Bedankt voor de info… Ons kindje zal spijtig genoeg in thailand geboren worden. Dat men in thailand niet veel verdiend wist ik al maar er moet hier of daar toch wel iets te vinden zijn… bv. een hotel dat word uitgebaad door europeanen.
het werk wat een thai kan doen mag een europeaan niet doen tenzij je kan zingen of talles geven !! anders geen werkvergunning,maar je bent getrouwd ,dus dan gelden andere dingen !!! en regels jij mag wel openen en je vouwtje werken maar jij niet voor zover ik weet !!
groet en succes
het werk wat een thai kan doen mag een europeaan niet doen tenzij je kan zingen of talles geven !! anders geen werkvergunning,maar je bent getrouwd ,dus dan gelden andere dingen
Er is een lijst met beroepen die alleen door een Thai uitgeoefend mogen worden, zoals taxi chauffeur en nog veel, veel meer.
Met een Thai getrouwd of niet heeft daar niets mee te maken.
Zeker niet. Maar het ligt aan je kwalificaties en referencies. Zonder goede kwalificaties kom je moeilijk aan een baan, maar ben je goed opgeleid dan maak je al wat meer kans. Zeker met ervaring in het hotelwezen.
Heb vrij veel ervaring en ben al een tijdje werkzaam in de horeca… Hoe begin ik er best aan? Kan ik me zomaar ergens aanbieden of hebben ze hiervoor een uitzendbureau met job aanbiedingen? Binnen 2 maand vertrek ik voor 7 maand naar thailand om dan hopelijk in die tussen tijd werk te vinden…Als mij dit niet lukt moet ik terug naar huis keren
Momenteel heeft de tourisme sector in Thailand, waar je het zal moeten hebben, te leiden onder dalende bezoekers aantallen. Het kan dus verstandig zijn om je keuze even uit te stellen.
Een huis kopen in Thailand is geen probleem dat kan ik gemakkelijk betalen .
Ik ben 60 jaar mijn pensioen is maar 1200 euro per maand 54.000 bath dacht ik .
ik kan ook nog een som zetten van 800.000 bath op mijn thaise bankrekening .
ik drink niet en wil gewoon leven daar en een moto of kleine auto daar kopen .
Nu mijn vraag :
kan ik met 1200 euro of zoals gezegd 54.000 bath leven in Thailand .
Daarvan kunt u prima leven, meteen doen als ik u was, en als ik het juist hebt hoeft u maar 400.000 THB op een Thaise bankrekening te hebben.
Ga en geniet voor de rest van uw leven.
Ik heb al raad gekregen beter een huis te huren per E-mail ( ik zou liever kopen , maar ? ) .
Als ik een huis huur kan ik dan een auto kopen op mijn naam , ik wil niet altijd af hangen van derden .
Mischien ook voor mij ( ons ) interessant 1 jaar een huis huren en eerst een jaar rond te rijden met de auto om zoveel mogelijk lokaties te bekijken .
Ik hou niet van apartementen of woonblokken om in te wonen , liever een huis apart wat minder nieuw en minder glans , dan in zo een blok wijk of apartement te zitten , ik geef liever wat meer centen uit .
Kan U mij raad geven over de auto aankoop ( ik dacht dat U dan een vast adres moest bezitten ) .
dank U
Beste Ramo als je een huis huurt met een contract kan je ook een auto op je naam zetten.Het zou fijn zijn als je daar iemand kent die je daar mee kan helpen uiteraard heb je ook een Thais rijbewijs nodig.
Het advies wat ik je kan geven is als je gaat huren of kopen doe dat dan in een resort bewaakt (beschermd) en een stukje zekerheid en ga vandaaruit eens rustig kijken, chacha.
In een huisje ergens buitenaf lijkt mooi maar kan weleens tegenvallen.
Wij zijn net terug na een verblijf van 3 mnd.en daar hebben we heel wat van opgestoken.
In een resort kan je toch min of meer een vrijstaand huisje hebben en je daar lekker bij voelen en nogmaals een stukje zekerheid.
Dit geld ook voor kopen we zijn bij veel huizen wezen kijken en altijd die twijfel want in principe kan je in Thailand niets kopen en dat is ook wel terecht wat men ook beweert, en ik ga er vanuit dat je van je pensioen wil genieten.Binnenkort gaan wij weer terug voor 6 mnd.en weet ik weer wat meer.
De tip die je gehad hebt om eerst te huren is een goede wij gaan ook de eeste 2 jaar huren en dan zien we wel weer.Je inkomen is oke daar kun je fijn van leven het levensonderhoud is goedkoop.
Ik hoop dat je hier wat aan heb.Gr. Rob
Mijn antwoordt op uw vraag was zuiver gericht op de vraag of je van 1200 euro p/m kan rond komen en nogmaals dat kan prima in Thailand.
Ik zou u dan ook willen adviseren om er eerst voor langere tijd te gaan verblijven als u dit nog niet eerder hebt gedaan, dat is toch ook anders als een vakantie van een aantal weken.
Kijk dan goed rond waar u het zich het meest aanspreekt en ga dan ontdekken of er eerst een huis is om te kunnen huren en dan gaande weg verdere beslissingen nemen.
ik heb zelf een condo ook gekocht en ingericht en wordt inmiddels verhuurd.
ben pas 3 keer geweest maar je moet het allemaal makkelijk zien en de juiste kruiwagens hebben die alles vlot laten verlopen.
het is bar en boos in NL en ze weten niet hoe ze eht geld uit je zak moeten kloppen!!! misselijk gewoon.
ga nu weg dan ben je nog op tijd ga eerst naar thailand ,regel je zaken, en keer dan terug ,naar nl en zeg dat je oprot uit NL.
uitschrijven uit het gemeenteregister belletje naar de svb en een briefje naar de belasting dat je wegbent en voila!!!
enkele reis is voldoende
Ben ik benieuwd en de vrag aan jouw dat als je huurt een auto op naam kan zetten,dan kan dat toch ook met en koopcondo???
laat me weten.
een thai rijbewijs moet je idd halen opnieuw daaro!!
immers heb ik de mijne nodig om in spanje te rijden die ik daarna ook omwissel!! tzt.
ziektekosten ben ik nog niet uit,erbodig en ook daar is raad niet overbodig)))
OZ/CZ geven een expat verzekering uit als je mits cklientele bent van hun,zoniet moet je eind van het jaar switchen vor 1-1-10,en dan na een maand basisverzekering je expatpolis aanvragen kan zo worden omgezet!! voor thailand betaal je 241 euro p mnd wel beetje duur vindt ik
denk dat je niet goedkoper uit komt!!! maar kun je de hele wereld over met uitsl van canada en amerika.
wat ik wil heb ik nog niet gevonden,eenadvies daarin blijft welkom ook!!!
Hoi frank ja hoor geen enkel probleem even een bewijs meenemen waar je woont en een koopcontract en voila.Dar rijbewijs hoef je niet opnieuw te halen je moet een paar proefjes doen en laten zien dat je niet blind ben en klaar.Is zeer zeker aan te raden het wordt je allemaal wat makkelijker gemaaktDe proeven bestaaan uit een remproef, een afstand inschatten,heel leuk allemaat en haal dan gelijk je motorrijbewijs want dat heb je nodig.(Moet je hebben). Ik weet zeker dat je slaagt.Gr.Rob Dit geld ook voor een auto op naam maar dat maakt de dealer voor je in orde.