Emigreren naar Peru

ja dat zal makkelijk zijn als je gelijk kan betalen en dan heb je ieder geval een zorg minder. je hoef dan ook niet op te letten als je terug gaat naar nederland om nog 30 dollar te betalen. maar als ik in peru ben dan ga ik echt niet terug. hoe gaat het als je ga trouwen in peru?

Voor het trouwen moet een hoop papier werk geregeld worden. Ergens in deze thread heb ik een lijst gezet. Alles moet vertaald worden en gelegaliseerd. Vervolgens is het aanvragen van de verblijfsvergunning ook en een heel circus wat best lang kan duren. Het is dan ook weer papieren hier en daar, van A naar B naar A enz… Als je echter alles doet wat ze vragen dan krijg de carnet altijd.

ok dat vindt ik niet erg om alles te regelen om te kunnen trouwen. stel ik ben op vakantie in lima met retour ticket en ik heb daar erg naar me zin zo erg zelf dat ik wil blijven in lima. dan kan ik zonder problemen blijven in lima? dan ga ik wel alle diploma’s en papieren omzetten in andere taal voor in peru. ik heb heel veel intresse om daar te gaan wonen.

Als je mogelijk wilt blijven, vul dan 180 dagen in op het formulier voor de visa. Je kunt namelijk altijd korter blijven, maar nooit langer. Na 6 maanden zul je grens over moeten om het visum te verlengen. Dat kan ook Chili of Ecuador zijn.

Het niet gebruiken van je ticket terug is verder geen probleem.

ok als ik grens over ben dan kan ik ook gelijk weer terug naar lima of moet ik paar dagen in andere land verblijven?

Hoi Peter,
Ik heb dat 2j geleden ook es moeten doen…en was toen in Bolivia de grens over gegaan…en aan de Peruzijde zeiden ze me eerst dat ik gewoon een paar uur moest daar zijn …en mocht terug komen…maar ja…nadat we naar La Paz waren geweest en s’avonds weer wouden oversteken…zei de douane in Boliviav dat het 24u moest zijn…maar aangezien de Bagage aan de overkant stond in een hotelletje…hebben we na zeuren en klagen…en met 2 flessen fruitsap toch mogen oversteken…! Dus 24u is een sleutelwoord !

Ik heb dit ook meerdere keren gedaan, maar ik ben altijd 1 of meer dagen weggebleven. Niet omdat dit noodzakelijk is, maar omdat ik altijd een paar dagen vakantie maakte.

Soms hebben mensen problemen als ze de grens overstekken en meteen weer teruggaan. In andere gevallen is er geen probleem. Volgens mij weten ze bij de grens ook niet hoe het zit. Als je 24 uur wegblijft heb je verder in iedergeval geen problemen.

ok is die grens overgang ver van lima of kan je beter een vliegtuig pakken en dan naar andere land toe gaan en dat je dan dag later terug ga naar lima en krijg je bij de grens overgang ook dat papier voor visum?

Met bus naar het noorden (Lima - Tumbes) is 18 uur. Vandaar uit kun je gemakkelijk de grens met Ecuador oversteken. Neem een bus en geen taxi, de taxi’s zijn vaak oplichters.

Naar het zuiden weet ik niet hoeveel tijd dat precies is met de bus, maar volgens mij is dat langer. Ze hebben de visum papieren ook op de land grenzen.

Vliegen is natuurlijk sneller, maar meestal ook duurder. Ik heb ook wel eens een aanbieding voor een vlucht naar Argentinie gedaan.

Het systeem zal wel hetzelfde zijn…alleen op de luchthaven kom je niet weg met 2 flessen fruitsap moest het niet juist zitten !
Het is wel sneller en handiger !

ik vindt met vliegtuig toch iets makkelijker. het lijkt me niet echt lekker om 18u in bus te gaan zitten met warme weer in peru. maar met de bus zie je ook meer van de omgeving van peru of je kan zelf gaan rijden met de auto rij naar de grens toe. dat gaat wel goed komen. is er ook nog optie om met de boot naar anders land te varen?

Er zijn hier bussen die een stuk comfortabler zijn dan wat we in Nederland gewend zijn. Airco en comfortable slaap stoelen zijn mogelijk. Je kunt inderdaad ook gemakkelijk onderweg andere plaatsen aandoen. Bij een rit naar het noorden bijv. de stranden rond Mancora.

Behalve dure cruizes zijn er volgens mij niet veel opties om met de boot het land te verlaten. Tenzij je niet over zee bedoeld. Via de rivieren van de jungle kun je namelijk wel Brazilie bereiken, maar dat is wel een lange route. Wel avontuurlijk natuurlijk.

dan kies ik wel voor de bus. want ik wil dan ook van omg. genieten als ik in peru ben. ik dan dan 24u lang brazilie verkennen en daar overnachten om later weer terug te keren. moet ik bij de grens betalen als ik terug wil?

Bij de grens hoeft niets betaald te worden.

ok dan wordt je als tourist wel heel gemakkelijk gemaakt om langer te blijven in peru.:slight_smile:

ik zag ook dat lufthansa goedkoop ticket verkoopt en dan kan je beste vanaf frankfurt vertrekken en dan blijf ik zeker 180 dagen in lima. stel je verliest dat papiertje. wat moet je doen als dat gebeurt?

Ik weet het niet precies, want ik ben de papiertjes nooit kwijt geraakt. Maar ik vermoed dat je dan een halve dag in rij moet gaan staan bij de immigratiedienst, vervolgens geven ze je een boete (weet niet hoeveel), dan moet je de Banco de la Nacion om te betalen. Daar zal je ook wel weer een paar uur in de rij staan voordat je kunt betalen. Vervolgens moet je weer terug naar de Immigratiedienst om het bonnetje van de bank te laten zien. Dat kan dan pas de volgende dag omdat de immigratiedienst 's middags gesloten is. Tenslotte krijg je een nieuw papiertje en kun je vertrekken.

dan kan je beter papier in je pastpoort opbergen en dan raak je ook niet kwijt denk ik. hoe gaat het nu met jullie in peru?

Inderdaad gewoon het papiertje niet kwijtraken, dan is er ook verder niets aan de hand. Met ons gaat verder alles goed hier. Veel success met jullie emigratie naar Peru.

ja dat gaat wel lukken en we vliegen vanaf frankfurt. mocht ik nog wat vragen hebben dan kom ik hier weer op terug,