Emigreren maar dan wel voor goed.

Hallo,

Wij zijn afgelopen augustus naar Alanya geemigreerd en inderdaad vallen dingen vaak niet mee. Het is belangrijk om je droom te volgen en goed na te denken. Een financieel appeltje voor de dorst moet je wel hebben om het even uit te houden hier. Voor ons waren de redenen hetzelfde, Nederland is een stuk koeler geworden (zowel weer als mentaliteit van mensen). Het bevalt ons hier prima en leren iedere dag bij. Wellicht redden we het niet hier maar deze ervaring PAKKEN ZE ONS NIET MEER AF.

Ga voor je dromen (maar blijf nadenken).

Groetjes Angelique

Hoi Angelique,

Wat leuk om te lezen dat ik niet de enige ben met mijn gedachten, wensen en dromen en erg goed (nuchter) dat je inziet dat je het misschien niet gaat redden. Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat ze je in ieder geval die ervaring niet meer afpakken.
Ik heb ontzettend veel vooronderzoek gedaan en moet eerlijkheidshalve toegeven dat ik bang ben dat we het “nu” niet gaan redden en heb het tot onze spijt op de lange baan moeten schuiven. Wat niet wegneemt dat de droom blijft, zonder twijfel. Ik blijf er ook naartoe werken en heb er ook niet voor niets 2 jaar voor uitgetrokken. En mocht het langer duren dan is het ook geen probleem, bepaalde zekerheden wil ik gewoon voor mezelf hebben.

Ik hoop voor jullie dat je daar kunt blijven en wens jullie heel veel voorspoed, wijsheid en geluk toe!

Groetjes.

Hallo,

Gewoon blijven dromen, de voorpret is al geweldig en de voorbereidingen leiden een beetje af van het leven in Nederland. We hebben er ook lang over gedaan om hier naartoe te gaan. We hebben een zoon van 14 jaar en het valt voor hem ook niet mee. Hij zit nu op een Turkse school en tot onze verbazing gaat het heel goed. We beginnen hier een nieuw bedrijf en gaan actieve excursies en reizen organiseren, wellicht leuk om eens op onze site te kijken www.tra-travel.com We zijn gek op natuur en wandelen en willen daar ons beroep van maken. Nogmaals we zetten alles op alles om het te laten slagen maar zo niet …

Nou gewoon volhouden en nieuwe wegen zoeken. Wat hier wel veel wordt gevraagd is bij call centers maar ik weet niet of dit nu een droombaan is.

Groetjes Angelique

Hoi Angelique,

De voorpret is idd geweldig en het is zeker een aangename afleiding van het dagelijkse leven hier. Wat leuk dat jullie zoon het zo goed doet daar op school, kinderen pakken het gauw op hoor en de Turkse mensen zijn ook zeer behulpzaam en geduldig met alles is onze ervaring.
Ik ga zo gelijk even een kijkje nemen op jullie site, ben zelf ook gek van natuur etc en die heb je daar genoeg. Heel veel succes met alles en mocht ik mensen weten die op zoek zijn naar zo’n soort vakantie dan zal ik jullie site aanbevelen.
Ik weet dat werk als callcenter agent daar vrij eenvoudig te krijgen is maar dat is nou niet echt hetgene waar ik van droom, ben zelf supervisor geweest op één van de grootste callcenters hier in NL en ik ben er niet voor niets vertrokken. Maar ik vind het voorlopig prima hoor, ooit worden onze wensen vervult en daar werken we zelf erg hard naartoe. :wink:

Groetjes, Fey

Beste Angelique,

Heb de site bekeken en heb er een paar opmerkingen over…

Jullie zijn geen lid van ANVR/SGR,maar dat risico nemen de boekers zelf.

Ik zie ook niet waarmee gevlogen word/transfers die jullie doen,vliegveld/hotel…

Hotels qua verblijf worden uberhaubt niet genoemd.

