Maleisië combineren met Thailand

Ik heb deze topic ook in het Thailand forum gepost.

We gaan deze zomer 4 weken naar Maleisië en Thailand (we hebben retourtje Kuala Lumpur).

Nu vroeg ik mij af of het wel te doen is om deze twee landen aan te doen of dat het te druk is en we ons beter kunnen beperken tot één van beide. En als dat zo is, welke dan?

Vorig jaar zijn we in Costa Rica, Nicaragua en Panama geweest, ook in 4 weken tijd. Dat was goed te doen. We vinden het leuk om veel te zien en willen ongeveer 2 à 3 nachtjes per hotel doen.

Is het eenvoudig om in juli/augustus zonder vooraf te boeken in deze landen een hotel te vinden? Of zijn de hotels (uit bv de Lonely Planet) in deze maanden snel volgeboekt?

We willen namelijk de vrijheid hebben om te gaan en staan waar we willen.

Hoi Galois,

Ik denk dat het heel persoonlijk is of je iets genoeg tijd vind of niet. Persoonlijk ben ik niet zo van het rondtrekken, dus tips daarover kan ik je niet echt geven.

Maar wellicht kun je wel de route van de trein aanhouden tussen KL en BKK. Zie seat61.com voor de route. Vrienden van ons zijn op deze manier in 4 weken gaan reizen en waren heel enthousiast.

Groeten,

Mike

Een taxichauffeur uit KL vertelde me laatst dat de hotels in KL tijdens de zomermaanden afgeladen zijn (ook met toeristen uit Azië zelf). Aan de andere kant, er zijn zoveel hotels in KL… Nog een tip: asiarooms.com Verder zijn beide landen goed te bereizen, ik zou zelf de trein en bus pakken om veel te kunnen zien. Maar met op de bonnefooi reizen van hotel naar hotel in het hoogseizoen heb ik geen ervaring, iemand anders?

Cheers!

Ik ben afgelopen jaar eind juni naar Thailand gegaan en was daar zo’n drie weken. Het was overal prima te doen om ter plekke je hostel te regelen. Juni is daar het 2e hoogseizoen, dus niet het allerdrukste. In 2008 was ik eind augustus tot eind september in Maleisie, dat was aan het einde van het hoogseizoen en ook toen kon ik overal ter plekke alles regelen. Wat ik heb gehoord over het echte hoogseizoen is dat er wel veel vol is, maar dat er nog wel wat te vinden is.

Afgelopen zomer was ik ook in het hoogseizoen in Indonesie (daar had ik van te voren niet bij stilgestaan, oeps!) en daar was dus ook steeds al veel vol. Wat ik toen heb gedaan is een simkaart gekocht en via de loneley planet steeds een paar dagen van te voren ergens iets reserveren. Op die manier ben je niet helemaal je vrijheid kwijt, en kan je wel makkelijk ergens terecht. Want die vrijheid is juist zo lekker!

Mooie landen allebei! Veel plezier!

Hallo,

Als je in hostels en Geusthouse wil verblijven hoe je die zeker niet te boeken en daar kun je gewoon binnen lopen. Ga je voor de 3 sterren hotels en hoger dan is boeken wel aan te raden. De Walk in rates zoals ze die noemen zijn beduidend hoger dan de van tevoren te boeken tarieven op het internet.

De binnenlandse vluchten (of vluchten tussen Thailand en Maleisië) valt mij op dat ze erg duur worden als je ze niet ver van tevoren boekt.

Kan zo van 30E naar 120E stijgen de prijs van drie maanden van tevoren boeken, naar een paar dagen vooraf.

Het is wel vervelend, want we wilden gewoon op de bonnefooi en dan zouden we wel zien wanneer we ergens weer weg zouden gaan. Zo reizen we altijd en dat vinden we ideaal.

Maar als het vliegen dan zoveel meer gaat kosten, is het misschien wel de moeite waard om wat meer te organiseren.
Ik hoorde dat het ook mogelijk was om een reeds geboekte vlucht een paar dagen van tevoren te wijzigen. Dat het niet zoveel zou kosten (bij Air Asia). Klopt dit?

Wat raden ervaringsdeskundigen mij aan?

Hoi,

als je eenmaal een vlucht hebt geboekt via internet dan kun je je vlucht wijzigen en kijken hoeveel het kost, dit kan allemaal voordat je de laatste bevestiging geeft en op dat moment heb je nog niet gewijzigd.

Over het algemeen is het wel zo dat vroeg boeken bij Airasia goedkoper is.

@Galois Reis zelf ook graag op de bonnefooi. Voordat je alles tot in de puntjes gaat organiseren: overweeg eens of treinen en bussen reële opties zijn. Is over het algemeen relatief goedkoop en je bent flexibel. Ik vind het ideaal.

Cheers!