Ja dat is ook het moeilijke,ze werken in het toerisme…Komen duizenden vrouwen tegen.En pikken er vaak 1 mee…Ook ik ben daar nog steeds onzeker over!Ik weet dat hij contact heeft met meisjes,gewoon via msn.Opzich niks mis mee,maar is toch best moeilijk…Hij blijft me ook duizend x zeggen dat het alleen maar vrienden zijn en niks meer.Ik geloof m ook wel.Als ik samen met hem ben,zit ik ook wel ns met ze op msn en praat ik gewoon met ze.
Maar het is idd allemaal heel moeilijk,wat spoken ze uit als je er niet ben…het is gewoon een kwestie van vertrouwen dat weet ik wel…
Maar het zou o zo zonde zijn als je vertrouwen op deze manier beschadigd wordt!
Ik denk ook wel dat hij het echt meent en dat ik hem kan vertrouwen.Hij neemt me tenslotte niet voor niks mee naar zn ouders,en ik ben dol op hun en hun op mij…krijg ook telkens cadeautjes van zn moeder als ik askim ontmoet maar niet bij zn ouders.
@rian:Wees in ieder geval voorzichtig en probeer er goed achter te komen als je samen met hem bent hoe hij is…
Ik heb al vele verhalen hier gelezen dat de turkse mannen zeer goed zijn in meiden voor de gek houden…Wil je ook niet onzeker maken hoor,mischien is hij helemaal niet zo,maar let goed op…
Bedankt voor de reacties allemaal!!
Ik hoop dat het niet de numan is van mij… kzou het vreselijik vinden als hij mij voor de gek houd. Maar ik krijg het gevoel niet echt bij hem, en ik denk dat ik nu toch wel weet wanneer iemand mij voor de gek houd ( is namelijk al vaker gebeurd). Maar bij hem voel ik me zo thuis… ik heb zon gevoel nog nooit gehad. En ik weet dat het misschien best gevaarlijk kan zijn… maar ik ken gelukkig al genoeg mensen daar :).
Ik heb trouwens geen vaste baan hoor die ik dan misschien opgeef. het is een bijbaantje in een discotheek… werk er alleen op vrijdag, dus als ik die dan misschien kwijt raak (wat ik niet denk) dan is dan niet gelijk het einde van de wereld.
Het is alweer iets langer dan een week geleden dat ik terug in nederland ben, en ik heb nog steeds elke dag een paar keer wat van hem gehoord. Als dit nog steeds zo is wanneer ik naar hem toe wil gaan. ben ik er toch wel zeker van dat ik wel meer voor hem beteken dat alleen een vakantie liefje… want waarom zou hij zoveel moeite voor me willen doen? terwijl er zoveel andere meisjes daar zijn? en ik hier… in ons koude landje.
Naja er spelen heel veel vragen bij me op… en natuurlijk heb ik ook me twijfels. maar ik ben ook nog nooit zo verliefd geweest, en ik heb nog nooit zo iemand ontmoed. Ik laat het de komende tijd maar gewoon over me heen komen. word het toch niet… naja dan ben ik iig weer een ervaring rijker ![]()
@ Rian: Goed om te horen dat je er wel over nadenkt en niet blind voor het verliefde gevoel gaat. Maar als ik het goed begrijp zit je nog op school? Dus dan zou je alleen in de vakantie er heen gaan? Begreep uit je post dat je voor onbepaalde tijd wilde gaan wanneer het goed bevalt? Wat doe je dan met je studie?
Roma25: Ik zit niet meer op school, ik ben niet zo lang geleden gestopt met een opleiding die me niet beviel… daarom heb ik nu alle tijd om heen te gaan. Ik wil gewoon een enkele reis kopen, zodat wanneer het niet goed gaat, ik altijd weer terug kan.
Dit is ook de rede dat ik er een beetje makkelijk over na denk… want NU kan het nog… als ik straks weer een studie begin… of toch vast ga werken, dan is het allemaal een stuk moeilijker om heen te gaan.
Hallo allemaal,
Wat herkenbaar allemaal. Ik heb zelf een vriend gehad in Alanya alweer een tijdje geleden. Helaas is dat niet helemaal gegaan zoals ik verwacht en gehoopt had, maar ook ik heb toen de beslissing genomen om alleen naar hem toe te gaan. En hoewel het daarna vrij snel afgelopen was heb ik toen twee heerlijke weken gehad. En ik heb ook een goed voorbeeld van een Turkse vakantieliefde wat wel goed gaat. Mijn vriendin heeft toen een Turkse jongen leren kennen in Gümbet, is inmiddels met hem getrouwd, wonen in Nederland en hebben een dochter.
