drink veel, neem lippenbalsem mee (zeer droge lucht) en warme sokken (vloer is koud en je voeten zwellen wat op bij zo’n lange vlucht dus het kan prettig zijn je schoenen uit te doen en warme sokken aan te doen).
Ik vind die lange reis niks, maar de bestemming is geweldig:-)

wij vinden het vliegen ook niets hoor. maar als je iets van de wereld wilt zien moet dat er met lange vluchten voor over hebben.

neem een tablet mee, kun je spelletjes doen (wordfeud of angry birds etc) en alvast een begin maken met bv een reisverslag/blog.
Slaappil is ook een idee, alle uren die je ‘weg kunt tikken’ zijn meegenomen want er valt weinig te zien tijdens zo’n reis en na 2 films heb je dat ook wel gehad. maar probeer zoveel mogelijk aussie dingen te lezen/zien tijdens je reis, leuke voorbereiding en je leert er van. Er zijn wellicht genoeg programma’s/docu’s op je tv waaruit je kunt kiezen (neem aan dat alle grote vliegmaatschappijen dat nu hebben, vlieg zelf altijd Qantas) dus kies een aussie film ipv een Hollywood film, die kun je overal nog zien… en geniet van een mooie docu. Lezen is snel vermoeiend, al die kleine lettertjes… en wil je geen slaappil, neem dan een bacootje of ander slaapmutsje, wil ook wel helpen meestal :slight_smile: