Eerste reis, vragen!!

Hoi Heidi,
Mijn retourvlucht naar Denpasar is ook geboekt! Ik ga een binnenlandse vlucht boeken naar Java Bandung. Daar zijn toch DÉ highlights van Indonesia te bezoeken volgens mij.
Kan iemand mij een idee geven of er op Java ook mogelijkheden tot trekking in de jungle zijn? Of is dit enkel op Sumatra bij de orang-utangs!

De meest bekende highlights op Java (Borobudur, Prambanan, Kraton Yogya) zijn te bezoeken vanuit Yogyakarta en niet vanuit Bandung… Yogya is 8 uur per trein vanaf Bandung.

Al is Bandung wel een hele leuke verrassende stad. Veel Hollandse invloeden, oa provinciehuis. Anklung schooltje is leuk en aan de noordkant (Dago) kun je erg mooi wandelen.

En op Java is géén jungle te vinden.

Op Java is WEL jungle te vinden!

Hoewel het regenwoud in Java minder uitgestrekt is dan op bv Sumatra of op Borneo, is er bij Pangadaran zeker een stukje jungle te vinden. Orang utans zul je hier niet vinden, maar wel allerlei andere apen, herten, wilde stekelvarkens, vleermuizen enz. Pangadaran ligt aan de zee, en wanneer je een van de heuvels in de jungle beklimt heb je een prachtig uitzicht over deze zee. Zwemmen is er echter niet mogelijk, de gloven zijn te hoog en er is teveel onderstroom.

Ook kun je leuke uitstapjes maken naar bv de Green Canyon.

Bij deze mijn reisverslag: IkReis - Pangandaran Nationaal Park: strand en jungle op Java

Bedankt Jenny voor je reactie, heb ook even op jouw site gekeken, ziet er super uit allemaal.

Misschien nog even leuk voor de mensen die mijn vragen hebben beantwoord! Wij zijn een week geleden teruggekomen van 3 weken Bali. Het was onze eerste keer buiten Europa en we hebben het geweldig gehad! Dus bedankt voor de adviezen. Uiteindelijk wijzen de meeste zaken zichzelf. Het was leerzaam, gezellig, mooi en lekker! Vandaag het fotoalbum opgehaald en weer genoten!

In Kuta, Sanur en Ubud hebben we het geweldig gehad. Lovina vonden wij persoonlijk iets minder, maar de mensen van de homestay waren heel vriendelijk en gezellig, dus daar hebben we het positieve uit gehaald. We lagen ook nogal erg rustig gelegen in Lovina. Voor ons was Padang Bai een verrassing. Je hoort er weinig over, maar wij vonden het heel leuk en fijn daar. We zijn er iets van 6 dagen gebleven.

Tijdens het snorkelen heb ik het wereldrecord koraal glijden getracht te verbreken. Met andere woorden ik belande op het koraal en door de sterke golven en de grote zwemvliezen kwam ik er ook moeilijk vanaf. Mijn knieën, benen en billen lagen open. Ik heb het nooit geweten, maar blijkbaar geeft dat gif af. Een vrouw van de duikschool vertelde dat en heeft iets voor de jeuk gegeven. Verder zei ze dat je het zon twee maanden kan blijven zien voordat het weg gaat. het geneest goed, maar moet er verder nog iets gebeuren. Kan dat gif kwaad wat erin is gekomen? Misschien dat iemand daar ervaring mee heeft hier? Ik heb het meteen nadat het gebeurde met schoon water gespoeld en de vrouwen op het strand hebben een soort olie erover gedaan.

Verder hebben we Lombok laten schieten, omdat we het in Bali zo naar onze zin hadden. Daarnaast is mijn vriend ziek geweest dus de malaria kuur wilden we ook niet. We zitten nu dus nog met twee malaria kuren, kan je hier überhaupt nog iets mee? Of moet het naar de Apotheek terug?

Ik ben inmiddels wat verder in het plannen van de reis. Ik wil zaken toch vooraf gedeeltelijk vastgelegd hebben. Zoals het er nu voorstaat verblijven we de eerste twee nachten na aankomst in Kuta, daarna door naar Ubud (ongeveer 5 dagen) Dan door naar Lovina (3 dagen voldoende?)

hoe was je reis geweest?

voor mij is het nu de eerste keer :slight_smile:

welk hotel is het geworden in Kuta? Ik kan maar niet beslissen welk ik zou nemen? Ik kom ook snachts aan , is het gelukt de taxi naar kuta/hotel zelf?

thanks voor de info :slight_smile:
:zon02:

Hoi Dawe

Het is intussen alweer 8 a 9 maanden geleden dat wij in Bali waren, de tijd gaat snel! Het was een fantastische vakantie voor ons.

Wij zijn de eerste drie dagen in Kuta geweest (2 nachten) In het Jboutique hotel http://www.jboutiquehotel.com/ Iets duurder dan de hotels en homestays waar we daarna hebben geslapen, maar na de lange reis wilden we graag starten in een fijn hotel. We zijn rond de klok van half 12 a 12 opgehaald op het vliegveld door een jongen van het hotel. Dat ging perfect. Hij stond klaar op het vliegveld met een bordje met onze naam erop, verliep vlekkeloos. Voordeel is ook dat het rustig is op de weg, dus je bent binnen no-time bij het hotel. Hij wilde er niets voor hebben, zit inbegrepen, maar we hadden hem toch wat gegeven. We hadden vooraf onze aankomsttijd doorgegeven via mail en tijdens de tussenstop op Jakarta nog even telefonisch contact met het hotel gehad.

Wij persoonlijk vonden 3 dagen in Lovina lang genoeg. We zijn er iets langer gebleven omdat mijn vriend daar 1 a 2 dagen ziek is geweest. Moet er eerlijk bijzeggen dat de locatie waar we zaten in Lovina niet optimaal was en voorkeuren natuurlijk heel persoonlijk zijn. Voor ons was lovina iets te rustig, we konden er niet in zee zwemmen, wat we op de andere plekken wel konden. Ook oogt alles wat minder mooi/armer.

thanks a lot
Ik zoek nog verder voor een iets goedkoper :slight_smile:
spannend:dag: