Eerste keer Thailand... Wie helpt ons?

Beste reizigers,

Wij willen eind april 2 weken naar Thailand voor de eerste keer.We hebben een paar vraagjes
We vliegen met Mahan of Emirates…(nog ff uitzoeken )

• Als je met Emirates vliegt,kun je dan tijdens de tussenstop langer in Dubai blijven en een ander vliegtuig nemen richting Bangkok.

-Hoe is het weer daar eind april…dat is er belangerijk.
-Kun je met de trein naar Malesie reizen of naar een ander land?
-Hoe is het eten daar?
-Wat zijn de bezienswaardigheden als je voor 2 weken gaat
-Boek je een hotel ter plaatse of beter op voorhand.

• Heb je inentingen nodig??
  • Moet je visum aanvragen als je Malesie wil binnengaan.

Als ik nog vragen heb ,zet ik ze er bij.

Hallo,

Hier de antwoorden:

-Hoe is het weer daar eind april…dat is er belangerijk.

Het weer is daar zo tussen de 35 en 40 graden.

-Kun je met de trein naar Malesie reizen of naar een ander land?

Ja je kunt met de trein naar Maleisie er gaat een trein van Bangkok naar Butterworth of naar de grens Sungai Kolok. Van Buterworth kun je naar Penang met de boot een eiland in Maleisie.
Als je bij de grens ben kun je heel makkelijk een tuktuk nemen en dan de grens overgaan en vanaf daar kun je naar de pherhentian Islands.

-Hoe is het eten daar?

Het eten is zeer gevarieerd er is natuurlijk heerlijk veel thais te krijgen wat aardig pittig is maar je kunt altijd vragen of ze het niet zo pittig maken. Verder ook veel curry. Maar overal in Thailand is ook veel westers te krijgen zoals Pizza, pasta,hamburgers, patat enz.
In de grotere plaatsen vind je de Burger King, KFC, Pizza hut en Mc Donalds.

2 weken is heeel kort en dus zul je niet veel van het land kunnen zien dit door afstanden.
Mijn advies zou zijn 1 week in het noorden naar Chiang Mai en naar ayuttaya en naar de bridge of the river Kwai en 1 week het zuiden naar de kust lekker relaxen op Koh Phi Phi of Koh Tao als je daar van houd.

-Boek je een hotel ter plaatse of beter op voorhand.

Ik zou alleen het hotel in Bangkok boeken zodat je na een vermoeide reis lekker kan slapen
www.greenwoodtravel.nl kun je goedkoop een kamer boeken in Prince Hotel in Bangkok is een 4 sterren hotel voor zo’n 25 a 30 euro. Als je gaat reizen in 4 a 5 sterren hotels dan is vooraf boeken wel aan te raden omdat het goedkoper is. Zoals geusthouse enzo daar kun je gewoon binnen lopen.

• Heb je inentingen nodig??

Ja je hebt een intenting nodig van Hepatitus A en van B weet ik niet zeker. Let wel op van Hepatitus heb je meerdere prikken nodig dus spoedig beginnen. Deze kunnen niet allemaal achter elkaar.
Verder de DTP prik heb je nodig. Deze heb je vaak als kind gekregen dus je hebt alleen een shooter nodig en dat heb je weer 10 jaar bescherming.

• Moet je visum aanvragen als je Malesie wil binnengaan.

Nee je krijgt bij aankomst Maleisie een visum bij aankomst voor 3 maanden.

• Als je met Emirates vliegt,kun je dan tijdens de tussenstop langer in Dubai blijven en een ander vliegtuig nemen richting Bangkok.
    ja dit kan, dit kun je meteen boeken want je boekt een ticket dus,dub en dub,bkk . voor dubai hoef je niet van te voor een visum aan te vragen.

-Hoe is het weer daar eind april je zit aan het einde van het hete seizoen ,dus het zal heet zijn en de eilanden in de andaman zee is het meeste op gesloten

-Kun je met de trein naar Malesie reizen of naar een ander land? met de trein kun je naar maleisie, maar 2 weken is wel heel kort om dat te gaan doen. je kunt ook naar laos,cambodja maar dit kan alleen met de bus.

-Hoe is het eten daar? heerlijk je kunt er van alles vinden
-Wat zijn de bezienswaardigheden als je voor 2 weken gaat ja dat word kiezen er is zoveel , dus hangt er vanaf wat je wilt. (bkk, sukothai, chiang mai, kanchanaburi, chiang rai, mae hong son en de eilanden)
-Boek je een hotel ter plaatse of beter op voorhand. ter plaatse is goed te doen en dan hoef je niet nu al je hele route te bepalen

• Heb je inentingen nodig?? hep a, b als je risicogroep bent of naar kapper of tatoeshop gaat, dtp en buiktyfus (als je naar laos gaatvoor korte tijd thailand is dit niet nodig als je geen risicogroep bent)
  • Moet je visum aanvragen als je Malesie wil binnengaan. nee die krijg je aan de grens voor max 3 mnd

In april is ook de viering van het Thaise Nieuw jaar…is wel de moeite waard, maar is misschien net te vroeg voor jullie…

Dank u dank u… mensen voor de reacties.
@2 weken is dus kort…kunnen jullie ons sponsoren om langer te gaan ,hahaha?
Is 3 weken goed genoeg.Het liefst willen we 1 maand gaan,maar dan draai je al je vakantiedagen er door .Hoe doen jullie dat?loopbaanonderbreking ofzo?
In elk geval,we denken dan om in oktober te gaan aangezien ik niet goed tegen de hitte kan.

In elk geval,vriendelijk bedankt voor de reacties.Mochten jullie nog tips hebben,dan lees ik het wel.
Groetjes,Goo

Hallo,

Het is een land waar het altijd heel warm is 30 graden is normaal.
Dus als je er niet goed tegenkunt dan is Thailand erg benauwd en vooral Bangkok is erg heet ook door smog.