Let wel:jullie ideeen zijn goed,programma’s zien er goed uit,maar het is te"vaag’’

Laat je niet tegen houden! Ik heb lange tijd in Side gewoond , helaas is mijn relatie verbroken.
Maar ook IK werk nu hard om zo spoedig mogelijk terug te kunnen naar Turkije , en daar weer fijn te gaan wonen!

Liefs,
Dave

Dave…

Dit was objectieve informatie…geen’‘windmolen’'effect.

Oh dit laatste bericht was niet voor jou bedoeld , maar gewoon in het algemeen een peptalk , van laat je niet tegenhouden want het komt goed…

Misschien heb ik het verkeerd omschreven!

Dave

Hey Deefke,

Voor mij was het duidelijk hoor, thanx voor je peptalk! Naar voor je dat je relatie over is en tof dat je ook weer heel hard aan het werk bent om terug te keren naar een blijkbaar voor jou toch hele fijne plek.

Keep up the good work en veel succes met het verwezenlijken van je dromen!!

Fey :smiley:

Gelukkig!! Waar wil je uiteindelijk gaan wonen?

Groetjes,
Dave

Onze droomplek is Oba (een buitenwijk van Alanya)
Het leuke is dat ik op de website van Angelique dit geweldige plaatsje ook weer tegenkwam, zelfs op de foto’s staan voor mij zeer bekende plekken, dan komt ook gelijk dat verlangen weer dubbel en dwars naar boven.

En jij? Weer terug naar Side of trekt deze plek je minder door herinneringen en wil je een andere plaats gaan ontdekken?

Groeties, Fey

Hallo Hans,

Ik heb even hun voorwaarden doorgelezen en voorzover ik het begrijp zijn zijzelf geen Nederlandse maar een Turkse onderneming.

Tra-travel werkt via een andere Nederlandse reisorganisatie die wel bij de ANVR zijn aangesloten.

De betalingen, afhandelingen en reisbescheiden verlopen buiten TRA-Travel om en geschieden uitsluitend via VakantieXperts “de Planeet” te Beuningen (telefoon 024-6779411). **Hierop zijn de ANVR-Reisvoorwaarden van toepassing.

**

Leuk zeg! Nee ik wil niet meer na Side. Tenminste dat denk ik niet.
Ik twijfel nog welke plek het moet worden. Eerst dacht ik Marmaris , achteraf denk ik , in de winter is Marmaris vreselijk heb ik begrepen. Toen dacht ik aan Antalya , en dat lijkt me nog steeds de meest goede plek , al mis ik daar wel weer Side omdat het allemaal hoogbouw is… :stuck_out_tongue: … Tja ik zeur nou eenmaal graag … hahaah :lol:

Hallo Hans,

Wij zijn inderdaad geen lid van ANVR/SGR, voor dit soort verenigingen moet je een omzet hebben van minimaal 250.000 dus daar zijn we nog even te klein voor. Inderdaad nemen mensen zelf het risico maar wij verzekeren dat alles goed zit (neem dit van mij aan).

De vliegtickets dien je zelf te boeken (je kunt dan de kosten van je vakantie zelf in de hand houden) veel maatschappijen bieden aan inclusief vliegreis maar de mensen betalen dan onnodig veel. Als je een leuke reis ziet kun je via een goedkope vliegmaatschappij je eigen tickets boeken.

Het vervoer van en naar het vliegveld is apart bij te boeken. Bij iedere reis staat onderaan precies vermeld wat inclusief en exclusief is.

Wat betreft het hotel. We hebben verschillende hotels in de regio van Alanya. Wij willen het juiste hotel boeken bij het juiste gezelschap. We hebben bijvoorbeeld een hotel in het centrum van Oba maar ook rustiger gelegen. Zoals vermeld onderaan passen we dit aan maar je kunt zeker zijn dat alle hotels goed beschreven zijn bij ZOOVER.

Wij willen ons onderscheiden door kwaliteit en kleinschaligheid.

