Emigreren!

19 is toch mooie leeftijd hahaha

Anoukh jij bent 19? Knap van je dat je deze stap op die leeftijd durft te nemen!! :stuck_out_tongue:

haha tja maja daar denken ze weer dat ik ouder ben… mja je bent zo jong als je je voelt he… ma super leuk hee 2 kids en heel fijn dat hij zo met ze omgaat dan!! hoe is dat voor je kids?? snappen ze t allemaal?? en spreek je btw turks??

jup 19 zomers jong haha…

ja zei ik ook al
vind mega knap
en ben retejaloers hahahah

ze vinden het wel leuk
mn dochter zegt is mn nieuwe papa
heb ik hem ook gezegt
moest ie lache
en ben wel bezig met een beetje turkse woorden te leren
maar is moeilijk man

haha… ja kan me voorstellen dat t voor jou ni zo makkelijk is… daarom doe ik t ook nu… zit nergens aan vast enzo… mja je weet nooit hoe t loopt he… maar zie je jezelf en de kids in de toekomst daar of in nederland??

ja is idd moeilijk… k ben al aardig op weg… heb een woordenboek gekocht en een cd-rom bestelt… en op internet kun je ook allerlei zinnen enzo vinden… ik kan al uit me hoofd tellen!!! haha…

ja das inderdaad niet makkelijk met de kids
maar het zou me er niet van weerhouden
om met hem door te gaan

ohw das knap
maar ja voor jou wel meer noodzakelijker dan voor mij
denk ik hahaha

haha idd… ma ik vind t ook leuk om te leren… toen ik er 2 weken terug 2 weken was vond ik t wel moeilijk… niet iedereen spreekt engels (of echt heel slecht) en ik vind t dan moeilijk als ik niet mee kan praten als t bijv. over mij gaat… en iedere keer als ik iets nieuws heb geleerd dan is me vriend zo trots en blij (als me nie uitlacht) daar doe ik t voor…

ja klopt
de meeste willen ook duits praten
ik kan het wel hoor
maar mn engels is beter
en ja het is wel handig als je weet waar ze het over hebben haha
en ik zeg ook wel eens woordjes tegen hem
dan is ie ook trots
hij vind het wel cool
dat ik dat doe

ja idd… die van mij weet al hoe die me ten huwelijk moet vragen in t nl. (en aan me vader)… ik zo van wacht nog maar ff me vader krijgt hart aanval haha…
ma heb je maybe msn ofzo? of e-mail? als je wilt kan ik je een lijst sturen met documenten die je vriend nodig heeft!! ik wil dat mijn vriend in december komt en dat ik dan met hem mee terug ga (denk dat afscheid hier me best zwaar zal vallen) dan ben ik niet alleen enzo… mja als t gaat zoals de vorige keer weet ik dat ook zo net nog niet…

haha
das wel snel he hihihi
maarja is maar goed dat ie het vast weet haha
en ja heb wel msn
charissa_@msn.com

oke dankje… moet nu eten gaan koken… spreek je snel weer een keertje…

doeidoei… kusje

is goed
eet smakelijk voor straks
ik was ondertussen ook aan het eten
tis zo verslavend hierzo haha
spreek je gauw
doegie

@ Anouk: Das een flinke stap die je gaat nemen… Maar je wilt dus echt voorgoed naar Turkije…? Heel gaaf natuurlijk:) zeker weten!..

Maar wees je wel bewust wat je daar te wachten gaat staan… ik wil je niet afkappen hoor helemaal niet…iedereen kan en mag gelukkig zijn of haar eigen keuzes maken!..

Maar besef wel goed, dat het leven daar heel anders zal zijn dan wij hier gewend zijn!.. En dat je tegen heel veel dingen aan zal lopen,… ( zal je zelf ook wel weten maar toch)
De cultuur…alles…

Ik vind het zeker heeel dapper dat je dat aandurft allemaal…

Mijn grootste wens is ook hetzelfde doen, alleen ik ben er al 4 jaar over na aan het denken en mee bezig zitten zijn! hehe…

Ben je eigenlijk wel is voor langere tijd in turkije geweest,? om te kijken hoe het leven je daar bevalt…!
Ik heb sinds ook kort besloten om volgend jaar te vertrekken naar turkije voor een langere tijd… precies hoelang weet ik nog niet… maar denk tot hoelang ik het volhou…
In me hoofd zit misschien een maandje of 8…
Ik wil zeker weer terug naar NL komen,… en dan maar is bekijken wat ik nu echt wil… het is niet zomaar een beslissing die je van de 1 op andere neemt lijkt mij!!

En nogmaals ik wil je niet aanvallen of wat… maar wees je wel bewust van het andere leven daar… de andere mensen,…andere cultuur… Alles…
en dat jij daar eigenlijk alleen staat… Askim heb je naast je maar dat is het niet alleen…

Heeel veeel succes ermee!!!..
en hopen dat alles op de goede plaats valt…

Volg je hart, maar toch, met je hoofd denken hoort er ook nog bij!:wink:

Liefs, Brenda!

hoi Brenda,

lief dat je aan me denkt en ik weet zelf idd ook dat er een flink cultuur verschil is… dat ik alleen me Askim hebt klopt niet helemaal in de keren dat ik er ben geweest heb ik al veel mensen leer kennen (ook europeanen)… ik kan nu niet zeggen dat ik voor altijd wil gaan maar het is het proberen iig waard… kan altijd terug he…
ma iig bedankt voor je berichtje!!

ik kan alleen maar blijven zeggen dat ik het knap vind
en mega jaloers ben hahahaha

en ik kan alleen maar zeggen dat ik dat super lief vind!! ik weet zelf ook dat t fout kan gaan… maar als ik t niet probeer zal ik t nooit weten… ik zit nu in een periode waarin ik niks te verliezen heb… heb nu nog geen vaste baan, heb net me diploma op zak en heb een rot periode achter de rug… genoeg reden om nu een nieuw leven te starten! vol positieve energie!