Emigreren naar Thailand hoe te realiseren?

bedankt Rob,

Ja wat ik soms niet begrijp is dat men steeds spreekt van NIET kunnen kopen aldaar,de grootste onzin op een mensen leven vanaf 45 jaar scheelt kopen en huren zon 140 dznd euro en dan ook nog dat je het kan verhuren is helemaal toppie als je er niet bent!!

vraag heb ik wel nog als ik besluit ingezetene te worden van TL,hoe lang moet je ONafgebroken aldaar zijn om resident te worden aangezien of is gewoon je inschrijving in de gemeente voldoende om geaccepteerde te worden,en kun je met je v isa er in en er uit wanneer j maar wilt? ligt aan de visa elf uiteraard!!!

hoor het graag
groet frank

Waarom emigreren? Met een jaarvisum kan je ook blijven en in en uit reizen.

omdat ik hier de hoofdprijs betaal a d belasting als ik ingezetene blijf!!!
dat is leuk als je niks heb !!! kunnen ze ook niet plukken!!!
het heeft idd ook nadelen die zal ik erbij moeten nemen)))

wordt vervolgt zijn er mee bezig)))

groet frank

omdat ik hier de hoofdprijs betaal a d belasting als ik ingezetene blijf!

Dat heeft niets mel elkaar te maken. Je kunt je uitschrijven uit Nederland en in Thailand verblijven met jaarvisa.

idd niks met elkaar te maken !

maar wel hoe je de laan uitoopt)))

volop aan het werk nogmaals ermee,en hoop begin volgende week aanwijzigen te hebben die me duidelijkheid moeten schaffen over wanneer hoe en wat te doen handelen.

ik ben nog geen 50 dus zal als ik die 800 ton bath niét op de rekening zet,elke 3 maanden eruit moeten en bordervisa moet halen.

maarja zal ook max drie maanden blijven denk ik zit ook graag in spanje
maar das onbelangrijk metname heb ik de interesse wat doet thailand met expat die ingezetene worden en hoe de belastingen zijjn aldaar en welke en worden doorgevoerd!!! indien je wereldonkomen heb!!!

is er iemand die daar suggesties over heeft dan hoor ik die uiteraard wel graag.

frank

hallo ik en mijn man zouden graag komen wonen in thailand mijn man is namelijk in pensioen kunnen wij gemakkelijk rondkomen met een inkomen van 1500 euro en hoeveel kost het daar zo om te leven en iets te huren gr anne:dag:

hallo ik en mijn man gaan ook naar thailand wonen maar mag ik eens juist vragen mijn man is ook in pensioen je praatte daar over iets huren in een resort wat bedoel je daar juist mee en waar huren jullie dat als ik niet te veel vraag want het is ook voor ons de eerste keer dat we naar daar zouden komen alvast dank voor jullie antwoord gr anne.:dag:

Als je nog helemaal niets weet zou ik eerst eens gewoon langdurig op vakatie gaan in Thailand en rustig rondkijken, voor dat je de grote stap zet. Iets zien door de roze vakantie bril is altijd anders zdan kijken door de bril van iemand die daar woont.

Houd ook rekening met je ziektekosten etc. In Thailand zal je een verzekering moeten afsluiten en eventuele bestaande aandoeningen worden niet meeverzekert.

Voor goede informatie over vestigen, werken etc. in thailand kunt u beter ter plaatse doen met wat informatie via internet.

Wij kunnen u verder helpen met al het advies dat u nodig bent en het is nog gratis ook.

Als ik heel eerlijk ben moet ik mij met aansluiten bij Mario08 tenminste wat beteeft een degelijk onderzoek gaan doen. Ziektekosten ook maar tot een deel maar. Er komen reeds teveel mensen in het buitenland terecht zonder een goed idee te hebben wat te doen en wat mogelijk is vaak wordt dan via andere lokale aanwezigen advies gegeven warbij wij steeds weer met ons hoofd moeten schudden, maar dat zal nooit veranderen.

