De N95 heeft idd UMTS, de 3250 geloof ik niet.
Maar als de N95 dus simlockvrij is, dan kan je er gewoon een vodafone prepaid kaartje ingooien ![]()
Voor de rest ben ik jaloers, want ik wil ook weer terug naar japan ![]()
De N95 heeft idd UMTS, de 3250 geloof ik niet.
Maar als de N95 dus simlockvrij is, dan kan je er gewoon een vodafone prepaid kaartje ingooien ![]()
Voor de rest ben ik jaloers, want ik wil ook weer terug naar japan ![]()
Super! Dan ga ik deze week nog snel even zo’n prepaid-kaartje kopen!
Bedankt voor de tip!
Hier nog iemand, ik zit alweer dik twee hele lange weken in Nederland :biggrin:
(m’n volgende reis zal echter niet naar Japan zijn, twee keer in een jaar is voorlopig even genoeg. Eerst maar weer een keer terug naar Zuid-Korea wellicht…)
Jaa ik wil ook weer zo graag terug naar Japan, maar ik weet wat je bedoelt Wizard, ik ben ook 2x in een jaar naar Japan geweest en je wilt zo graag weer terug maar er zijn nog zoveel andere landen te zien! Zuid-Korea lijkt met ook prachtig!
.
dat klopt magiluna,
kijk gewoon even op http://www.gsmworld.com/roaming/gsminfo/,
klik een van de landen en je krijgt de aanbieders te zien met hierbij het netwerk waar gebruik van wordt gemaakt 3g 2100, umts, gsm900/1800 (vergelijk dit met je telefoon). in dit geval japan zie link >>http://www.gsmworld.com/roaming/gsminfo/cou_jp.shtml klik bij een van de operators de coverage map aan en je ziet ook de gebieden waar bereik is.
op http://www.vakantiebellen.com/ zie je de prijzen staan in het buitenland, loop de 3 stappen door en je weet de kosten.
http://www.vodafone.nl/prive/interna…check_prepaid/
<<hier staat de vodafone prepaid met passport check op en wat je bespaard
De uitleg van Reislijst klopt helemaal. En de Nokia N95 heeft UMTS zal het dan ook doen. Ik heb T-mobile en bellen uit Japan met een NL abonnement kost me Euri 1,89 per minuut. Gebekld worden is ongeveer de helfd. SMS-sen gaat niet, maar MMS-sen wel en kost me Euri 0,84 per bericht.
Het goedkoopste is “bellen” met een laptop/netbook via Internet; Internetverbinding is in de meeste hotels in Japan gratis/inclusief.
Bellen met de publieke telefoon (met belkaarten) is ook een (niet dure) optie.
Je hebt al tips voor Tokyo en Kyoto (mijn favoriet). Kyoto heeft vooral laagbouw, is niet zo heel groot en is dan ook niet te vergelijken met Tokyo. Mijn voorkeur gaat uit om vanuit het hotel door de volksbuurtjes te lopen naar de rand van Kyoto waar de meeste Tempels en Shrines staan om die willekeurig te bezoeken. En als je het zat bent, dan met een taxi terug naar het hotel. Naam wel een (Japans) naamkaartje van het hotel mee wand de taxichauffeurs verstaan doorgaans echt geen Engels!
Ik weet zeker dat je een geweldige tijd tegemoet gaat! Een prachtig land met cultuur!
Wil je wat meer lezen over Japan, kijk dan eens op http://www.uchiyama.nl. Uchiyama is geen Japanner, maar en Nedelander!
Succes
Waarom (dure) taxi’s nemen als je voor minder dan het starttarief al een dagkaart voor de bus hebt?
Taxi’s zijn gemakkelijker dan bussen.
Lopen is overigens het goedkoopste.
Heen goedkoop lopen dus en terug gemakkelijk met de taxi voor de eur van je hotel.
Overigens zijn de taxi’s in Japan niet echt duur (zeker niet in vergelijking met Nederland!).
Maar je hebt natuurlijk gelijk: je kunt ook goedkoper met de bus.
Hallo allemaal!
