Emigreren......maar niet alleen

:dag:Hallo Allemaal.

Mijn naam is Isa, en ben 36, en woon in Apeldoorn, ben leuk, open, eerlijk, spontaan, betrouwbaar en zelfverzekerd.
Wil volgendjaar emigreren.
De reden dat ik weg wil: Dat ik niet kan aarden in Nederland, en het klimaat dat speelt ook de grote rol.
Dit jaar heb ik van me Reumatoloog te horen gekregen dat ik spier-reuma heb, en dat ik beter kan gaan wonen in een warm klimaat.

Eigelijk wil ik al jaren emigreren, maar blijkbaar nooit de stap durven zetten, want waar ik toch tegen aan loop, is dat ik alleen ben, en deze stap graag zou willen zetten met mensen die ook heel graag willen emigreren.
en het geen probleem vinden dat ik wat onder de leden heb!
Zie je het nog steeds zitten om met mij (ons) de uitdaging aan te gaan?

Intussen wil ik ook graag in contact komen met mensen of lotgenoten, die deze stap al hebben gedaan om weg te gaan uit Nederland.

En tips zijn ook van harte welkom!

Kijk uit naar jullie reacties…

Groetjes Isa.

en tot slot wil ik nog even toevoegen, je hoeft echt niet bang te zijn dat ik erg veel hulp nodig heb! (bedoel met me Spier-reuma)
Ben een zelfstandige meid, doe alles alleen, en vind het erg moeilijk om mensen te vragen als het echt niet gaat!

Dag Isa…allereerst respect en stoer wat betreft je bericht…
ik ga dit jaar ook emigreren…ik heb gekozen voor Curacao…vindt het wel spannend, maar ook wel weer een avontuur. Ik kijk er alleen een beetje tegenop dat ik alleen ga…
Ik heb er al eerder gewerkt, dus zodoende, het land bevalt me uitstekend, daarnaast ben ik Nederland wel een beetje zat…tijd voor iets nieuws…
En jij; heb je al een keuze gemaakt waar je naar toe wilt…

Groet,

Ben

hoi Ben.

Thx voor je respect :slight_smile:
Ik heb nog geen keuze gamaakt, Heb wel aan Curacao gedacht, het is daar wel altijd heerlijk warm.
Echt wat voor mij…(maar vocht is ook een probleem, en vraag me af of dat op Curacao wel heel erg aanwezig is)
Dus je begrijpt het wel, ben nog aan het zoeken…

Maar je wil dit jaar las ik, zou ook wel dit jaar willen, maar zit nog ergens aan vast, dus ik moet nog even wachten :frowning:

Groetjes Isa.

Allereerst onwijs veel respect! hier kan een mens nog eens een voorbeeld aan nemen!
WAUW altijd een normaal leven gahad en plots hoor je dat je Spier-reuma hebt, dat zal wel even een klap in je gezicht zijn geweest.
En dan begrijp ik het heel erg goed dat je weg wil!

Zou ook niet ergens alleen naar toe willen, liefst samen met een groep of met een paar mensen, en het is ook veiliger.
helaas durf ik zelf deze stap echt niet te zetten. hou te veel van dit landje:-)
Hoop dat er mensen zijn op deze planeet die deze uitdaaging met jou willen doen. en niet bang zijn dat je wat hebt.

Mijn Tip is: huur samen met deze groep mensen een huisje, en zie dan verder wat je gaat doen.

En mensen van deze meid kan je nog eens wat leren!!!

Nog maals mijn RESPECT!!!

o ja Isa denk dat Curacao niets voor jou is.
te veel vocht…

Hallo,

Mijn moeder heeft ook reuma maar dan niet spier reuma. Maar zei was op vakantie gekomen naar mij toe in Kuala Lumpur en zei had daar totaal geen last van haar reuma en ditzelfde had ze in Australie ook maar ik denk dat die landen wel vrij lastig zijn om naar toe te emigreren. Succes met het zoeken als je iets echt wilt gaat dit je vast wel lukken. Ik ben zelf bezig met een procedure voor Nieuw Zeeland die hopelijk over een paar maanden is afgerond.

Even wat tips: www.emigratie.startpagina.nl
www.emigratie.nl
www.emigreermagazine.nl

weet niet of je deze site’s al kent, zo niet, het zal je een heel stuk op weg helpen.
suc6.
en nog maals heel veel RESPECT:thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup:

oja vergeten en natuurlijk kan je ook op www.google.com kijken, is ook heel veel te vinden over Emigreren.
maar dat wist je natuurlijk al:tssk:

suc6 meid.
hoop dat je de reis-genoten zal vinden, die deze uitdaging met jou aan willen gaan!

:thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup:

:dag:

Thx voor jullie reacties: hgfdhjgdhhhj en Moira.