Maar wat ik wil zeggen, is volg je gevoel en volg je hart. Als jij denkt dat het goed zit en blijft ga het vooral niet uit de weg en ga ervoor. Zorg inderdaad wel dat je middelen achter de hand hebt voor het geval dat…maar dat heb je volgens mij wel.
En dan heb ik zelf ook nog een vraagje: ik lees bij onder andere White Rose dat jij gaat werken in Turkije. Nu heb ik op dit moment ook zo’n kriebel om dit eens te gaan uit proberen, maar dan pas volgend jaar ws. Maar ik weet verder niet hoe ik dit zou moeten aanpakken en wat ik daarvoor moet doen en laten. Heeft er iemand tips of ideeën voor mij want daar zou ik erg blij mee zijn…
Dus Rianne, succes met alles, ga ervoor en volg je hart
Liefs Linda
Hoi Linda,
Je kan o.a. op deze site een bericht plaatsen bij het forum: wonen/werken in Turkije. Daar moet je dan in aan geven wat je graag zou willen en in welke plaats. Als je op google “Turkije forum” intoetst krijg je ook links naar andere sites waar verschillende berichten worden geplaatst over werken in turkije. Ook kan je open sollicitaties sturen naar de hotels en reisorganisaties in de desbetreffende plaats. Ik heb zelf enorm veel reacties gehad op m’n oproepen en open sollicitaties, vandaar dat ik 1 juni naar Side vertrek, ik heb een baan gevonden in de reisleiding.
Succes met de zoektocht!
Groetjes, Ilona
3 jaar geleden vond ik n baantje in de animatie door gewoon naart hotel te bellen…
hoi linda,
Ik heb mijn baan via een kennis hier op het forum die heeft daar eerder gewerkt, zelf had ik ook nog mogelijkheden via de mensen die ik zelf ken in Gumbet, veel van het turkse werk kom je via via aan.
En net wat filiz en ilona zeggen, bellen naar een hotel kan ook altijd of hier een oproep plaatsen.
succes
Dank jullie wel allemaal. Ik zal zeker eens rond gaan kijken en wie weet heb ik jullie hulp nog eens nodig ( als dat mag natuurlijk) dus ik blijf zeker lid van wereldwijzer.
Ook om alle verhalen te lezen en zo hier en dan eens iemand een hart onder de riem te steken of gewoon eens te lezen wat anderen allemaal meemaken
Liefs Linda
Woow, heb net zon goed gesprek met hem gehad aan de telefoon… ben er nu toch wel helemaal zeker van om te gaan. Ik had namelijk op internet iets van hem gevonden wat ik toch niet helemaal leuk vond (dat hij een playertje was ofzo, was wel al een jaar geleden maar toch.) maar vandaag heb ik met hem gepraat (niet gezegt wat ik heb gelezen) en hij vroeg aan mij hoelang ik naar hem toe wilde… dus ik had tegen hem gezegt dat als ik ga ik minstens een maand wil blijven… toen zei hij dat hij graag wilde dat ik de hele zomer bij hem zou blijven (eerst natuurlijk dat ik voor altijd bij hem moest blijven, haha maar dat doe ik ‘nog’ niet
) maja als het dus een playertje zou zijn geweest, waarom zou hij dan juist willen dat ik de hele zomer bij hem zou zijn, juist wanneer er zoveel meisjes zijn. Voel me nu toch wel een beetje speciaal voor hem ![]()
Poeh wat spelen die vlinders op zeg!
haha!
Echt super voor je Rianne!!! Ik zou nogmaals zeggen: Ga ervoor, ervaar het en leef je leven…
Ik wens je een supertijd toe daar…samen met je mannetje en natuurlijk alles wat Turkije te bieden heeft ( en dat is veel!!!)
Hmm, ik wil echt niet vervelend doen ofzo.
maar ik sta hier toch een beetje sceptisch tegenover…
Zowat alle jongens die in zo’n bar werken zijn players, neem dat van mij aan…
Ik ben gek op alanya, maar hoe tegenstrijdig het ook klinkt, tis echt een beetje een ‘rotte plek’. moraal en respect lijken soms ver te zoeken.
als je wat verhalen gehoord hebt van mensen die er wonen krijg je toch een dubbel gevoel!
Vele van die jongens hebben in 5 verschillende landen vriendinnetjes die dan om beurt op bezoek komen en bij hen logeren.