Er zijn veel mogelijkheden om wat te beginnen in Thailand maar lang niet al deze zullen successvol zijn en dat is de echte realiteit. Vraag advies waar je eerlijk wordt geholpen en het advies gratis is dan zul je ook zien dat je een goede goede toekomst kunt opbouwen in een vreemd land.

En als je wat succesvol hebt dan wordt vaak zo snel mogelijk beconcureert door links en rechts van je hetzelfde op te richten.

Je hebt gelijk met het laatste mijn bedoelingen zijn eerlijk, maar indien dit niet wordt gewaardeerd zal ik mij terug houden van dit forum om jou success niet in de weg te staan. Vindt het jammer deze opmerking maar ga het respecteren.

Sorry maar begrijp niet wat verkeerd aan mijn antwoord is, kijk maar eens rond waar dan ook toerisme is 100 kleermakers, scooter,autoverhuurders, en ga zo maar door dat is wat ik probeer aantegeven, gaat u gerust door met uw kennis te verspreiden en zal hier en daar antwoorden op een nette en respectvolle manier, sorry als ik u in de weg sta.

nee hoor u staat mij zeker niet in de weg ik vindt de antwoorden nog al geirreteerd overkomen wat zeker niet mijn bedoeling was en daarom denk ik dat een goed advies niet gewaardeerd wordt op dit forum. ik heb reageerd omdat er nogal advies wordt gegeven dat volgens mij niet goed is en zelf illegaal. maar ik zal mij niet meer uitlaten op uw advies, laten wij het hierop houden.

Beste
Nogmaals sorry maar ik begrijp totaal niet wat er geirriteerd is aan mijn antwoord, ik probeer alleen maar het kopieer gedrag aan te geven wat je vaak tegenkomt in Thailand verder laat ik het hierbij.

Dit forum is bedoeld om elkaar te helpen, laten we dit dan ook met z’n allen doen ipv modder naar elkaar te gooien.

Bij voorbaat dank voor de medewerking.

HE MANNEN!!

ik wil graag iets kwijt over dit forum,ben er wel een heel stuk wijzer van geworden,maar…
vele mensen vele wensen en ieder met hun eigen ervaring.

hoi asmase!! je bent het geschenk uit de hemel omtrent de persoon die de eindjes aan helkaar kan knopen inzake planning en actie van mensen die
echt willen gaan emigreren naar het buitenland.

ik zal zeker even op je site gaan kijken en in contact met je proberen te komen,graag zelfs,mijn tijd dringt en einde jaar moet ik changen!!!
frank

Je mag alltijd contact met ons kantoor opnemen geen problem het is juist de bedoeling om mensen te helpen, adviseren en te waarschuwen voor dat er groote stappen gezet worden. Ons advies is volgens de lokale wetgeving een ieder is welkom om advies in te winnen. Wij doen dit hier al 14 jaar nu bijna en hopen dit nog vele jaren te doen en zodanig mensen te helpen binnenkort wordt ons advies afdeling om gezet in een non profiet stichting dat ter informatie.

Ik hoop niet dat m’n bericht irritatie opwekt maar je hebt een kantoor,
dat moet betaald worden.
Non profit, hou je zoveel van mensen?
Je hebt al 14 jaar een kantoor toch hebben we je weinig op dit forum gezien, terwijl er toch heel wat vragen zijn gesteld.
Ik ben niet geemigreerd maar verblijf het grootse deel van het jaar in Thailand
Heb helaas niet zulke goede ervaringen met Nederlanders in Thailand vandaar dit schrijven.(ik ben helaas een beetje wantrouwend geworden)
Heb je (omdat je binnenkort toch non profit gaat werken)enkele tips voor me zodat andere mensen die plannen in die richting hebben daar wat van kunnen leren?
Zelf geef ik al m’n kennis zover ik die heb weg.
Groetjes