Emigreren naar Thailand hoe te realiseren?

Maw: je moet belasting betalen over dat salaris, als je minder verdient hoeft dat geen probleem te zijn, als je maar belasting betaalt over het minimum bedrag.

Klopt. En de belasting over 50,000 THB is ongeveer 3,000 baht.

dus als men een werkvergunning vraagt en men zegt dan men bereidt is die 3000 bath iedere maand op te hoesten ,dan geven zij je dan een werkvergunning? met en beetje geld onder de tafel?

Nee, je kunt bijvoorbeeld met je baas afspreken dat je op papier 50,000 krijgt en daarover belasting betaalt.

De werkvergunning geeft je het recht om in een bepaalde functie voor een bepaalde baas te werken, die beide in de werkvergunning worden genoemd.

hallo ben een vrouw van 28 ben ook van plan om de wonen met mijn franse vriend in thailand wat is het bestte voor mij om te doen weet niet precies hoe en wat ik moet doen…
groetjes dewi

Hoi Dewi,

Je zal toch echt wat meer info moeten geven om hierover uitspraken te doen. Willen jullie bijvoorbeeld gaan werken in Thailand ? In welke branch zou je willen gaan werken, welke kwaliteiten hebben jullie die de gemiddelde Thai bijvoorbeeld niet heeft ?
Het is namelijk niet makkelijk voor een buitenlander om een baan in Thailand te krijgen…

Kan me best voorstellen dat je weg wilt uit Nederland,veelal mensen op dit forum(mezelf niet uitgezonderd)maar je moet het wel allemaal zelf bedenken en realiseren en wat je zelf aan mogelijkheden hebt dan is je kans van slagen een stuk beter,denk er niet te makkelijk over maar ook zeker niet te moeilijk,verdiep je in de Thaise wetgeving omtrent vestiging en werken.

Ik zie wel ontzettend veel Afrikanen in Bangkok. Wat voeren die daar dan uit?

Das idd een goeie lch…vooral rond Sukhumvit soi 5 (arabische buurt) vind je veel Afrikaanse mensen, vooral in de avonduren hangen ze rond bij GUlliver’s…vraag me ook altijd af wat voor werk deze mensen nu doen…

Laten we ze uitnodigen voor dit forum dan hoeven wij ons niet meer af te vragen wat we niet allemaal moeten doen om ons daar te settelen, of is dit typisch een Nederlandse gewoonte.

hoi luitjes.
nou ik woon sinds een jaar in thailand.
en mijn buren zijn toevallig ook zuid afrikanen
zijn met een heel gezin ouders en 2 zoons.
hebben hier gelukkig allemaal een baan kunnen vinden.
het is namelijk zo als je een baan hebt .
moet de baas voor een werkvergunning zorgen.
en je kunt alleen werk doen wat een thai absoluut niet kan doen.
en piwi ben je al ooit in thailand geweest?
ken je de cultuur daar?
en zo zijn er nog een hoop dingen die je moet uit zoeken.
bvb jij bent 28 je krijgt hier geen pensioen.
en ook geen aow daar moet je allemaal zelf voor zorgen.
wij zijn hier 8 jaar op vakantie geweest.
en hebben ons jaren voorbereid.
voordat wij hier voorgoed gingen wonen.
en geloof me we leren nog elke dag.
want de thai lacht altijd,maar er zijn er maar weinig die je kunt vertrouwen.
dus denk er niet te licht over.

