Thailand combineren met Maleisië

Ik heb deze topic ook in het Maleisië forum gepost.

We gaan deze zomer 4 weken naar Maleisië en Thailand (we hebben retourtje Kuala Lumpur).

Nu vroeg ik mij af of het wel te doen is om deze twee landen aan te doen of dat het te druk is en we ons beter kunnen beperken tot één van beide. En als dat zo is, welke dan?

Vorig jaar zijn we in Costa Rica, Nicaragua en Panama geweest, ook in 4 weken tijd. Dat was goed te doen. We vinden het leuk om veel te zien en willen ongeveer 2 à 3 nachtjes per hotel doen.

Is het eenvoudig om in juli/augustus zonder vooraf te boeken in deze landen een hotel te vinden? Of zijn de hotels (uit bv de Lonely Planet) in deze maanden snel volgeboekt?

We willen namelijk de vrijheid hebben om te gaan en staan waar we willen.

Hotels in overvloed,geen enkel probleem!Tja,4weken als je die 2 landen wil bezichtigen dan schiet er maar 2weken over per land,wat echt wel te kort is.Ik ken je progamma voor Thailand niet,zo het is een beetje "koffiedik"kijken!Voor Maleisie hetzelfde laken aan de broek,hierook geen indicatie van je progamma!gegroet:georgessiam.:chin:

We hebben nog geen echt programma. We zullen de ‘highlights’ uit de Lonely Planet doen. Volgens mij (puur gebasseerd op wat ik hier en daar lees en daaruit zelf concludeer), moet het wel kunnen deze twee landen in twee weken te bezoeken. Uiteraard zul je alleen maar ‘proeven’ en nergens diep op in gaan, maar dat willen we ook niet.

Kortom, alle tips zijn welkom. In de komende maanden (we vertrekken pas op 10 juli) zullen wij op basis van wat we lezen en de tips die we krijgen een programma samenstellen.

als je beide landen in 4 weken wil doen zal je zeker keuzes moeten maken en diverse hoogtepunten uit de lonely planet moet schrappen
ik zou met air asia vliegen naar bangkok en dan langzaam aan naar het zuiden en richting maleisie afzakken ik ben niet erg nekend in maleisie en zal daarom dan ook alleen een route geven voor thailand

bangkok katchanaburi ayuthaya sukothai changmai pai en dan met het vliegtuig naar phuket of krabi en vandaar naar maleisie

groet dirk :chin:

Hoe zit het trouwens met het boeken via Air Asia? Kan dat op het laatste moment, of betaal je dan de hoofdprijs? En wat is ‘het laatste moment’? Op de dag zelf?

Afzakken via Thailand naar Maleisië kan toch helemaal niet? Althans niet over land toch? Ik begreep dat het zuiden van Thailand afgesloten was via land naar Maleisië. Klopt dat?

Air asia kan je vaak op de dag zelf boeken dit kost dan wel meer maar denk dan aan bijvoorbeeld 40 of 50 euro nog steeds goed te doen en het geeft meer flexibiliteit als je echter precies weet wanneer je vertrekt is vroeg boeken een optie omdat het dus goedkoper is
het zuiden van thailand is niet afgesloten maar wel onrustig echter is dit (nog) niet tegen toeristen gericht en alleen tegen militairen politie mensen en andere ambtenaren
ik bedoelde echter dat je vanaf phuket of krabi met het vliegtuig naar maleisie zou gaan naar de bestemming van keuze omdat je zonder bewijs van vertrek problemen zou kunnen krijgen met het betreden van thailand je krijgt als je per vliegtuig thailand binnen komt een visum vrije entree voor 30 dagen mits je een bewijs van vertrek hebt (vliegticket)

Neem dus NIET die plekken die LP aanraadt-die zijn dus vol. Maar de Thai hebben een goed bisnisinstinct-vlak ernaast staan er nog vele anderen, zonder aanrading, die meestal net zo goed, zo niet beter en goedkoper zijn.
Overigens is zowel MY als TH stukken en mijlen groter en bieden ze enorm veel meer te zien als die vrij kleine landjes middenin Amerika.
Je hoeft geen ‘‘rondreis’’ te maken-kijk eens wat AirAsia.com aan cheap flights biedt om snel terug naar KUL te graken.

Vorig jaar Juli hebben we een reis gemaakt van 4 weken in Thailand en Maleisie.
Wij hadden tickets geboekt naar Bangkok. Vanaf Bangkok hebben we de nachttrein naar Maleisie genomen. We zijn een week op Langkawi geweest, 2 dagen Penang, 2 dagen Cameron Highlands, 4 dagen op de Perhentian Islands, 4 dagen Relay Bay (Krabi), 3 dagen Khao Sok en de vakantie afgesloten in Bangkok. Ik vindt de combinatie van reizen, veel dingen zien en af en toe een paar dagen luieren, de perfecte vakantie voor mij. Ik had alleen de eerste dag in Bangkok een hotel geboekt. Verder alles op de bonnefooi gedaan. Zelfs op de Perhentians had ik niets geboekt. Gewoon gaan en ter plekke op zoek naar een slaapplek. Dit jaar ga ik maar weer sparen, zodat wij volgend jaar weer naar Azie kunnen. Dus gewoon doen, in 4 weken tijd kan je makkelijk Thailand en Maleisie combineren.

1 like

Top, bedankt voor je reactie!

Mocht je meer tips of aanraders hebben, dan hoor ik dat graag…

Voor Maleisie check je best deze site: www.malaysiasite.nl

Na ons bezoek vorig jaar aan Maleisie zijn wij naar Thailand gegaan via het zuid oosten. In het plaatsje Sungai Golok staat het treinstation. Op het station stonden een tiental Thaise soldaten. Alle toeristen namen plaats in een wagon. Voor en achter in de wagons reizen de met M16 bewapende militairen mee. Op de stations die we aandeden stonden ook bewapende soldaten.
De volgende keer zou ik er dus voor kiezen ofwel te reizen via de zuid west kant of het vliegtuig te pakken. Voor de rest was het reizen per trein erg leuk en goed te doen. Natuurlijk ben je meer tijd kwijt dan met het vliegtuig te reizen maar dat spreekt voor zich. Ben je ergens en wil je toch van te voren een hotel boeken ? Via internetsites als bijv. www.agoda.com kan je makkelijk en betrouwbaar boeken. Natuurlijk wel je creditcard meenemen. Veel plezier op jullie vakantie.

Groetjes CarlMarius

Dirk uw “eekhoorn” af en toe is eten geven!ha ha ha !!dit ff off topic!Waar heb je die vandaan gehaald?(pm bij gelegenheid)groetjes:georgessiam.:lol:

haha georges dat zal ik zeker doen ik vond hem op een website van een guesthouse en vond hem wel lief en aangezien ik nog geen huisieren had dacht ik laten we hem mee nemen en goed gaan verzorgen