Ik begrijp dat je op een roze wolkje zweeft nu, maar ik zou toch niet gewoon blindelings alles geloven wat hij zegt. je hebt tenslotte enkel zijn woord. Ik wil echt je geluk niet verpesten, maar behoed jezelf toch voor een teleurstelling! ga gerust daarheen, bekijk het, maar blijf met je voeten op de grond zou ik zo zeggen. x
hey rian,
wat leuk dat jullie zo’n leuk gesprek hebben gehad! en ook al zouden de verhalen op internet waar zijn, iedereen kan veranderen, dus het wil niet zeggen dat hij nog zo is, dus volg je hart en ga ervoor:D
salak- natuurlijk zijn genoeg jongens zo, maar in hetgeval van rian, vermoed ik dat haar askim niet zo’n player is, anders vraagt hij ook niet of ze de hele zomer kan blijven!
Hoi Seray oftewel white rose
Ik heb net via de link even een kijkje genomen op je website. Wat ontzettend stoer en gaaf dat je het gewoon gaat doen…Ik wil je dus via deze weg een hele fijne tijd toewensen met heel veel nieuwe ervaringen daar in Gümbet. Ook las ik dat je een heel seizoen gaat, hoe heb je dat geregeld met een visum of werkt dat dan op een andere manier?
Nou, have fun
Liefs Linda
Hoi Linda,
Wat een herkenbaar verhaal van jou. Je ontmoet een ontzettend lieve jongen die voor je door het vuur gaat. Hier kunnen de nederlandse heren idd nog iets van leren. Ook ik heb een hele lieve jongen vorig jaar ontmoet in Antalya. Hij zat toen ook in het toerisme als buschauffeur en ook ik twijfelde heel erg of hij het wel meende. Maar als ik mijn twijfels dan uitsprak zei hij dat ik hem moest vertrouwen. Want ook hij moest mij vertrouwen want hij kan niet zien wat ik hier natuurlijk uitspook. Maar dat gevoel is nu gelukkig weg en vertrouw hem 100 %. Ik ben intussen al een paar keer bij hem thuis geweest en volgende week ga ik weer een weekje. Maar waar ik benieuwd naar ben waar jij hebt ontdekt dat je vriendje een player was? Is daar een site van? Ik herken je gevoel want ik heb precies hetzelfde. Ik wil er ook naar toe maar dan voorgoed. Dus doe wat je hart en verstand je ingeeft en ga ervoor meid. En wat ze hier ook zeggen, trek het je niet aan. Het zijn meerendeel vooroordelen. Heel veel succes verder.
Hoi Esjol.
Ik denk dat je je niet alleen in mijn verhaal herkend maar vooral ook in dat van Rianne ( die dit onderwerp heeft opgestart). Maar ik zal je mijn verhaal vertellen…
In september 2005 leerde ik in Alanya een leuke man kennen, ik wilde niet verliefd worden maar werd het toch…alhoewel ik het in het begin nog wel beschouwde als een vakantieliefde en meer zoiets had van na de vakantie zie ik wel weer verder. Aangezien ik 10 dagen in Alanya was en hem de eerste dag heb leren kennen heb ik hem vanaf die dag iedere avond gezien en heb zelfs bijna iedere nacht bij hem geslapen. Hij was het soort jongen dat graag gesprekken aanging en zo hebben we ook nachtenlang onder de sterrenhemel zitten praten.
Maar goed eenmaal teru in Nederland bleven we contact houden, veel bellen dus enorm hoge telefoonrekeningen…
En inderdaad het regelmatig gehad over vertrouwen naar elkaar toe. Zelfs nog geprobeerd om hem naar Nederland te krijgen, maar dat is onwijs moeilijk. Uiteindelijk besloot ik om in februari alleen terug te gaan ( onder luid protest van toch wel veel mensen). Twee super weken gehad!! En ik was tot over mn oren verliefd en zag al helemaal een toekomst samen. Na die twee weken heb ik hem nog 1 gesproken en daarna helemaal niet meer wat ik ook deed. Zn nummer was buiten bereik en zelfs via het restaurant waar hij werkte kwam ik geen stap verder.
Omdat ik toch wilde weten wat er allemaal was gebeurd ben ik in de zomer van 2006 teruggegaan met een vriendin om te kijken of ik hem zou kunnen vinden. Bij het restaurant waar hij toen werkte, kreeg ik te horen dat hij in april ( dus 1,5 maand nadat ik hem bezocht had) getrouwd was met een Zweedse vrouw. Nou ik kan je vertellen je krijgt een klap in je gezicht en het vertrouwen in de mannen is helemaal weg…Daarna nog ooit wel eens een smsje gehad van hem ( ineens een jaar later) maar daarin heb ik hem vermeld dat ik niks meer met hem te maken wilde hebben…
En toch zou ik hem nog wel eens willen zien, raar maar waar…
Ik ga nu absoluut niet beweren dat alle Turkse mannen fout zijn, ik weet wel beter maar ik heb wel mn lesje geleerd. Iedereen die een relatie heeft wil ik ook echt niet behoeden ergens van maar kijk wel uit en blijf met twee voeten op de grond.
