Quick ??? Wat is dat !?
Alleen in België en Frankrijk… De slechtse burgers op de planeet, als je het mij vraagt… Sorry Sopirla… ![]()
No hard feelings, Jelle, de smaken van mensen verschillen en het zal altijd zo blijven…Ik vermijd fast-food omdat ik niet precies weet wat ik binnen krijg…:chin:
Een groet van een reptiel
Dave, “Quick” is bijna hetzelfde als "McDonalds, maar volgens mijn papillen een stuk beter…>>>
Vind de hamburgers van quick ook niet denderend,dan nog liever Mc Donald.
Ben jij al in een KFC geweest Jelle,wat vind je ervan?
Ik vermijd het meestal, deels uit liefde voor smaak (ik zit in de kokswereld) en deels uit idealisme (ik hou niet van dit soort industrialisatie van voeding).
Slechts heel af en toe, gewoon uit sentimentele redenen heb ik eens zin in een hamburger.
De beste hamburger maak ik, by the way, nog altijd zelf. ![]()
Nooit geweest, en na het zien van een documentaire over de kweek van de kippen die KFC gebruikt, zal dat ook wel nooit gebeuren, denk ik…:chin:
bedoel je die in 6 weken vetgemeste plofkippen Jelle, de naam is leuk, maar zal kraak nog smaak aanzitten, of is dit een nederlandse benaming plofkip. Jij zit in de kokswereld, ik ben een lekkerbek, eet geen vlees en vis verder alles, nog spannende aanraders voor Thailand behalve insecten enzo, die zou ik wel evt proberen overigens.
Bedoel je met vegetarisch dat je ook geen vissaus mag eten? Dan wordt het wel moeilijk… Men gebruikt dit ingrediënt in zowat elke schotel om smaak te geven.
Zeker proberen: somtam (groene papayasalade) met Khao niaw (Sticky rice) en Gai Yang (gegrilde kip), misschien kan je die laatste vervangen door gefrituurde tofu, kom je ook regelmatig in eetstandjes op straat tegen.
“mai sai naam plaa khrab” en het probleem vd vis saus is opgelost ; ik gebruik het nooit en zodoende kan ik niet vergelijken of het nu beter smaakt met of zonder ; kwestie van gewoonte hé en als je toch denkt dat de smaak niet echt top is , kan je vegetarische mushroom sauce gebruiken (komt redelijk in de buurt van oystersaus zegt men )
oppassen met die zogenaamde gefrituurde tofu bij de eetkraampjes . Lijkt erg op tofu maar is meestal fish cake en dus niet vegetarisch !
mmm… fishcakes…:cheer:
je wil niet weten wat ze daar allemaal indraaien:beef:
Zullen we maar niet over onze curryworsten spreken…lol2
Ik maak ze trouwens heel vaak zelf. Nog geen betere tegen gekomen. ![]()
Ik ook niet !
Groetjes
Sopirla>>>
Hi weet dat vissaus in veel gerechten zit, geen probleem, ben flexibel(geworden) en gaat het mis is ook niet erg. Voordeel is dat ik vaker niet ziek was op een vakantie dan de andere reizigers die wel alles aten. Die gerechten ga ik dan zeker probereren Jelle, ik ben ook dol op zoete toetjes mmmmm cake zonder fish lol2.
Zoet vind je daar ook in overvloed. Probeer zeker eens de Khanom Khlok. Een soort cocospannekoekjes, zeeeer lekker!
Je kan een Khanom khlok verkoper herkennen aan de speciale bakplaat waarmee ie werkt.
http://eatingasia.typepad.com/photos/uncategorized/2008/08/27/355n2203.jpg
ik noem dat altijd een poffertjes pan, thaise poffertjes
Hey jongens, ik heb nog niet gegeten…maar als ik in 2013 in Bangkok ben, zal ik de schaden inhalen, verdomd zeker !
Groetjes
Sopirla>>>