aha dus het was in het algemeen ![]()
Het klinkt goed. Ik ken hem niet, maar je zegt zelf dat hij niet is zoals andere mannen. Weet niet precies wat je daarmee bedoelt, maar waarschijnlijk dat je verliefd bent
of ben je al bekend met Egyptische mannen?
Denk ook niet dat hij zoveel sms-jes en zoveel chat nog naast jou met anderen, maar zeker weten doe ik dat natuurlijk ook niet. Ken hem niet, alleen van wat je hier schrijft. Wat heb je betaald voor het app., ben ik nieuwsgierig naar (āwijā moesten Euro 35 per nacht betalen nl. en schijnt ook goedkoper verhuurd te worden).
Of zijn huilen oprecht is, ik heb geen idee. Die van mij huilde niet (ik ook niet :)) en dat is nu over dus niet huilen zegt niet dat het dan wel klopt ofzo. Je zegt dat er vertrouwen en respect was en dat is heel belangrijk. Waarschijnlijk zal hij dan ook wel oprecht zijn geweest in zijn emoties.
Hem hier laten komen heeft heel wat voeten in de aarde en meestal geven de mensen tips hier als ga daar nog eens hem om hem eerst nog wat beter te leren kennen. Ik wilde hem hier ook heen laten komen met een toeristenvisum, maar dat was in de eerste plaats heel onduidelijk van wat je allemaal moet doen (is wel te vinden via site buitenlandsepartner heb ik begrepen, maar volgens mij kan je beter gewoon even langs de gemeente gaan en daar informatie halen e.d.). Het is niet bijna onmogelijk, maar het is veel werk, afwijzingen wegens vestigingsgevaar, bezwaren die je moet indienen en de regels waar hij aan moet voldoen (vaste baan, geld op zijn rekening, etc.).
Ik kan je niet zeggen wat je moet doen uiteraard, maar ga voor jezelf na wat je nu wilt. Dat hij gelijk hier komt of jij eerst nog eens daarheen, wat een stuk makkelijker is. Ik raad je aan daarheen, want ik wilde āmijn Ahmedā gelijk hierheen halen, maar dat ging niet zo makkelijk. volgens hem moest ik dan gelijk officieel trouwen, daar stuurde hij op aan en dat wilde ik helemaal niet. Maar hij had geen vaste baan e.d. dus toeristenvisum zat er ook niet in. Hij heeft de hoop opgegeven geloof ik, omdat hij: 1. visum wilde en gelijk wilde trouwen 2. het niet ziet zitten om er zoān lang traject van te maken 3. het niet meer ziet zitten met mij 4. denkt dat ik geen moeite wilde doen voor hem (was erg druk en heb het ook een paar keer āuitgemaaktā wegens de slechte communicatie; afbreken van gesprekken e.d.).
Hoop dat je er wat aan hebt. Succes met je keuzes!
hetgene wat ik er nog een beetje aan toe te voegen heb is, volg je hart, maar gebruik ook je verstand. Het is inderdaad lastig om een visum aan te vragen. het beste is om het IND te bellen, want de gemeent weet helemaal niets en geven je alleen een uitnodigingsbrief. Op dit moment zit ik nog op antwoord te wachten van het bezwaar dat N. en ik hebben ingediend. we 18 oktober was de afspraak bij de ambassade. en we moeten minimaal nog tot half januari wachten tot we antwoord hebben. Het is dus duidelijk, dat er erg veel tijd in gaat zitten. trouwens als er een afspraak bij de ambassade gemaakt word, moet je er op rekenen dat hij pas 2 weken later echt langs kan komen voor āāhet gesprekāā.
Het is dus echt niet makkelijk. De beste informatie vind je op het IND en/of minbuza.nl
Daar heb ik in ieder geval alle info vandaan gehaald.
In ieder geval succes met de keuze: en niet geschoten, is altijd mis! ![]()
Hoi Nancie,
Ook ik ken jouw vriend niet, ben ook niet in Sharm geweest maar in Hurghada ( 2 keer ), ging daar vaak in lokale internetcafeās mijn mail checken ( dus niet in de hotels, maar zat tussen de lokale bevolking ) en zag daar toch vaak Egtyptenaren met verschillende meiden chatten ( habibi in Rusland, habibi in Frankrijk enz. ).
