TIP: handige apps voor iPhone

Hallo,

Nog twee tips voor reizigers onder ons met een iPhone. Een app ‘HYPERDIA’ voor het zoeken van treinroutes en tijden in Japan. En een app ‘VERTALEN’ voor o.a. Vertaling van Japans naar Nederlands en andersom, met spraakherkenning, voorleesfunctie en additioneel ook in katakana en hiragana tekens…

Gr. Fam. lemmens

2 likes

Niet alleen voor de dure Appel, ook voor alle Android toestellen (HTC, Samsung Galaxy etc.) is de Hyperdia app gratis te downloaden. Als alternatief is ook de app “Japan Trains” op Android te downloden. Vind ik zelf nog een stukje prettiger werken.

Geldt ook voor de app “Vertalen” een app gemaakt door Googgle, de makers van Android.

1 like

lingopal is een geweldig programma voor al je reizen heeft aparte japan app.

Hi,

Heeft er iemand ervaring met het gebruik van een “Belgische” iphone (4) in Japan en het huren van een Japanse simkaart voor de iphone (of eender welke andere smartphone)?
:chin:

Met een Belgische iPhone heb ik geen ervaring, maar ik neem aan dat de roaming kosten hoog zijn. Ik ben van plan om de volgende keer dat ik naar Japan ga een pocket wifi te huren bij : http://www.globaladvancedcomm.com/index.html

Ze hebben ook simkaarten te huur voor iPhones. Ik heb al het een en ander uitgezocht en dit is een van de goedkopere bedrijven. Een pocket wifi lijkt mij handiger, omdat je dan gewoon op je eigen nummer bereikbaar bent en je kunt met meerdere apparaten van de wifi gebruik maken. De huurprijs is niet goedkoop, maar het onbeperkt gebruik kunnen maken van wifi op je telefoon biedt vele voordelen. Ten alletijde toegang tot Google maps, Skype, email, Wereldwijzer en Hyperdia bijvoorbeeld.

Ja, die pocket wifi’s had ik al gezien, maar ik sta in het algemeen nogal argwanend tegenover Wifi-straling, niet dat je er tegenwoordig aan kunt ontsnappen. Dat ter zijde, zou dat inderdaad het interessants zijn, hoef ik de iphone van mijn broer niet te lenen (toch altijd riskant, mogelijke familievetes enzo :wink: ) en kan ik met een netboekje overal skypen bijvoorbeeld

Ik kan me geen leven meer voorstellen zonder smartphone :stuck_out_tongue:
In hotels is er vaak alleen bedraad internet en gratis wifi komt weinig voor.
Als je alleen een netbook hebt is een usb-stick waarschijnlijk voldoende.

Ah ha! Het wordt nog interessanter! Aan die mogelijkheid had ik zelfs niet gedacht. De vraag is natuurlijk of een zo’n USB wifi stick van hier ook in Japan werkt.
:chin:

Ik bedoelde dat je in Japan een USB-stick ipv de pocket-WIFI kunt huren, maar het kan natuurlijk mogelijk zijn dat er een voordelige internet USB-stick voor internationaal gebruik beschikbaar is bij een Belgische provider.

Deze had ik in gedachten: http://www.globaladvancedcomm.com/datarent.html
Maar die is maar iets goedkoper dan de pocket-WIFI.

Thx! Die had ik nog niet gezien. Ik ga het onzekere voor het zekere nemen en gewoon 1 van beide toestellen huren.