Als voorbereiding op de reis ben ik ook aan het kijken naar de mogelijkheden tot het aanschaffen van een Simkaart. Nu ben ik via de website van kaapstadmagazine doorverwezen naar de website van Vodacom, en dan B4IGO. Op deze manier kun je blijkbaar van te voren al een prepaid simkaart aanschaffen met data/belbundel, welke je op kan halen op de airport. Heeft iemand hier ervaring mee, of heeft iemand hier tips over? Excuses als dit al een forum-topic is, en ik hier over heen gelezen heb.
Ik heb geen ervaring met de bovengenoemde optie.
Wij zijn op de eerste reisdag naar een winkelcentrum in Bela-Bela gegaan en hebben bij een telefoonprovider een kaart aangeschaft.
Je moet rekening houden met extra kosten als het om een misco-simkaart gaat. Verder ben je een tijdje zoet met de administratie van de persoonsgegevens.
Ik heb me destijds beperkt tot alleen data. We waren voor 2Gb aan data zo’n 35 Euro kwijt (incl kosten sim-kaart).
Het jaar erop zag ik dat er regelmatig WiFi in de lodges/hotels aanwezig was, dus heb ik geen lokale kaart meer aangeschaft.
Willemm, persoonlijk heb ik niet zo goede ervaringen met Vodacom, ik ben indertijd overgestapt naar MTN, welke naar mijn mening beter bereik heeft in Zuid Afrika.
Ook even oppassen met de SIM kaarten die je in de luchthaven koopt. Normaal kost een simkaart je 1 ZAR, maar op de luchthaven durven ze er serieus wat meer voor te vragen, tot zelfs 100 ZAR of meer.
Ga naar een shopping mall, of een lokale PEP (die vind je overal) en schaf je daar een kaart aan (wel paspoort laten zien). Je kan er dadelijk data opladen, zonder problemen. Prepaid mobile data is heel duur hier, dus hou daar ook rekening mee. Veel guesthouses bieden Wifi aan tegenwoordig trouwens.
Wat wij de laatste jaren doen is een extra gsm meenemen en daar de daar gekochte data card instoppen, en deze
instellen als hotspot, je kunt dan bijna overal internet gebruiken op een andere gsm of tablet
tot wel 5 apparaten tegelijk!
Wij hebben familie in zuid Afrika dus om daar met een lokaal nummer te bellen en gebeld te worden
is natuurlijk ook een bijkomend voordeel!
Er staan ook wel eerdere berichten over hoe een en ander werkt volgens mij!