Dat dit gebeurde ( meerdere vriendinnen ) had ik al gehoord van Europeanen die daar wonen en die zagen het dagelijks gebeuren ( niet alleen in de internetcafeās , maar ook in uitgaanslevenā¦elke 2 weken een ander schatje.)
En ik zag het nu ook met mijn eigen ogen, dus jammer genoeg
gebeurt het en chatten is niet ontzettend duur daar in lokale internetcafeās.
Maar iedereen is andersā¦,
jij hebt 2 weken dagelijks met hem opgetrokken en een glimp van zijn leven gezien.
Ik kan je alleen maar adviseren om hem beter leren te kennen ( door middel van chatten, e-mailen,telefoneren enz.) en veel met hem te communiceren!!
Uit ervaring weet ik dat je pas iemand echt leert kennen, wanneer je ermee samen woont of dagelijks ziet.
En probeer je in zijn cultuur en geloof te verdiepen ( is hij moslim of Koptisch ??).
En als je de kans krijgt, ga dan nog een keer daar heen ( liefs wanneer hij vrij heeft of minder moet werken ).
En wat Suusieme zegt, volg je hart, maar gebruik ook je verstand !!
Veel succes met wat je ook beslist.
Groetjes Hadiya.
jaā¦dat was ik vergeten punt 5. hij heeft een ander schatje
natuurlijk erg makkelijk dan via het internetcafĆ© wat hadiya schrijft. De Ahmed waar ik contact mee had deed het vanaf zijn mobiel en zat na het werk thuis, stuurde dan fotoās via zijn mobielā¦ook als hij onderweg was naar huis of als hij shisa zat te roken met vrienden. Heb hem nooit in een internetcafĆ© āzienā zitten, maar werkt in het toerisme, dus kan makkelijk een ander hebben ontmoet. Wat dat aangaat zit je natuurlijk wel duizenden kilometers van iemand vandaan en moet het wel goed zitten met het vertrouwen. Ik vertrouwde hem wat dat aangaat wel toen het contact goed was tussen ons. Hij had amper tijd om andere dingen te doenā¦werken, eten, contact met mij, slapen, werken etc.
Maar ja, alle begin is leuk maar danā¦na een tijdje ā¦?.. dus neem de tijd om hem beter te leren kennen voor al te drastische beslissingen te nemen en maken (vanuit mijn eigen ervaring met een langeafstandsrelatie nu :)).
Ja, ik had het geluk dat ik hem de 10e dag ontmoette van mijn 6 maand lange stage. we hebben de laatste 3 maanden zelfs samen in een appartementje gezeten. en nu elke keer als ik er heen ga, in het zelfde appartementje. dus daardoor ben ik er zo goed als zeker van dat hij geen ander heeft. maarja soms blijft die twijvel toch, vanwege alle verhalen. ben nu al langer da anderhalf jaar met hem samen. hopelijk vanaf maart zal ik er heen gaan voor een onbeperkt aantal jaar. nog even afwachten dus!
Hoi Suusieme,
Ik denk dat het met jouw relatie wel goed zit, vooral omdat jullie elkaar toch behoorlijk goed kennen ( ja, ook de negatieve kanten ) en dat hij, ondanks het bezwaar van zijn moeder , toch min of meer voor jou gekozen heeft !!Ook ken jij zijn familie ( = zeer belangrijk ).
Over jouw relatie heb ik een goed gevoel en ik hoop dat het dan ook in maart zou lukken. Succes!!
Maar ik begrijp goed jouw twijfelā¦, ik zou ( als ik vrijgezel was ) nooit meer aan een lange afstandsrelatie beginnen ( heb er in mijn verleden 2 keer een gehad, op verschillende tijdstippen natuurlijkā¦)
en heb 1 moeten beeindigen , omdat mijn ex vreemd ging.
Bij de andere had ik zo mijn vermoedens en die bleken later ook waar te zijn ( luister daarom ook altijd naar je intuitieā¦)
Ja, voor een lange relatie afstand moet je elkaar goed kunnen vertrouwen en zeker ook goed contact met elkaar onder houden.
En dan komt er in deze situaties nog bij dat je meestal met een ander geloof en cultuur te maken krijgt, wat het er nog moeilijker maakt!!
