Want als je iets verder kijkt dan de overvolle stranden en goedkope bars, vind je in het onontdekte achterland een oase van rust, authentieke dorpjes en traditionele, gastvrije bevolking. Een gat in de markt volgens Paul en Angelique.
Niet gezien maar de TV stond aan en ik heb alles gehoord.
Hoe naĆÆef kun je zijn!
Opmerkingen in beperkt Engels na aansluiting te zoeken bij een Yoga centrum dat je ook geĆÆnteresseerd bent in astrologie. Verbaast zijn dat tegen over je nieuwe luxe appartement mensen in armoede wonen en dat je daar slecht tegen kan.
Vertellen dat je mensen mee neemt naar het āechte Turkijeā Terwijl je geen flauw idee hebt en ze dan meenemen naar een toeristische gelegenheid.
En tot de ontdekking komen dat nordenwalking in 45 graden in augustus misschien wel te warm is.
Ik had last van vervangende schaamte zeg maar.
En ik had meelij met de puberende zoon die tot de ontdekking kwam dat het wel heel anders was op school in Turkije. Geen Turks sprak en gel en oorbel thuis moest laten.
Ik heb het gezien maar vond het beschamend hoe slecht de mensen voorbereid waren. Ze spraken nog geen woord Turks, vertrouwden elke Turk die ook maar twee woorden Engels sprak. Het zou me verbazen als ze meer dan 2 keer eerder in Alanya waren geweest, en maar miepen over āhet echte Turkijeā ⦠in een Nederlandse cafe met een buikdanseres zeker!
Het idee op zich kan volgens mij best een succes worden maar als je zo onvoorbereid op stap gaat en je zoon er nog in meesleept, nee sorry, dan geloof ik er niet in
ik moet eerlijk bekennen dat ik altijd dit idee heb bij dat soort programmaās.
Dit zou niet de eerste zijn waar de mensen de taal niet spreken endergelijken.
Denken jullie dat de programma makers hier ook een deel in hebben? de mensen āmet opzetā slecht portretteren? of waren ze echt zo dom en naief?
Exact.
Ik kan mij niet voorstellen dat alle mensen die het lef hebben om het roer voledig om te gooien dat allemaal op dezelfde manier doen. Heb een beetje het gevoel dat het een selectie is die goede kijkcijfers opleveren en niet echt een goed beeld opleveren van alle mensen die zoon grote stap zetten en dit met verzamelde kennis doen en daardoor beter voorbereid zijn.
Het schijnt zo te zijn dat er weleens mensen zijn afgewezen voor het programma omdat ze te goed voorbereid warenā¦Geen idee of dat waar is. maar goed, feit blijft dat deze mensen dus ECHT zo onvoorbereid gaan emigreren.
Goed voorbereid of niet,heb het progamma gezien en herken sommige dingen erin,ik was voorbereid.
Ik ging zelf 2002 alleen op avontuur met mijn internationale diploma reisleider op zak,bleek daar niks waard omdat ze niet bij de EU warenā¦
Naiefā¦nee,de roze bril ging af en zag in dat ik een concurrent ging worden die gaat verdienen ipv.uitgeven.
Je bent en blijft eenā'yabanci"een vreemdeling,buitenlander.
Intregeren doe je niet echt,je zoekt eigen volk op in de nederlandse restaurants;sāavonds kijk je via de astra naar nederlandse tv.
Ik woon in een stad die multi-cultureel is en respekteren elkaar,terug naar de fam.Riep.
Het besluit om te gaan met hun zoon is een hele stap,je geeft alles op(net zoals ik deed)of het je lukt is ten 2eā¦als het mislukt dan ben je wel een levenservaring rijker.
Er zijn weinig mensen gegeven om de gok te maken,mede door werk/hypotheek/sociaal.
Je kunt slagen of mislukken,daar draait ons leven om
Heb de reportage ook zitten kijken en vind idd dat deze mensen wel heel erg onvoorbereid gingen emigreren naar een land wat ze heel duidelijk niet kenden, mentaliteit die ze duidelijk niet kenden. Hadden graag dat alles volgens de āhollandseā manier geregeld werd. Beginnen een bedrijf met echt geen enkele ervaring of kennis van zaken, gaan dingen organiseren waar ze zelf geen enkel benul van hebben. Weet niet of ik vertrek dit vooraf wist, weet wel dat ze vooraf gesprekken aangaan met de mensen en info vragen over alle plannen. Ze gaan die mensen meer dan een jaar volgen. Zal misschien binnenkort meer info hierover hebben
Uiteraard is het altijd een avontuur wat niemand die mensen ooit weer af kan nemen.