Chiang Mai is fijn kwa temperatuur daar staat altijd veel wind.
Verder aan de kust kan het nog wel uit te houden zijn.
Ik zou dan wel voor hotels met zwembaden gaan dan kun je lekker afkoelen.

gr van Moira

3 weken is al beter dan 2 weken.

ik werk over in de maanden dat ik in nld ben en heb met mijn baas afgesproken dat ik de uren en vakantie ineens opneem en dan kan ik dus lang weg. eerst zou ik voor 6 mnd onbetaald verlof krijgen maar dat was niet nodig vak 2007 en 2008 opgenomen en overuren en contract iets lager gezet dan wat ik normaal werk.

Als je de keuze moet maken tussen Mahan Air en Emirates, lijkt mij de keus makkelijk: EMIRATES !!! Absoluut stukken beter dan Mahan Air (waarvan je hier op het forum nog wel wat slechte ervaringen kunt teruglezen).

Oke,zal er rekening mee houden.

Karin,dat is wel een goeie ja.Misschien moeten we het ook zo gaan doen.Hou ontzettend veel van reizen alleen komen we vakantiedagen tekort,snif.

3 weken is beter dan 2 dat is zeker maar als je niet goed tegen hitte kan mischien nog wel meer dan anders nu kan je namenlijk wat rustiger aan doen
ik zou dan 2 weken naar het noorden reizen naar de door moira genoemd en dan kan je ook nog wel naar een plaats meer gaan bijv Sukhothai, Mae Hong Son en Pai of Nong Kai
maar doe het vooral rustig aan en geniet van het land de mensen en de cultuur
op het eind kan je dan een weekje naar een van de vele eilanden kunnen gaan om lekker van het strand te genieten (dit hoeft natuurlijk niet op een eiland)
als ik moest kiezen tussen mahan air en emirates zou ik ook voor emirates kiezen
ik heb zelf geen ervaring met deze maatschappijen maar met de verhalen hier op deze site over mahan air zou ik geen risico lopen

groetjes dirk

ik zou ook voor emirates gaan

Dag Karin,

Dat met uw werkgever is echt ideaal.Kzal er aan de nken …
heb overigens nog een vraagje.Hoe doe je diie tussenstop langer in Dubai.Ipv 1 nacht 2 nachten blijven.Moet je dat aangeven etc.Krijg je aparte ticketten dan ofzo
Ik hoor van bepaalde mensen dat er in Thailand veel vieze mensen rondlopen ivm sextoerisme

je kunt bij het boeken op www.emirates.com dit meteen zo boeken. je krijgt online tickets of je nou langer in dubai blijft of niet je krijgt dus/dub dub/bkk.

sextoerisme is er veel ja, niets van aantrekken. jij komt voor het land.

Deze ‘vieze’ mensen lopen vooral rond in de bekende gebieden in Bangkok, Pattaya en Phuket. Met name Pattaya heeft de naam, maar dit heeft dan ook niets met Thailand te maken.
Dus de stelling dat er in Thailand ‘vieze’ mensen rondelopen ivm het sextoerisme is niet helemaal of helemaal niet waar.

Officieel is er geen sextoerisme. Prostitutie is verboden bij wet en de enige manier om het niet aan te hoeven pakken is het ontkennen van het bestaan.
Jammer genoeg vormt de ‘sexindustrie’ een belangrijke bron van inkomsten, niet alleen voor de Thaise regering, maar zeker ook voor de armere bevolking op het platteland.

Blijf je weg uit de eerder genoemde plaatsen, dan zul je absoluut niks merken van enig sex-toerisme en kun je werkelijk genieten van Thailand in al zijn glorie.

Ben toch altijd blij dat ik niet de enige ben die dit vind… Pattaya idd links laten liggen, dit is het Benidorm van Azie en het Sodom & Gomorra van Thailand…

Misschien een beetje overdreven dave. Dankzij dit soort Sodom en Gomorra plekken, weten we de ‘deugdelijke’ plekken makkelijker te vinden.

Het is ook altijd leuk als je Thai hoort praten over “The Led Light Distlikt” in Amsterdam. “Daar zitten potverdikke de vrouwen achter ramen!!” klinkt het dan verontwaardigt. Een Thai zal Amsterdam ook in 3 woorden noemen, samen met hoeren en drugs.
Zou Amsterdam dan het S&G van Nederland zijn? Nee toch. Amsterdam is gewoon een levendige en bruisende grote stad, die zich de eigenaardigheden van een metropool heeft aangenomen.

Sodom en Gomorra is wellicht wat overdreven, maar ik vind Pattaya gewoon helemaaaaaaaal niks…veel prostitutie en het zit er vol met maffia en ander crimineel tuig…

ik heb niet zoveel last van als er prostitutie in de buurt zit dat is amsterdam inderdaad ook het geval en in meerdere nederlandse steden maar ik ben het wel met Dave eens dat pattaya helemaal niets is (voor mij dan) vind pattaya echt alleen maar gericht op sex toerisme en er hangt ook geen relaxte sfeer vind ik dus mijn advies is … langs heen rijden of over heen vliegen

ok merci mensen
Heb het niet zo met vieze buurten,vandaar mijn grote angst,hahaha.
Ben nu benieuwd.Ik ga boeken bij Emirates…en dan kijk ik wat we gaan doen.
Die nachttrein is dat een beetje comfortabel?moet je dat op voorhand ook boeken of ter plekke?

als het geen feestdag is dan kun je dit 1 dag van te voor boeken. en ja het is comfortabel je kunt een slaapplaats in de trein boeken.