Mijn vriend heeft daar een duik bedrijf vandaar… maar ik ben nederlandse en hij heeft de franse nationaliteit…
weet dus niet in hoever dat verschilt met elkaar ivm visums…
ben van plan om bij hem te gaan werken als tour oparator…
ik hoop dat ik je hiermee genoeg heb geinfomeerd om mijn vraag beter te kunnen beantwoorden . met vriendelijk groet desi

kom net terug uit thailand…
snap alleen niet hoe het kan dat je zegt dat ik alleen maar werk zou kunnen doen wat een thai niet zou kunnen… ken mensen die werken in bars en in kleding winkels…
mijn vriend heeft daar een duikbedrijf en ik zal daar als touropartor gaan werken…
aziaten over het algemeen zijn zoals jij de thaise mensen omschrijft…
ik ben dr dan ook heel erg van bewust dat het niet makkelijk gaat zijn…

Als touroperator krijg je geen werkvergunning. Werken in bars: kan alleen de eigenaar als hij een werkvergunning heeft, in een kleding winkel: is millegaal.

**Royal Decree Stipulating Work in Occupations and Professions
Prohibited to Aliens B.E. 2522 (A.D. 1979)
**1. Labor work
2. Agriculture, animal husbandry, forestry or fishery, except work requiring specialized knowledge or farm supervision
3. Brick-laying, carpentry or other construction work
4. Wood-carving
5. Driving motor vehicles or vehicles which do not use machinery or mechanical devices, except piloting aircraft internationally
6. Front-shop sale
7. Auction sale work
8. Supervising, auditing or giving service in accountancy, except occasional internal auditing
9. Cutting or polishing precious or semi-precious stones
10. Haircutting, hairdressing or beautification
11. Cloth-weaving by hand
12. Mat-weaving or making utensils from reed, rattan, jute, hay or bamboo
13. Making rice paper by hand
14. Lacquer work
15. Making Thai musical instruments
16. Niello work
17. Goldsmith, silversmith, or gold-and-copper alloysmith
18. Stone work
19. Making Thai dolls
20. Making mattresses or quilts
21. Making alm-bowls
22. Making silk products by hand
23. Making Buddha images
24. Knife-making
25. Making paper or cloth umbrellas
26. Making shoes
27. Making hats
28. Brokerage or agency, except brokerage or agency in international trading
29. Engineering profession in civil engineering concerning design and calculation, systemization,analysis, planning, testing, construction supervision, or consulting services excluding work requiring specialized techniques
30. Architecture profession concerning design, drawing-making, cost estimation or consulting services
31. Dressmaking
32. Pottery
33. Cigarette-rolling by hand
34. Guide or tour conductor
35. Hawking of goods
36. Thai typesetting by hand
37. Unwinding and twisting silk by hand
38. Clerical or secretarial work
39. Providing legal services or engaging in legal work

hallo desi
hoop voor je dat het allemaal gaat lukken.
en wens jullie veel geluk
groetjes riekske

Hallo… zoals de meeste onder jullie hier ben ik ook van plan om naar thailand te verhuizen, de reden is omdat ik en mijn thaise vriendin een kindje verwachten. Maar mijn probleem is of ik er aan werk zal geraken ben kok als beroep en heb hiervan ook een diploma. Is het mogelijk om dit beroep uit te oefenen in hotels in thailand? zoja… Hoe ga ik te werk??

Hopelijk kan iemand mij verder helpen

hoi !! wat ik weet uit ervaring is dat je kindje hetbeste in nederlanf geboren kan worden,zeker als je laterz in nood verkeerd door echtscheiding,kan je en hoop ellende gaan schelen dus zorg daarvoor,verder ben ik niet zo lang hier nog maar werke n naar thialand gaan is volgens mij wel lastig opdat een thai dat ook kan doen ! maar mischien kunnen daar anderen en beter antwoordt op geven,ik ge er heen om niks meer t e doen vnadaar ik me er neit mee heb bezig gehouden.
begin anders en zaak met 3 thaise er op dus jij je vrouw je kindje en nog en kennis!!! en dan kan het geloof ik wel

succes er mee veel geld in een baan verdien je neit in thailand enkel voor je zelf wel denk ik en dan nopg moet je uitkijkene aldaar!!!

frank

MET EENBAKKIE OP WAT MOEILIJK TYPEN ZIE IK)))) sorry