Emigreren naar Thailand hoe te realiseren?

hoihoi
bedankt voorde snelle reactie en wie w eet kan ik in de firma zelf ook actuief deelnemn qua info geven . ik zelf zit in pattaya central part.
ik zal dinsdag even contcten

groet en een fijne voortzetting v d pinkerweekend

frank

Gratis advies is leuk, maar het moet wel juist advies zijn. En daar heb ik nu een probleem met Asmase, afgezien nog van de adverenties voor het eigen bedrijf.

Asmase weet blijkens de eigen website niet wat een visa is en spreekt over een visa wanneer een verlenging van de toestemming van het verblijf wordt bedoeld.

In de andere 2 onderwerpen waarop door Asamase in het forum advies is gegeven wordt verkeerde informatie gegeven. Het advocatenkantoor kent de huidig geldende poltitieorder nog niet eens…

Het geeft mij weinig vertrouwen.

Asmase zal hier zeker op reageren lijkt mij.
zo niet?

oke!! dan!!

ja dat weet ik ook niet las het maar zo toevallig,heb weinig wel soms! vandaar!!
Ik weet ook niet precies in hoeverre ji bekend bent met alle zaken wetten enregels,blijkt anders te zijn dan anderen zeggen.
dat is nu net mijn probleem,enkel te zoeken naar de ware info die niet doen teleurstellen als ik daadwerkelijk overstap,en blijkt dat ik inderdaad verkeerde info heb gehad.
gelukkig weet ik behoorlijk veel en zal gaan luisteren in een gesprek wat er wel en niet omgaat in die firma!!!
ik weet niet in hoeverre jij hier bekend staat in die zin dat het je werk is of een hobby of etc ,antwoordt hierop is altijd welkom!

!!!misschien eens een leuke tip om in het midden deslands of op bep lokatie en meeting-live te organiseren en dat we alle update van een ieder gaan bespreken in een groep,en deze aantoonder maakt!!! en misschien dan ook alweer een volg date gaan plannen!!!

frank

Al ons advies is gratis voor een ieder, want goed advies is niet te betalen. Je hebt groot gelijk indien je niet iedereen vertrouwd maar je moet niet slecht of afkeurend op iemand reageren zonder dat je weet dat het fout zit. Wij zullen binnenkort op onze website ook meningen van onze klanten weergeven over ons kantoor , indien iemand langskomt voor gewoon advies wat en hoe te doen dan hebben wij nog geen geld gevraagt als wij documenten moeten regelen en de fouten oplossen die er gemaakt zijn dan rekenen wij wel een bedrag deze zijn op onze website direkt te vinden en geen geheim of verborgen kosten.

Ik ben niet echt iemand om op forums te zitten, ik ben op dit forum gekomen omdat ik hierop gewezen ben door een aantal clienten die advies in uitvoering hebben gebracht en toch bij ons tegenkwamen om het te verbeteren.

Maar nogmaals wij dwingen niemand om op onze website te komen of onze service te gebruiken, het blijkt wel dat er veel mensen zijn die graag goed advies willen.

Ik hoop dat dit wat duidelijker is , en laat mij aub weten als ik niet gewenst ben op dit forum dan zal ik mij zeker ver houden.

Kan mij trouwens iemand zeggen hoe ik mij kan afmelden van dit forum, zodat mijn email adres niet meer in het systeem is? Alvast bedankt

Hoi Joppe,

NOu ,je wet best wel wat betreft inkomens belasting !!

hb ik de vraag als je die hoop ik te beantwoorden,bijv…
ik verblijf middels visa aldaar zonder werk wel koophuis,en geldbedrag op bank of middels border-visa 2 keer p jr. oke…
1/-moet ik als ik ingezeten wordt van thailand,en ik heb GEEN inkomen uit thailand maar wel WERELD inkomen,die deels aldaar ook belast zijn!
2/-ben ik dan nog belasting plichtig in thailand?
er bestaat geen vermogensbelasting,en inkomstenbelasting wordt gezegd!!
ik zelf dank dat laatste wel(((,maar wel veel minder uiteraard? antw hierop graag svp!
3/- zo ja hoeveel procent moet ik dan van mijn bruto/netto inkomen betalen aan belasting?

echt een irritante vraag die veel belovend kan zijn.

hoor je graag

frank

Op 27 juni is de eerste bijeenkomst van de NVT chiangmai, iedere nederlander is welkom ik zal ook als mede oprichter aanwezig zijn.

27 juni , 19.00 uur in het Grandview Hotel (superhighway) Chiangmai, voor aanmeldingen even bellen of via de email op onze website. daar staat het email van de NVT op. Graag wil ik een ieder te woord staan.

M.a.w.: jullie advies is niet goed, want gratis ???

Afmelden op dit forum is mogelijk op een bericht achter te laten bij de helpdesk die hier te vinden is:

http://www.wereldwijzer.nl/forumdisplay.php?f=842

Echter is het dan niet meer mogelijk om berichten te plaatsen.

Net zoiets als het antwoord Thaivisa.com is niet up to date maar wel een goede informatie bron.
:slapen:

HOI RICHARD, EN OOK VOOR ALLE ANDERE LEZER(E)S(SEN),

het continu gensje ovespringen is voorbij!!! kan niet meer!!! nieuwe wet vanaf 1 juni j.l

verder terug naar eigen land na 3maanden en dan 30 dagen eruit blijven en dan mag je weer naar thailand.

als je getrouwd met thaise in thailand moet je 400.000 batjes opd e thaise rekening 3 maanden zetten of 1300 euro verdien van uit nl dan mag je heel jaar blijven.
of pp 16.000 euro op de thaise bank en je mag heel jaar blijven.

vraag als je nog v ragen hebt

groet frank

Wat hebben die Thais het dan goed in ons landje he, en wij maar hunkeren naar een ongemoeid verblijf in Thailand :mad: meestal omdat het ons hier niet zo bevalt en daar het gras zo groen blijkt te zijn :chin:.

zekers jan!!

als je wilt verdienn moet je in nL komen werken en wonen,maar heb je ze verdiend,dan zo snel mogelijk weg anders plukken ze je kal)) net als kippen!!!

hahaha

idd we hebben het niet slecht hiero(nog niet)))

da komt nog!! 334 miljard euro staasleningen!!! knap hoor!!!
open economie!! vel praten weing doen!! super kabinet hebben we ECHT wat an(((

Zat jij ju wel of iet in THAILAND jan?

weet niet meer

iig 

de groeten

mazlle

frank

Mijn (Thaise) vrouw wil absoluut niet in Thailand wonen dus gaan we alleen op familie(vakantie) bezoek etc. En nogmaals het gras bij de buren is altijd groener, en als je praat over bureaucratie dan ben je daar nog verder van huis dan in Nederland maar als ik kan rentenieren neem ik dat allemaal op de koop toe.:biggrin:

Daar ben ik het zeker mee eens…het lijkt in Thailand altijd alleen maar rozengeur en maneschijn, maar als je er gaat wonen en werken kom je er zeker snel achter dat dit niet het geval is…en toch willen wij nu de stap gaan nemen en lekker die kant op verhuizen… :slight_smile:

Kom je dan zeker opzoeken, maar ben wel eens mee geweest met een bezoek aan het immigrationoffice met mijn zwager zo een stapel papieren had ik van me leven nog niet gezien, krijg het hier af en toe al wel eens spaansbenauwd van dat soort dingen, dat er daar bijna me broek vanaf zakte, ben inmiddels al wel wat gewend maar toch…:mad:.

yep is zo!!!
hebbie gelijk in!!
maar ik ga WEL)))) l.o.l
Het is (nog) niet zo slecht!!hier in NL
pluk de dingen, en bereidt ze, gooi het afval weg,toch!!
Als je niet wilt moet je niet gaan,en dat het gras groener is)) ik heb daaro geen gras gezien))) hihihi ik weet wat je bedoelt.

groet
frank