Elkaar beter leren kennen stel je hier voor als je wilt

Hoi, ik ben Manou 21 jaar en ik ga in december voor een half jaartje naar curacao ik ga hier wonen en werken zijn er meer mensen die rond deze tijd erheen gaan? ben hier in september 2 weken op vakantie geweest en t liefst was ik nooit meer weg gegaan. ik ga helemaal alleen vind t allemaal dood eng maar laat me niet door me angst tegen houden, Maar t zou fijn zijn alvast wat mensen te leren kennen. groetjes Manou

Hee allemaal,

Had al even niet meer gekeken op het formum, maar stel mezelf ook even voor bij deze;

Ik ben Chiel, 23 jaar kom uit Nijmegen en heb dit jaar mijn HBO diploma’s Pedagogiek en Leraar 2e graad in Pedagogiek behaald.

Het lijkt me echt heerlijk om voor een half jaar naar Curacao te gaan om te wonen en werken!
Zelf denk ik aan januari 2011 om te vertrekken als het allemaal mee zit. Ik hoop ergens te kunnen werken in de jeugdzorg of in het onderwijs. Iemand misschien goede tips / ervaringen? Stages en vrijwilligerswerk worden veel aangeboden, ik zou echter graag iets betaalds vinden. Heb ook gedacht om “wereldjob.com” in te schakelen, maar hoorde dat mensen daar niet zo’n goede ervaring mee hadden.

Meteen maar een paar vragen:

• Hoe is het aanbod om betaald werk te vinden als hulpverlener of docent?
  • Is het slim om met een bemiddelingsbureau te werken, zodat je bij een goede instelling komt?
  • Hoe zit het precies met ziekenfonds / pensioen / formulieren die je moet aanvragen? Heeft iemand daar een overzicht van of een bepaalde website?
  • Kun je Dos Mundos (bedrijf dat helpt met emigeren) ook inschakelen als je voor 6 maanden naar Curacao wil?

Ik hoop op antwoorden, zou echt fijn zijn :slight_smile: Thx alvast!!
Groetjes Chiel.

Hallo allemaal !

Ik ben Roxanne, Ik ben 19 jaar,
En ga over 3 weekjes helemaal alleen naar Curacao,
Om 6 maanden op Cabana beach te gaan werken,

Ben nog nooit eerder op Curacao geweest,
Maar het is al heel lang, sins dat ik een klein meisje was,
een hele grote droom geweest om in het buitenland te gaan werken.

Liefsx

Hi, mijn naam is James en zelf woon ik nu alweer bijna 9!! jaar op het eilandje, uit de hand gelopen stage :slight_smile: In de tussentijd ben ik in de huizenmarkt terecht gekomen, (na 8 jaar horeca) waaronder ook een aantal studentenhuizen… Dus mocht er nog iemand op zoek zijn naar huisvesting of gewoon wat advies… volg de link onderaan…

Trouwens, vanaf 1 november bied ik woonruimte aan in een gerennoveerd studentenhuis aan de Montebellostraat 1 in Willemstad, Curacao. Het betreft een traditionele Curacaose woning met 9 ruime kamers verdeeld over twee etages (tussen de 14 en 20m²) twee badkamers, twee keukens en een gezamenlijk
balkon en een buiten terras met barbecue. De kamers (+rest van het huis) zijn volledig gemeubileerd. Huur per kamer is 235 Euro p. mnd. incl. gas, water en licht… Groeten, James

meer info…? volg deze link…

Ik ben Debby van Riet 31jr uit Utrecht, Ik zou graag voor een lange tijd naar curacao willen mijn werk/hobby is belly paint en kinderschmink www.magnifiekst.nl
omdat ik er niet zeker van ben of ik daar mijn kosten mee kan verdienen dacht ik, misschien kan ik het combineren met au-pair en huishouding?
ik heb oppas en schoonmaak ervaring. kunt u mij helpen?

Met vriendelijk groet,

Debby van Riet

Hi Curacao-lovers!

Ik ben Jeanine, 24 jaar en vertrek op 1 december naar Curacao, ben er nog nooit geweest (wel 1,5 jaar in Venezuela gewoond) maar heb er ontzettend zin in!
Ik ga werken bij een makelaarskantoor, maar ken dus nog niemand op Curacao…
Dus ik ben eigenlijk op zoek naar leuke mensen, leeftijd maakt niet uit, die ook op Curacao de feestdagen doorbrengen en misschien ook nog niet zoveel mensen kennen aldaar…

Hoor het graag! grtjs Jeanine

Hoi Lianne.

Mijn naam is Janneke, ben 19 Jaar en woon in Venlo. Ik ga ook in maart stage lopen op curacao. Alleen blijf ik daar wat langer. Ik blijf tot en met Juni. Waar ergens in curacao ga je stage lopen? en heb je daar ook een kamer?
Wie weet kunnen we wat leuks beleven in curacao.