Ik herken jouw gevoel maar al te goed esjol…ik wil ook terug naat Turkije ( niet voorgoed maar wel voor langere tijd…) Dus volg je gevoel, ga en heb een ontzettend goede tijd met elkaar…
Liefs Linda
Zoals ik hier al eerder gezegd heb, ik ben het met Salak Maynak eens. Ook als je naar het verhaal van Linda kijkt zie je dat het bij haar ook leek dat het een jongen was die helemaal voor haar ging en achteraf een player blijkt te zijn. Mooie praatjes zijn erg makkelijk te verkopen en de Turkse mannen zijn nu eenmaal beter met woorden dan de Nederlandse man maar dat betekent niet dat ze meer voor je over hebben en of dat die mooie woorden waar zijn. Het is nogal makkelijk gezegd, de woorden I love you maar beteken in feite helemaal niets.
@ Rian, Ik zou toch wel wat meer willen weten over die playertijd van je vriend, want je komt echt niet zomaar op een site als dat terecht.
ik vind al die verliefde verhalen heerlijk om te lezen en begrijp me niet verkeerd, ik gun iedereen de verliefdheid/ liefde van je leven
maar ik heb dus ook in turkije gewerkt en dan raak je bevriend met mensen en dan laten ze je een kant zien die je niet ziet als toerist…
@ rian, je gaat niet naar school en je werkt alleen op vrijdag? je weet niet wanneer je wilt gaan maar als je dan gaat, wil je bij hem in wonen en gaan werken?! denk eens goed na meid!!!?
in NL verdien je achter de kassa al 3x zoveel als in turkije!! ga lekker werkten tot en juli en ga dan in aug lekker daarnaartoe!! huur een huisje voor 3 of 4 weken voor jezelf en geniet van je vrijheid ipv je als een afhankelijk kippetje aan hem vast te klampen!!!
show some girlpower… als je ervoor gaat, ga er dan echt voor?! sta op je eigen benen, zorg voor jezelf. alleen dan kan hij zien wie je echt bent ipv bij hem in zijn bed te kruipen en ja en amen te zeggen voor wat hij wil!!
mbt de players…iedereen kan veranderen, maar ze zijn er allemaal meer dan geoefent in!
ik ken mensen die niet eens bekend staan als player en er 3 vaste vriendinnetjes opna houden en tussendoor nog pakken wat ze pakken kunnen.
zorg voor je eigen huis en je eigen baan en ga dan ‘daten’ en op stap met je vriendje. als je een leuk iemand tegenkomt in NL dan ga je daar toch ook niet meteen bij inwonen en bij hetzelfde bedrijf werken om samen te zijn?? tuurlijk… de afstand is groter en de tijd die je hebt korter, maar hoe kun je elkaar goed leren kennen als je niet jezelf bent en doet wat je moet doen: je eigen leven leiden…
Hoi Linda,
Wat een verhaal zeg. Dat verwacht je totaal niet. Ik moet heel eerlijk zijn dat ik hier in het begin ook heel bang voor was. Maar gelukkig heb ik het getroffen met Erkan. Hij is supertrouw en zijn vrienden worden af en toe helemaal gek van hem omdat hij alleen maar over mij kan praten. Ik ken nu ook (toevallig ook een Linda) uit Nederland die in Side woont en werkt en via haar vriend kent zij Erkan ook. En zij bevestigt dit naar mij toe. Ook al zijn collega’s weten van mij en het eerste wat ze zeggen hello Esther als ze mij zien. Ik hoef me niet eens voor te stellen. En ik ken hem nu 1 jaar. Maar ik vertelde hem net dit verhaal en hij snapt niet dat iemand dat zomaar kan doen. Dan heb je totaal geen respect voor de vrouw. Maar ik hoop dat je nu heel gelukkig bent met iemand anders.
hoi linda,
dank je wel! en ik ga 'illegaal’werken, dus op mijn toeristenvisum, moet hem alleen 1x verlengen door een dag naar kos te gaan. Het is nml bijna onmogelijk om een werkvisum te krijgen want die geven ze alleen af als je werk doet dat iemand van de turkse bevolking niet kan doen.
bloem- je hebt gelijk, maar ook ik ga dus samenwonen, om 2 punten, zo dat we wat tijd samen hebben en omdat het goedkoper is.
Maar goed, het zit wel altijd in mijn hoofd, dat ik niet alles geloof wat ze zeggen, en ik zie het maar zo, mocht hij gebruik van me maken…ik hem dus voor de huur:)