Allicht ook, dat het programma voor de entertainment waarde het wat gekleurd gebracht heeft, maar ik vind het wel zonde dat Turkije zo neergezet wordt.
Mensen die Turkije niet kennen, krijgen nu een verkeerd beeld omdat ze denken dat dat āhet echte turkije isā
Ook kan ik me voorstellen dat mensen zo erg skeptisch worden over georganiseerde rondreizen/ trektochten- deze mensen waren amper voorbereid of gediplomeerd. Dat kan nie goed zijn voor het algemene toerisme.
Ik kreeg ook wel echt de kriebels van die Ugur⦠brbrbrā¦beetje dubieuze praktijken om mensen te āhelpenā tegen een flink % commissie en ook nog eens 30% van de bedrijfsopbrengsten⦠ben je lekker mee danā¦
Ik denk dat dit vooral een voorbeeld is, van hoe het NIET moet. Toch zal het voor die mensen een geweldige ervaring zijn (geweest?) en ze hebben in ieder geval wel de lef om hun dromen achterna te gaanā¦
Ik denk zelf dat niet veel mensen in het āechteā Turkije geinteresseerd zijn, dan kan ook niet want wat Hans ook al schrijft je blijft een buitenstaander! En het āechteā Turkije met de strenge regels tussen mannen en vrouwen is helemaal niet zo leuk! Dit mag niet en dat hoort niet, regels genoeg, niet roken bij je ouders, niet drinken, niet met je benen overelkaar, geen blote dingen, aparte zwembaden voor mannen en vrouwen en zo kan ik nog wel even doorgaan, een beetje aan de cultuur ruiken is waarschijnlijk leuk voor de gemiddelde toerist, maar het āechteā Turkije?
Dit maak ik elk jaar mee, dus echt niet vertekend! In het Oosten (waar ik kom) gaat het echt zo. Waarom zou ik zoiets verzinnen, vind het alleen maar lastig en leek mij niets voor toeristen, die strenge scheiding tussen man en vrouw!
Ook ik gekeken(nou ja, gehoord, en stukjes gezien) maar kreeg er ook een vreemde smaak van div dingenā¦
Wat betreft Het Turkije wat wie dan ook kentā¦
Hierin zijn zoveel verschillen, ook nog of het dan wel gelovigen, niet gelovigen, extreem gelovigen ed zijn. Op het platte land, in de steden, hoger opgeleidenā¦elke groep is daarin anders.
Wij hebben op het platte land(met de auto en gaanā¦) met div mensen met handen en voeten gesproken, met mensen hele avonden zitten ābomenā en ook gewoon mensen gesproken die ondertussen al in div landen gewoond hebbenā¦iedereen ervaart het turkije andersā¦
MAARā¦het is een land waar mn hart ligt, waar ik naar terugverlang als ik hier ben: EN WAAR IK NOOIT GA WONEN!!!
Ik begreep van hun pagina dat de familie er nog zitā¦ben benieuwd hoe alles nu loopt(eigenlijk zouden ze daar eens een follow-up van moeten maken)
Ik / wij vertrekken nu dan toch ook. Hoort hier niet echt thuis (off topic) maar ik wil het met jullie delen. Vanmiddag om 16:00 uur kregen we te horen dat ons huis verkocht was. Wat betekend dat we ergens 1 april naar Turkije zullen vertrekken. Maar eerst nog maar eventjes een vakantie van af zondag. Kunnen we vast een aantal dingen regelen.
jschoon : van harte gefeliciteerd !!! hoop zo voor jullie dat het een suc6 wordt. hou ons wel op de hoogte he enne uiteraard een heeel fijne vakantie, tenslotte ga je nu toch met een andere bril naar Turkije toe.
Dank je Raak en Beppie we leven in in soort roes op dit moment. Al veel reacties van vrienden kinderen en familie waarbij iedereen iets heeft van we zijn blij voor jullie en we denken dat jullie een goede beslissing hebben genomen maar vinden het niet leuk dat jullie vertrekken. Geeft ook ons in onze blijheid een soort van triestheid. Geld ook voor afscheid nemen van een geweldige baan en huis/stek waar 35 jaar geschiedenis ligt.
We houden jullie op de hoogte maar dan in een ander topic?
hardstikke gaaf!! super! ik kan me voorstellen dat jullie helemaal blij en opgelucht zijn. Allicht nu je eigen aflevering van āik vertrekā¦ā met een voorbeeld hoe het ook kanā¦?