Groetjes Janneke

Hey mensen,

Mijn naam is Max, 21 jaar en ben hier voor een jaar werkzaam om een bedrijf op te zetten dat voor het WWF sponsors zal gaan zoeken onder de Nederlanders! Ben 13 december op 't vliegtuig gestapt en ben deze week wat bezig geweest met het kantoor en allerlei randzaken. Aantal mensen leren kennen maar werk neemt nogal veel tijd in beslag! Als mensen ook solo hebben gevlogen misschien leuk om een keer te meeten in ons stambeach cafe Saint Tropez!

Groetjesss en alvast veel plezier!

1 like

hoi allemaal,

Ik ben Lisa en ik wil volgend jaar voor een half jaar vertrekken naar Curacao. Hopelijk dan afgestudeerd en voordat ik fulltime aan de bak ga wil ik er eerst even tussenuit. Iemand die deze plannen ook heeft?

groetjes lisa

nou heerlijk. maar een halfjaar is wel wat lang.kan het wat korter.Dan wil ik wel mee,nou ja als we het eens kunnen worden.of we het wel met elkaar kunnen vinden. harriet:cheer::vak02::wereld:

ik ga ieder jaar een maand naar lanzarote,canarische eilanden heerlijk niet te warm. ik houd van duurlopen,en zwemmen en surfen o.a. wil best langer eventueel naar curacau maar is dat niet veel te warm? voor mijn hardlopen? harriet:zon02::vak01:

Hello everybody, ik ben Sandra 37j uit Belgie en ga vanaf 19 mei en vanaf 19 september telkens 2 weken op verlof om vervolgens in 2012 voor minstens 1 jaar te blyven en als het my bevalt daar gewoon voor altyd te blyven aangezien dit al jaren een droom is van my :zon02:

Een vriendenkring heb je nooit teveel zeker niet in Curacao, daarom zou ik graag met mensen in contact willen komen om gezellig wat te kletsen, samen iets te ondernemen, een vierde man te zoeken om te kaarten of een breiclubje :slight_smile: op te richten of noem maar op.
Dus ben jy groot klein dik dun jong of minder jong :wink: woon je daar of is dat uw planning, ken je Curacao vanuit uw binnenzak of weet ik veel aarzel niet om eens alvast een babbeltje te slagen en wie weet zien we elkaar daar wel of worden we nog wel goeie geburen …

Groetjes Sandra

1 like

Hi Sandra,

Uit je berichtje begrijp ik dat je binnekort (19mei) voor 2wkn naar curacao gaat. Ben je r al eerder geweest?
Ik ga op 12july voor 6 maanden om au-pair te worden in een gezin. Het lijkt me prettig om van te voren al wat mensen via internet te ontmoeten die in die periode ook op curacao zijn. Ken jij wellicht nog andere goede fora/websites?:slight_smile:

Groet shjarda

Hoi Sandra,

Leuke berichtje. Kom je nog naar het eiland in mei? Het zal uiteraard leuk zijn om samen activiteiten te doen in een groepje. Ik verneem graag van je.

Groetjes,

Everet (37 jaar oud) die thans op het eiland woont

Hi Lisa,

Leuk berichtje. Kom je dit jaar nog naar Curacao? Het zal leuk zijn om kennis met jou te maken.

Groetjes,

Everet

He, Sandra, leuk… ik woon (sinds 5 maanden) op 't eiland en wil graag nog meer mensen kennen!!! Dus vanaf 19 mei ergens gezellig wat drinken… ik ben voor!!! Waar ga je logeren? Ik woon bij Zanzibar in de buurt, moet jou wel bekend zijn, toch?

Groetjes, Janine (38 jaar)

Lijk mij ook gezellig… groetjes Janine :wink:

Hoi Janine,

Bedankt voor jouw berichtje. Ik zal het overigens super leuk vinden om kennis met jou te mogen maken ;-).Het is moeilijk soms om mensen van onze leeftijd tegen te komen op het eiland. Wij kunnen uiteraard met Sandra afspreken om gezellig wat samen te gaan drinken. Ik woon ook relatief dichtbij Jan Thiel. Blijf je voorlopig op het eiland? Ik verneem graag van je. Groetjes Everet

Daar zou ik me dan ook bij aan willen sluiten.
Ik woon sinds 2 weken op het eiland, nu nog in een tijdelijk “kringloop”-appartement dicht bij Mambo maar vanaf 15 mei ook in Jan Thiel.

Groet,

Edward (40 jaar)

Hoi Edward,

Bedankt voor jouw reactie. Leuk dat je binnenkort ook bij Jan Thiel in de buurt gaat wonen. Wij hebben uiteraard geen bezwaar dat je deel uitmaakt van onze ‘35 jaar plus club’ :-). Heb je een e-mailadres? Stuur me een bericht met jouw nummer. Wij kunnen zo beter communiceren en afspreken. Prettige dag verder.

Mvrgr,

Everet