En dan de taalbariereā¦pfff, heb daar vaak problemen mee gehad ( ook in mijn huidige relatie ).
Dus Nancie, neem je tijd , zoals Maud zegtā¦
Hoe oud ben jij trouwens en hoe oud is jouw vriend??
Groetjes Hadiya :zon02:
Bedankt allemaal voor jullie leuke reacties het doet me echt plezier.
Ik betaalde voor een appartementje via Delta 25 euro per nacht maar ben er 12 dagen gebleven.
Ahmad Salah is 28 en ik 35.
Denken jullie niet dat je meestal de mindere goede verhalen telkens te lezen en te horen krijgt en dat mensen met mooie ervaringen die minder vlug zullen delen, of is dit enkel een illusie?
Mensen met nare ervaringen moeten iets van zich afschrijven of ben ik verkeerd?
Groetjes
Hoi Nancie, ik denk inderdaad wel dat daar wat waarheid in schuilt , dat mensen met nare ervaringen iets sneller van zich laten horen dan mensen met mooie ervaringen.
Ik kan alleen maar voor mijzelf spreken wanneer ik zeg dat ik soms advies geef aan bepaalde mensen hier op dit forum , puur om hun te informeren en ook soms om het waarschuwen.
Dit laatste doe ik vooral ,wanneer het een meisje van 15/16 jaar betreft die verliefd is op een Egyptenaar.
Immers zoān meisje heeft nog niet veel ( levens ) ervaring als iemand die al wat ouder is.
En het cultuur/geloof/taal verschil is al moeilijk genoeg.
Ik heb zelf nog nooit een nare ervaring in mijn leven mee gemaakt met Egyptenaar, maar moet helaas wel zeggen dat ik in mijn nabije omgeving toch veel nare dingen heb gezien.
En ook op mijn vakanties daar heb ik genoeg gezienā¦
Met betrekking op het moslim geloof , daar heb ik genoeg ervaring mee ( soms positief , soms negatief ).
Ik weet niet als jouw vriend een (practiserende) moslim is of niet.
Ik raad meestal altijd aan om je wat in de cultuur en geloof te verdiepen , als je een serieuse relatie met een Egyptenaar overweegt of al hebt.
Als je verliefd bent :wub:, lijkt alles GEWELDIG, maar niet altijd is liefde genoeg of wederzijds .
Lees maar eens het boek "grenzeloze liefde van Hanneke Rozema , dat vond ik een goed (informatief) boek.
Neem gewoon je tijd om hem beter te leren kennen en dan kun je nog altijd besluiten om hem een keer hier naar toe te halen.
Beste Hadiya,
Ja kweet het wel.
Ben al lang alleen een torenhoge muur en olifantendik. Ahmed raakte erdoor en zelfs niet met lieve woordjes, die raken mij niet. Hij was en is speciaal. Zijn attitudeā¦
Ja hij is moslim, maar hij weet dat ik hier respect voor heb maar mezelf totaal niet als moslima zie.
Hij kan me lezen zonder dat ik iets hoef te vertellen en ik kan je verzekeren ben niet ƩƩn van de makkelijkste.
Ik denk msschn zijn deze mannen hier wel in geoefend en kennen ze elk type vrouw.
Hij lijkt op mij ik op hem, figuurlijk natuurlijk.
Ik zou me hier nooit inlaten . msschn kritiek hebben moest iemand die ik ken zich in deze situatie zou bevinden, realistisch en nu alles weg, ja msschn ben ik dan toch verliefd, heb het lang tegengehouden.
Tis nog maar snel ja van 2weekjes samen ken je niemand.Ook al sms je en chat je een jaar met elkaar. Maar soms denk ik het zou echt jammer zijn niet alles te proberen om hem hierheen te krijgen voor 3maand, wat maakt dat nou uit, we kunne er enkel slimmer van worden. Maar ja er kan ook veel fout gaan.
Tja wie zal het zeggen.
Geen antwoord voor handen lijkt me.
