Nadat mijn broer vorig jaar 5 weken naar Thailand is geweest is de tijd voor mij nu ook aangebroken. Hij kwam zo entiousiast terug dat ik ook heb besloten een reis te gaan maken.
De bedoeling is dat ik rond halverwege Maart een vliegticket naar Bangkok boek. Daar komt ook al gelijk mijn eerste vraag. Als ik boek via emirates vlieg zie ik dat ik een tussenstop maak in Dubai. Is het mogelijk om hier bijvoorbeeld 2 dagen te blijven en vervolgens door te vliegen? Dit is niet een must maar lijkt me wel erg leuk.
Als ik vervolgens in Bangkok aankom wil ik hier het liefst 3-4 dagen blijven en de belangrijkste dingen in de stad zien. Daarna wil ik graag doorreizen naar het zuiden en daar een aantal eilandjes bezoeken. Op Koh Samui wil ik heel graag mijn duikbrevet halen. Op de eilandjes vind ik toerisme niet erg maar mijn budget is niet erg hoog dus ik wil het het liefst zo goedkoop mogelijk houden daar. (Minder toeristisch maakt me dus ook niet uit) Ik wil dit ongeveer 2.5 week doen
Vervolgens wil ik graag door naar Maleisië ik weet niet precies wat ik hier kan verwachten maar het liefst zou ik hier een jungletocht maken en misschien wat natuurparken bezoeken. Tips wat ik nog zou kunnen doen zijn zeker welkom.Ook hier wil ik weer ongeveer 2.5 week blijven. Daarna wil ik doorreizen naar Singapore en ook hier weer 3-4 dagen blijven.
Als eindbestemming wil ik dan graag via Singapore doorvliegen naar Bali (weet niet of dit het goedkoopste is of dat het goedkoper kan?) Hier wil ik graag een aantal surflessen nemen en ook nog een tijdje blijven om het vervolgens zelf te oefenen. Ook hier weer ong 2.5 week blijven.
Ik zou graag vanuit jullie ervaringen willen weten hoe ik dit het beste kan doen. Qua vervoer,bestemmingen etc. Verdere tips van dingen die ik echt zou moeten bezoeken en niet om mijn lijstje staan zijn ook zeker welkom. Ook zou ik graag nog willen weten aan welk budget ik moet denken voor ong. deze 2 maanden.
Ja, dit kan. Via de website van Emirates moet je dan even op de homepage op ‘stopover’ klikken. Dan kan je eerst Amsterdam-Dubai invullen en paar dagen later Dubai-Bangkok.
Zeker doen. In Bangkok hoef je je geen moment te vervelen en je kan er met gemak 3-4 dagen vullen. Vergeet geen fietstocht door Bangkok te maken, echt een aanrader.
Koh Samui is vrij prijzig…ik zou je duikbrevet halen op Koh Tao. Koh Tao staat ook niet voor niets bekend als duikeiland en veel mensen halen hier hun brevet.
Waarom zo weinig van Thailand zien als je er (neem ik aan) nog nooit geweest bent ? Waarom niet naar de River Kwai en Ayutthaya ? Waarom niet Chiang Mai in het noorden bezoeken en een jungletrekking in Thailand doen ? Bijvoorbeeld in het noorden, of bij Umphang (omgeving Burmese grens).
Ik heb in Maleisie geen ervaring met jungletrekkingen, maar denk dat deze duurder zijn dan in Thailand…
Vervoer in Thailand is goedkoop en makkelijk te regelen. Vliegtuigen, bussen en treinen gaan naar alle hoeken van het land. In maart kan je gewoon vervoer ter plaatse regelen.
Als je toch meerdere landen wilt zien, waarom dan niet 3 weken Thailand, 3 weken Maleisie en 2 weken Bali ? Vanuit Kuala Lumpur kan je met de lowcostmaatschappij Air Asia naar Denpasar vliegen.
Waarom niet naar de River Kwai en Ayutthaya ? Waarom niet Chiang Mai in het noorden bezoeken en een jungletrekking in Thailand doen ? Bijvoorbeeld in het noorden, of bij Umphang (omgeving Burmese grens).
Heb het allemaal even gegoogled. Ziet er goed uit. Zal eens overwegen of ik dat erbij doe en minder van Maleisië doe.