Tanzania is een waanzinnig mooi land,de eerste keer dat ik hier kwam deed ik safari,en vanaf het eerste moment was ik verliefd op dit land,dit voelde als mijn thuis.eenmaal in nederland terug gekomen,kon ik mijn draai niet meer vinden,ik ben 3 maanden later terug gegaan om mijn gevoel te bevestigen,wat ik nou eigenlijk wilde,en weer op het moment dat ik op het vliegveld arriveerde,wist ik het,hier wil ik wonen,de mensen,cultuur,natuur,de massai,alles pakte mijn hart.
ik heb mijn hart en verstand gevolgd,ik wil niet later op een leeftijd komen en zoiets hebben van:had ik maar.het is hier het hele jaar door warm,soms koud(23 graden)hahahaha.
als je nog niet precies weet welk land je wilt,raad ik je aan om kleine vakantie,een dag of 12,of heel veel informatie zoeken op internet of het desbetreffende land,alleen “proef” je de sfeer niet.
En ja,ik woon hier alleen,ik heb inmiddels een hele leuke vriendenkring opgebouwd,met o.a. ook nederlanders.
ik weet niet of je het leuk vind,maar je kan me uitnodigen op Hyves,daar zet ik mijn verhalen en foto’s op,dan krijg je misschien een beetje indruk.
mocht je nog vragen hebben,stel ze gerust
Succes!!!
groetjes Ineke
Zelf ben ik net terug van ruim een jaar Curacao, het is er heerlijk, maar super vochtig! Als je een zak chips op tafel legt is het binnen 20 minuten zacht/week. Dit is in het regen seizoen het ergst. Tja, het is een tropisch eiland! Suriname is trouwens net zo vochtig! Maar wel handig omdat ze daar nog beter nederlands spreken dan de Antillianen! Bovendien niet duur en erg gezellig!
Succes met zoeken/ emigreren!
Tja een eiland is zo wie zo niet echt goed, (zoals je hierboven bij het voorige berichtje al hebt gelezen)
Maar die warmte zou zo goed voor je zijn!
Jammer dat er geen mensen zijn die samen met jou weg willen, (wat zijn we bekrompen en azo.)
en zo als je weet ik wil niet weg uit nl.
Denk steeds waarom wel lezen dit bericht, maar geen leuk berichtje achterlaten, bedoel geef tips of zo.
of dat mensen afhaken, vertel de rede waarom je afhaakt?
daar ben ik benieuwd naar!
Mensen zien jullie het niet zitten of te emigreren, Maar wil je liever als het winter is in NL ergens overwinteren.
dan is dit ook priema…daar doe ik echt niet moeilijk over…
hoi Isa,
ik ben net nieuw hier en wilde weten als je al geemigreerd was.
mijn bedoelling is binnen de twee jaar te vertrekken naar Sri Lanka.
in Juli dit jaar ga ik bij eerdere geemigreerde vrienden eens goed kijken als er voor mij daar ook iets op te zetten is.
ik wil ook al jaren weg naar betere oorden
Wil je meer weten laat het mij gerust weten.
met vr gr Mario
Oh emigreren… Jaa… Ik wil… Dit is ook al een droom van mij. En graag naar
Curaçao… Ik wil daar volgens jaar eerst 3 maanden stage lopen. En daarna geld sparen voor emigratie… Dus ik zou dolgraag met je mee willen, ik heb alleen nu geen geld. En moet nog 1 jaar studeren. Daarna zou ik een baan willen zoeken daar ergens. Misschien kan ik wel met jou/jullie in contact blijven? Zodat ik tegen die tijd jullie hulp kan inschakelen over hoe jullie het allemaal gedaan hebben…?
Hallo Alexandra,
even voor de duidelijkheid, Curaçao is niet Sri Lanka.
Zelf wil ik met hulp van mij beste vrienden die al daar zitten iets opzetten.
Alleen of hopelijk met 'n nieuwe relatie. :chin:
Er zijn mogelijkheden maar je moet betrouwbare mensen kennen, die weten, zonder eigenbelang wat je moet en met wie je in zee kan gaan.
vr gr Mario
zo relax hoor was geen aanval maar het was om verwaring te voorkomen. Via Sri Lanka forum vind je misschien ook weer mensen die je tips kunnen geven enzo omdat die mensen misschien eerder daar in lezen.
Moira1309…Dit was ook absoluut niet naar jou toe hoor, maar naar mariov, die doodleuk zegt dat het sri lanka iets anders is dan curaçao… Want dat had ik zelf ook wel begrepen… Ik sta dan ook voor 100 procent achter jouw reactie, dat ze dat beter dan in het sri lanka forum kan doen…
Beste Alexandra,
en de rest van het volk die menen hier even op te moeten reageren,
ik begreep hieruit dat de hulp/goede raad vanuit Sri Lanka als ik daar ben voor Curaçao zal zijn.
sorry voor dat misverstand, was niet kwaadwillens bedoeld
Met vr gr Mario
de rede dat ik reageer is omdat ik automatisch emails krijg omdat ik in die topic heb meegeschreven.
Ik geef alleen een tip niet meer en niet minder en daar mee kun je doen wat je wilt. Succes met de emigratieplannen.
Ik ben nog niet vertrokken, zit nog steeds in dit ******land.
er is veel gebeurt de laaste tijd.
hat plannen om dit jaar te vertrekken.
maar kan dit vergeten. ben heel erg opgelicht door me ex-vriend.
maar laat me niet klein krijgen en hoop echt volgend jaar met het beetje geld wat dan gespaart is, om dan te vertrekken.
het maakt me niet uit waar heen, en zou erg leuk/fijn zijn om met een aantal mensen te gaan.
Hoe is het gegaan met je?
daar was ik benieuwd naar…
ikzelf heb eigenlijk alles hier…maar heb een knagende ontevredenheid
ik mis een warm klimaat en een mooie omgeving een stad met wat flair/touristen zou mooi zijn,
daar ik mijn eigen beroep wil uitoefenen. ik zit in de Beautybranche, maar is er wel werk?
zou ik dit op dit moment zeker weten dan zou ik direct gaan plannnen tenslotte zit je zo weer in Nederland-auto huren en pension overnachten en fam en vrienden bezoeken die je mist…Maja
Indien je nog steeds wilt emigreren of eerst alleen wilt overwinteren,wat volgens mij een zeer goede inleiding is om het emigreren ter plaatse te onderzoeken,dan zou ik aanstaande winter wel met je mee willen gaan om te overwinteren.
Ik heb het dan over de maanden november,december,januari en februari.Ben zelf net terug van Bali alwaar je goedkoop kunt huren voor overwintering.