Elkaar beter leren kennen stel je hier voor als je wilt

Hello iedereen,

Ik ben zoals jullie al kunnen vermoeden Jef. Ben afkomstig uit Belgie maar heb een job aangeboden gekregen bij het E-commerce data center in Salina. Ze hebben me uitgenodigd om eens te komen kijken, wat ik natuurlijk liefst zo snel mogelijk ga doen! Ben nog nooit op curacao geweest maar heb alleen maar positieve dingen gehoord en gelezen. Als het me bevalt zit de verhuis er waarschijnlijk dik in! Iemand leuke tips/adresjes voor als ik ginds ben? Die mag rekenen op een drankje op het strand ? :wink:

Groetjes

Hey jef, laat maar weten wanneer je er bent, dan gaan we een pilske pakken bij papagayo beachclub.

1 like

Hallo!

Ik ben Anna, 37 jaar en ga vanaf 12 december 2011 voor 5 weken werken en vakantie houden op Curacao. Ga alleen, dus zou het erg leuk vinden om daar mensen te leren kennen. Happyhour op het strand in december/januari, wie wil dat nou niet!!

Kijk er erg naar uit. Hopelijk tot ziens!

Groet, Anna

Hallo,
Ik ben Jeroen. Afgelopen april/mei ben ik 9 dagen voor het eerst naar Curacao geweest. We verbleven in Avila beach hotel. Een werkelijk geweldig hotel met een mooi strand en 2km van willemstad vandaan. We waren er met vier personen. Omdat ik en mijn partner graag weer terug willen overwegen we om in maart of april weer te gaan. Nu misschien naar een hotel/gebied waar s’avonds wat meer te beleven valt omdat we nu maar met twee personen gaan. Ik zit te denken aan Loins dive.

Heeft iemand mischien een idee voor een leuk maar ook niet te dure vakantie aldaar? Het los boeken van een ticket en hotel is zoals ik het nu zie op internet stukken duurder. Aangezien we in maart of april willen/kunnen gaan wil ik de gok gaan wagen om wat later te boeken zodat het goedkoper is. Maar volgens mij is het dan nog steeds hoogseizoen in curacao.

Maar ik bedenk me nu ineens dat dit hier bedoeld is om me voor te stellen haha… nou ik ben dus jeroen 37 jaar en helemaal verliefd op curacao geworden. Twijffel ook nog om naar andere eilanden te gaan in het caribisch gebied zoals aruba, bonaire of st maarten maar ik denk dat we toch weer naar hetzelfde terugkeren.

Ben vandaag ook lid geworden van wereldwijzer, en ik zal me eigen ook maar eens voorstellen.
Ook al loopt het in dit topic een beetje dood? jammer…

Ik ben Angelique van de Berg - van de Ven, 23 jaartjes en sinds Mei 2010 woonachtig op CuraƧao samen met mijn man.

Mijn passie voor curacao is een aantal jaar geleden begonnen, toen mijn ouders op vakantie naar curacao zijn geweest en besloten om te gaan emigreren naar curacao.
Veel op vakantie geweest bij mijn ouders, en (toen mijn vriend) & ik kwamen er snel achter dat we het hier ook wel goed naar ons zin hebben.
In 2010 de knoop doorgehakt, en nu zitten we hier al een paar maandjes.

Hoi Angelique

leuk dat je lid bent geworden! Ik vind het ook jammer dat het niet zo leeft hier op deze site!
Maar goed ik zal me is even voorstellen.
Ik ben Charmaine 24 jaar en kom in juni voor 4 jaar met vriend en dochter van 4 naar Curacao.
Ik zou graag meer willen mailen en over jou ervaringen willen lezen daar.
Ik heb ook zoveel vragen en kan gewoon niet mee wachten tot dat het juni is!

Ik hoop dat je het leuk vind om met mij te mailen.
Groetjes Charmaine vanuit het koude kille Tilburg

:zon02:

hallo CHARMAINE,
kom je nou 4 jaar, of voor het 4 e jaar naar curacau? Ik wil het liefst in de winter gaan , zomers wil ik graag,thuis in spanje blijven,en 2 weken nederland family bezoeken.Wat trekt jou zo in curacao? Het is er vochtig en benauwd warm ,en ik hoor dat er veel steekvliegen zitten?of zijn dit maar verhalen?Mij lijkt bonaire ook leuk! wat kost zo n reis ongeveer? en kan ik een klein hondje meenemen, zijn er directe vluchten,of moet je ook overstappen?
Veel vragen he! hoop dat je me een beetje wegwijs kunt maken. tot horens of e mail s. henriet:wereld:

Hooooi…
Wij gaan voor 4 jaar naar Cura mijn man werkt bij de defensie! Ik ben er zelf 1 keer geweest en vond het heerlijk… Dus voor mij word het ook een avontuur en kan je niet veel wijzer maken maar voor op vakantie is het super!!
gr. Char

He hallo…

Bestaat de 35-plus club nog ? Dat las ik in dit forum.
We zouden het leuk vinden om andere mensen te ontmoeten
en gezellige dingen te doen. We zijn allebei 43 jaar.

Groetjes Laura

Ha ha, de 35-plus club is nooit echt van de grond gekomen maar ik ben er zeker voor in om wat te gaan drinken. Voorstel voor een tijd en locatie?

Hallo allemaal!

Mijn naam is Rimke en vanaf vandaag zal ik regelmatig hier te vinden zijn.
Vanaf eind september 2012 ga ik voor minimaal een half jaar naar CuraƧao werken bij de Zanzibar (er zijn hier verschillende meningen over I know:)). Op dit moment ben ik bezig met het zoeken naar een geschikte woning en al die zakelijke administratieve rompslomp regelen. Tot nu toe heb ik al veel handige tips gezien en daar ben ik erg dankbaar voor!

Groetjes Rimke

Hallo!

Ook ik zal mezelf dan maar even voorstellen. Ik ben Elle, 21 jaar en vertrek 3 April voor 4maanden naar Curacao! Ga werken in Cabana beach. Heb er onwijs veel zin in!

Misschien tot in Curacao:zon02:

Hallo Collega,

Ik zag je berichtje, en hier precies hetzelfde! Ik vertrek in April, en ga ook op Cabana werken! Leuk zeg!

Groetjes Elle

Haai!

Ik ga in in juli voor 2 weekjes naar Curacao met mijn ouders.
Natuurlijk heb ik wel zin in een paar leuke stapavondjes en wat drankjes…
Misschien iemand keer zin om tegen die tijd mee te gaan?

Ik ben Dylan, 18 jaar oud, woon in Venray en ga vannaf 25 april tot eind oktober stage lopen op curacao.

Hoi! Ik zal me even voorstellen, ik ben Charissa 25 jaar en ik wil voor 3 maanden ongeveer naar Curacao, wil daar lekker werken en genieten van het heerlijke weer!
Kunnen jullie mij vertellen wat jullie allemaal geregelt hebben qua uitschrijven?
Huis en baan komt goed, alleen wil ik weten wat ik allemaal moet opzeggen etc!

Alvast bedankt en veel plezier op Curacao.

Ben je op zoek naar een leuk cadeau voor iemand die stage gaat lopen, op vakantie gaat naar of gaat emigreren naar Curacao. Heb ik een hele leuke cadeausite: www.porfabon.com

1 like

Hallo allemaal,

Mijn is Taco Heidinga en ik woon al sinds 2006 op dit mooie eiland. Sinds 2009 werk ik bij een kantoor dat kamers, studio’s en appartementen in eigendom heeft voor mensen die vanuit het buitenland naar huisvesting zoeken. Voor de mensen die graag tips of vragen hebben over het eiland kunnen mij altijd wel een mailtje sturen op: info@kamerscuracao.net

Mocht je verder ook interesse hebben naar de verschillende huisvesting mogelijkheden op Curacao, dan verwijs ik je ook graag even door naar onze websites:
www.kamerscuracao.net
www.kamersopcuracao.com

Alles is natuurlijk geheel vrijblijvend, soms is er veel onduidelijkheid. Dus dan geef ik graag mijn ervaringen. Tot snel in Curacao!

grt Taco

1 like

Nou ik kom eerst kijken en vacantie vieren 4 weken,Wanneer weet ik nog niet? ,want ik moet een kaak operatie ondergaan,eind september.dit jaar.Dus nog even afwachten of alles zonder complicaties verloopt.

Hallo allemaal,

Vanaf deze week ben ik op curacao om daar 5 maanden te werken. Helaas kan ik daardoor niet al te vaak stappen (vrijdag/zaterdag/zondag kan wel). Ik heb inmiddels een studio en auto en mocht je het leuk lijken om kennis te maken en keer naar strand te gaan/ drankje te doen, dan hoor ik het graag.