Moira: zal eens op je site kijken.
en hoopelijk lukt het om naar N-Zeeland te gaan
suc6.
als je nog tips hebt zijn die ook onwijs welkom!

hgfdhjgdhhhj: bedankt voor al je site’s,
en voor al je respect’s en :thumbsup: dit doet me echt goed.

en als er nog meer mensen zijn die tips hebben dan ben ik er erg blij mee:smile:

En natuurlijk zoek ik nog steeds mensen die ook willen emigreren.

Graag gedaan meid.
zie dat er nog steeds niemand (bijna) heeft gereageert.
erg jammer… maar zie dat ik er meer mee zit dan jij, hahaha
maar hoop echt voor je dat er echt iemand is op deze wereld, een open hart heeft en graag met jou dit avontuur aan wil gaan.

(mensen waar zijn jullie bang voor? vertel me dat eens)

Gr Claire.

Hallo Isa,
ik ben net lid geworden van wereldwijzer.
Heb ook onmiddelijk een oproep gedaan. Ben op zoek naar een warm land waar ik voor 500 euro per maand kan huren en eten.
Ben afgelopen winter op Curacao geweest, heb zelf al jaren last van mijn knieen. Toen ik daar was had ik nergens geen last meer van, ik wandelde iedere 10 tot 15 km en niets geen pijn meer. Ik zat nog geen 5 minuten in het koude vliegtuig en had al weer last. Volgens mij zijn de Antillen zo gek nog niet. Je voelt je daar ook niet zo snel alleen, overal kom je Hollanders tegen. Maar wat ik ook wilde vragen, wil je daar gaan werken ?

Hallo Claire,
ik ben er niet bang voor, ik zoek zelf ook iemand.
Heb eerst op marktplaats geprobeerd , nu probeer ik het hier.

Hallo Haasje.

Wat leuk dat je reageerd,
Je hat hele maal geen pijn meer, geweldig is dat hé?
Je knapt er dan zo van op, en engergie voor 10.
Het lijkt me zo heerlijk om daar te zijn, ben alleen bang voor vocht, is dat daar erg, of valt dat wel mee?

En weet niet hoe lang ik daar zal zijn, maar vrijwillergerswerk is altijd leuk om te doen.
Maar kan ik niets vinden, is het ook geen probleem!

o ja en welk land ik ook ga wonen met of weinig geld, het moet er wel warm zijn.

Ik ben een maand in Curacao geweest en heb niets van vocht gemerkt.
(Maar ik heb dan ook geen reuma)
Het enige wat vochtig was, was het zwembad en de zee.
Maar als je er niet gaat werken zijn de centjes zo op, het is er niet erg goedkoop. Zelf ga ik mijn huis verkopen, met dat geld kan ik als ik het rustig aan doe 10 tot 15 jaar mee vooruit.
Ik was ook opzoek naar iemand een man of vrouw (niet voor een relatie) maar om de huur van een huisje of apartement mee te delen.
Zo ben je de eerste tijd niet en alleen en kunnen de kosten gedeelt worden.

Ben ooit op aruba geweest, en hat nergens last van, (maar dit is al jaren geleden.)
Maar de mensen in me buurt maken zich meer zorgen over vocht, dan ik, geloof ik.
eerst genieten van het land, en dan kijk ik wel wat rond voor een leuk baantje.
Ben ook opzoek naar een man/vrouw (niet voor een relatie) of een groep mensen.

hoi isa,
ik vind het ontzettend dapper en moedig van je,dat je de stap hebt durven nemen,maar bekijk het niet allemaal roos kleurig,en ik weet waar ik het over hebt
ik ben vorig jaar geemigreerd naar tanzania,ik heb alles achter gelaten in nederland,mijn man,kinderen,familie,vrienden en mijn winkel verkocht.ik heb nog geen minuut spijt van mijn stap.
maar het was een moeilijke weg,omdat ik tegen zoveel onbegrip aanstuiterde van de mensen,iedereen verklaarde me voor gek,mijn hoofd leefde in twee werelden,in nederland bouwde ik af en in tanzania bouwde ik op,heel dubbel
als je weet naar welk land je wilt,kun je misschien ook bij de ambassade informeren
ik wens je heel veel succes toe,waar je ook naar toegaat!!!
groetjes ineke

Hoi Ineke.

Wauw Tanzania, lijkt me ook erg mooi.
Hoe is het daar, het hele jaar warm?
De keus word wel steets moeilijker waar ik nu naar toe wil.
Maar blijf zoeken naar me plek(je)

Het zal wel moeilijk zijn om iedereen achter te laten, maar doe het echt voor me zelf, wil geen pijn meer hebben, vooral de winters zijn de hell
Wil genieten, en niet meer belemert worden door constante pijn!

Als je nog tips hebt zijn die ook heel erg welkom!

Maar je woont daar in Tanzania hele maal alleen?

Grtz Isa.