Groetjes
Grenzeloze liefde is hier(Belgiƫ) in de meeste winkels uitverkocht, heb hem nog niet gevonden maar blijf uitkijken. Ben nu OP WEG NAAR MEKKA bezig van Jan Leyers
Bedankt voor de tips
Dat boek heb ik nog niet gelezen, hoor er wel goeie dingen over , dus wil het nog wel lezenā¦
En weet je Nancie, volg je gevoel ,maar hou je verstand erbij ( maar denk dat dat wel goed zit bij jou ).
En doe gewoon wat jou goed lijkt, want het leven ( en ook de liefde ) geeft je geen garantiesā¦
Ik wens je alle geluk bij deze prille liefde, hopenlijk is hij oprecht naar jou toe, maar dat kan alleen de tijd uitwijzen.
Wat je ook beslist, ik wens je het allerbeste toe.
Hoi ook toevallig ik heb mijn vriend vorig jaar november in Reef Oasis Blue Spa ontmoet. Ik kan M. weleens vragen of hij jouw vriend kent.
Marmah
wat voor werk deed hij in het hotel? M. stond in de Carabean bar.
Marmah
Ook Ahmed Salah stond daar in de bar, maar ik denk dat die vooral wisselen om de zoveel weken staan die ergens anders .
Ja dat zou echt leuk zijn moest je er een keertje naar vragen. Misschien kent hij hem wel.
Wat zijn jouw plannen met je vriend?
Haal je hem naar hier, wacht je nog eventjes af of ga je nog keertje naar ginder?
Bedankt en groetjes
xxx
Hoi Nancy,
Ik heb het al gevraagd en voor ik de naam van je vriend noemde wist hij het al. Ze hebben samen in de bar gewerkt en jouw vriend heeft verteld van een Belgische vriendin. Dus dat ben jij toch?
Hij komt zondag naar hier voor vijf weken. Dus wordt leuk.
Marmah
Hoi Marmah
Dat gaat echt leuk en gezellig voor je worden. Fijn gevoel dat hij over mij praatte tegen jouw vriend.
Werkt jouw vriend nog steeds in het Reef hotel msschn kunnen ze contact met elkaar opnemen.
Wat is de naam van je vriend?
Hoe heb jij het gedaan om hem naar Nederland te halen en hoe lang duurt dat voor hij effectief kan komen vanaf de start dat je het besliste dat hij kon komen? Heb je tips ?
Tschijnt een moeilijke weg te zijn maar ik zou echt graag hebben dat hij een keertje komt. Ook om hem beter te leren kennen.
Kmis hem echt.
Hou me op de hoogte als je wil.
Groetjes Nancie
xxx
Hij heet Mahmoud en jouw vriend is een maand voor hem vertrokken uit het hotel. M. werkt niet meer in het toerisme. Hij volgt nu een training bij een bedrijf in zijn woonplaats en gaat als hij terug komt daar op kantoor werken.
Eerste keer visum was een lijdensweg. Eerste keer wegens vestigingsgevaar afgewezen. Bezwaar aangetekend. In mei ben ik zelf naar de ambassade gegaan leek heel wal maar weer om zelfde reden afgewezen. Daarna kwam deuitslag van het bezwar en mocht hij komen.
Nu vierde keer ging het heel makkelijk. Nou ja als je de week die hij ervoor heeft moeten reizen om de papieren bijelkaar te krijgen niet meetelt.
Marmah
Nancy,
Ik heb nogmaals in het kort geschreven wat je nodig hebt op het andere forum relatie metā¦
Marmah
Hoi, zelf ben ik net terug van Egypte en ook verliefd geworden. Ik wil graag terug voor een paar weken om hem beter te leren kennen, maar dat valt niet mee, want we mogen niet in een huis blijven. Nu kan ik een huis huren en mag hij overdga wel komen, dus dat is een optie. Maar hij kan ook een appartement huren en wil me dan bij hem laten logeren, nadat we een orfi-contract hebben getekend. Maar dat vind ik een beetje eng eerlijk gezegd. Kan iemand me hier advies over geven?
gr Silvia
Hoi, las dat je daar bent geweest en dat je een appartementje kon huren? ik wil nl ook terug om elkaar beter te leren kennen. Ons leeftijdsverschil is wel wat groter, ik ben 44 en hij 30ā¦Dus er zit misschien een addertje onder het gras ook al hebben we elke dag contactā¦
gr Silvia