Ik wil je wel bedanken voor je opmerkingen. We zullen nog eens goed kijken op de site of we het een en ander duidelijker aan kunnen geven.

Groetjes Angelique
TRA-Travel

Even voor de duidelijkheid “TRA-Travel” is wel degelijk een NEDERLANDS bedrijf. Wij wonen in Alanya maar hebben ons bedrijf onder andere in Nederland (zie kamer van koophandel). Het sitaat zoals beschreven in onze algemene voorwaarden heeft betrekking op de vliegreis, verzekering en eventuele autohuur (zie tekst beneden)

Boeking vliegreis, huurauto, annuleringsverzekering en/of reisverzekering: Via de site bestaat de mogelijkheid om uw vlucht, een huurauto, annuleringsverzekering en/of reisverzekering aan te vragen. Door op het logo van VakantieXpert te klikken kunt u via de rechtstreekse mail uw aanvraag doen. Binnen enkele dagen zal VakantieXpert u een aanbod doen van alle beschikbare vluchten en/of huurauto en/of verzekeringen. De betalingen, afhandelingen en reisbescheiden verlopen buiten TRA-Travel om en geschieden uitsluitend via VakantieXperts “de Planeet” te Beuningen (telefoon 024-6779411). Hierop zijn de ANVR-Reisvoorwaarden van toepassing.

Wij willen mensen niet verkeerd voorlichten.

Groet Angelique
TRA-Travel

Hmm duidelijk hoor zeurkous! :wacko:

Ik ben misschien wel net zo’n zeur, ik vertrek ook niet eerder dan dat ik bepaalde dingen zeker heb gesteld voor onszelf. Ik heb de behoefte niet aan een ander plekkie dan Oba, dat heeft te maken met het dorp zelf, de vele mensen die we er kennen, en het belangrijkste van alles DE PRACHTIGE OMGEVING!!:thumbsup:
Tot die tijd blijft het lekker onze vakantie stek.:vak01:

Veel succes Deefke met alle voorbereidingen en mocht je vertrekken geef effe een gil! :hihi:

Angelique,

Over en sluiten op dit subforum…ANVR,SGR heb je niet…alleen de echte waaghalzen zullen bij jullie boeken…

Ikzelf zal nooit bij jullie boeken hoe goed het programma er ook uit ziet,KvK zegt ook niet alles hoor,pak het nogmaals proffessioneler aan,ga adverteren op de gratis sites die er zijn en val ons niet meer lastig met advertenties.

Laat ik nou een waaghals zijn!! :smiley:
En zou je aub in het vervolg op mijn eigen toppic niet willen generaliseren en over “ONS” spreken maar gewoon in de "ik"vorm typen.
Vriendelijk dank! :hihi:

Notabene, zo ken ik er wel eentje waarover hier op het Forum lovend wordt geschreven die dus echt niet te vertrouwen is: jantalyareizen is een heel goed voorbeeld, een persoon via wie je never nooit iets moet boeken want als er iets fout gaat kun je naar je centen fluiten en laat deze beste man je gewoon vierkant barsten, niet te vertrouwen dus. (ik spreek uit eigen ervaring):thumbsdown:

Dit idee heb ik niet bij Angelique, integendeel!

Maar goed Hans, ik zal het hierbij laten, (op mijn eigen toppic!!) mocht ik nog info willen hebben dan weet ik Angelique te vinden.

Ik wijk uit naar een ander forum!:dag:

En nu ga ik richting Heineken Music Hall, op naar TARKAN!!!

Hoi Feyrouz,

Bedankt voor je reactie. Ik wil alleen antwoord geven op vragen die mij worden gesteld. Ik zal er verder geen woorden meer aan vuil maken en de eer aan mijzelf houden. Wij weten waar wij voor staan en dat is voldoende.

Groetjes Angelique

Ik ga niet met je in diskussie,je slaat de plank volledig mis…zulke bezoekers als jouw kunnen we hier missen als kiespijn.

Ga je gang richting andere forurms en richting Heineken Hall…