Thanx voor alle goede tips! Inmiddels heb ik Tokyo achter me gelaten
en ben vandaag in Hiroshima aangekomen. Mochten jullie het leuk vinden om mn (tamelijk) uitgebreide reisverslag te lezen: Hyves Games
Het bellen en smsen gaat trouwens prima (en niet duur) met mn vodafone prepaid kaartje en N95 ![]()
Om 10.30 pas naar de vismarkt? Je moest je schamen! ![]()
Maar leuk om te lezen, zo te zien heb je het uitstekend naar je zin! Naar het museum in Hiroshima moet je inderdaad zeker nog een keer terug, het is niet bepaald iets waar je vrolijk van wordt, maar wel heel erg indrukwekkend. En je hebt Okonomimura blijkbaar nog niet gevonden? ![]()
(overigens hebben de meeste tentjes daar wel een Engels menu of iets met plaatjes, wel zo makkelijk…)
Bij de vismarkt kun je vanaf 05:30 uur al sushi eten hoor…
Maar inderdaad leuk om te lezen. Je gaat wel met een sneltreinvaart door Japan! Kyoto vind ik een van de mooiste stadjes van Japan; je voelt daar zoveel oude cultuur (oude hoofdstad) en misschien wel de mooist tempels. Alhoewel, Koyasan is ook heel bijzonder. Maar een dagtocht vanuit Kyoto? Lijkt me wel erg kort. De reistijden heen en terug zijn al aanzienlijk. Maar als je de kans hebt, dan kun je ook een nachtje slapen in een tempel op Koyasan. Er zijn er diverse. Een nacht is altijd inclusief het eten; geweldige ervaring!
Haha, jah, je kan vast vanaf 05.30 al wel sushi eten, maar dat kan mijn Nederlandse maag niet aan ben ik bang :S
Tja, ik heb helaas maar 16 dagen dus alle highlights bekijken (en ik weet nu al dat ik terug zal komen! Wat een fantastisch land is dit!!)
Omdat dit de eerste keer is dat ik alleen op vakantie ben, wilde ik het mezelf niet meteen ‘te moeilijk maken’ door direct meer dan drie weken te gaan
Maar het bevalt me prima, het alleen reizen! Heerlijk zelfs!
Zo te zien had je de Teriyaki-burger bij de McD al ontdekt, die mogen ze hier ook wel invoeren! Mijn favoriet blijft toch de Ebi Filet-O, oftewel de garnalenburger. Stiekem toch wel heel erg lekker. En dat terwijl ik in het buitenland de westerse tenten meestal zoveel mogelijk probeer te mijden…
Bij de McDonalds eten in Japan is eigenlijk wel een schande, al heb ik me er ook wel schuldig aan gemaakt. De Chicken Wrap was zeer goed te doen.
Maar voor de beste burgers moet je de Mos Burger binnenlopen. De burgers zien er wat apart uit, maar zijn werkelijk heerlijk (soort bolognese saus erop).
Freshness Burger was wel oké (teriyaki burger op).
Nou, niet alleen in Japan eigenlijk, bij McD eten is eigenlijk altijd een schande. Maar soms heb je vreemd genoeg gewoon zin in een klef broodje met iets wat voor vlees moet doorgaan en nog wat andere meuk erop ![]()
Maar voor een echt goede hamburger gaat er niets boven de Kua’aina!
hahaha… inderdaad! Stiekem is af en toe een burger van de Mac gewoon superlekker! Het meest bijzondere vind ik nog dat een Big Mac overal hetzelfde smaakt! (ik vond het dan ook reuzejammer dat ze in India geen Big Macs verkopen (alleen maar ranzige vega en kipburgers, blegh!) Maar ik ga die garnalenburger zeker nog even testen de komende week! Klinkt ook erg goed! En verder vooral veel Japans eten! Want dat is toch wel 100x beter dan McD!
Werken jullie soms bij de Mac? Het enige dat ik nog een beetje lekker kan vinden zijn de milkshakes. Maar verder: BAH! Ook bij de mac in Kyoto. Ik heb nog een leuk DVD-tje voor jullie. Dan eet je nooit meer bij een faastfood burger “restaurant” (vreetschuur.
Maar nu weer verder over Japan hoor. Dat bijzondere land. Wil je voordelig eten in Kyoto, dan zijn er leuke JAPANSE restaurantjes op de bovenste etage in het Hankyu building. Kun je de Mac voor eeuwig vergeten…
Laat me raden: Supersize Me? Geweldige docu. Maar mij jaag je daar echt geen enkele hamburgertent mee uit…
(en eerlijk is eerlijk, driekwart van wat op de kaart staat is ook totaal smaakloos of zelfs smerig, je moet wel weten wat te kiezen)
Okay, ik ben vandaag aangekomen in Kyoto. Dus morgenavond ga ik direct naar Hankyu building om weer lekker Japans te eten!
En nee! ik werk (gelukkig) niet bij de Mac en ben ook geen ambasadrise ofzo hoor! Vind het gewoon lekker om af en toe een snelle hap naar binnen te werken (liever nog ga ik in NL naar de snackbar, maar helaas: die hebben ze hier niet ;))